Veni ragni di a gamba (telangiectasia): cause principali è cosa fà
Cuntenutu
A Telangiectasia, cunnisciuta ancu cum'è ragni vascolari, hè una piccula 'vena spider' capillare rossa o viola, chì appare nantu à a superficia di a pelle, assai fina è ramificata, u più spessu nantu à e gambe è a faccia, in particulare in u nasu, u collu, u pettu è estremità superiori è inferiori., essendu più evidenti in e persone cù a pelle chjara. A telangiectasi hè più cumuna in e donne è pò esse indicativa di alcune malatie, cum'è lupus eritematoso sistemicu, cirrosi, sclerodermia è sifilide, per esempiu.
Queste vene di ragnu ponu esse viste à ochju nudu è formanu una sorta di 'ragnatela' è in a maiò parte di i casi queste vene di ragnu ùn causanu micca prublemi di salute gravi o sintomi, essendu cusì solu un fastidiu esteticu, tuttavia in alcune donne ponu causà dolore o brusgiatura in a zona, in particulare durante u periodu mestruale.
A differenza principale trà e vene di ragnu è e varicesi hè a so dimensione, perchè sò esattamente a stessa malattia. E vene di ragni sò trà 1 è 3 mm, essendu più superficiali, mentre chì e vene varicose sò più grandi di 3 mm è affettanu i vasi sanguini più grandi è più profondi. Una vena spider ùn pò micca diventà una varice perchè hà dighjà arrivatu à u so puntu massimu, ma ciò chì pò accadere hè a persona chì hà sia vene di spider sia vene varicose in u stessu tempu.
Cause principali
Benchì queste piccule vene di ragnu ponu esse viste à ochju nudu da a persona stessa, hè cunsigliatu di cunsultà l'angiulogu per pudè valutà a circulazione di a regione, identificà u prublema è suggerisce u megliu trattamentu. U duttore deve identificà a vena spider, diferenziandula da e varicesi, perchè anu bisognu di trattamenti diversi.
Alcuni fattori chì favurizanu a furmazione di queste vene di ragnu in e gambe sò:
- Avè affari in famiglia;
- Stà in a stessa pusizione per un bellu pezzu, cum'è ella face cù i parrucchieri, i prufessori è i venditori di i magazini;
- Esse sovrappesu;
- Pigliate a pillula di cuntrollu di nascita o aduprate l'anellu vaginale o un altru ormone;
- Età avanzata;
- U cunsumu d'alcol;
- Fattori genetichi;
- Durante a gravidanza per via di l'aumentu di u vulume di u ventre è di a diminuzione di u ritornu venoso in e gambe.
E vene di ragnu nantu à e gambe toccanu in particulare e donne è sò più visibili nantu à a pelle assai fiera, diventendu più travestita quandu a pelle hè più abbronzata è in toni di pelle di brune, mulatteri o donne nere.
Cumu si face u trattamentu per asciugà e vene di ragnu
E vene di ragnu in e gambe ponu esse eliminate da l'angiulogu, aduprendu una tecnica chjamata scleroterapia, cunnisciuta ancu cum'è "applicazioni di schiuma". Sta tecnica pò esse fatta in l'uffiziu di un duttore è usa aghi è un medicamentu chì hè iniettatu in a vena spider per fermà u flussu di sangue. Questu secca queste vene di ragnu, eliminendu u percorsu di a circolazione di sangue. U trattamentu per e telangiectasie in faccia hè generalmente fattu per mezu di u laser.
Tuttu u trattamentu pò esse cumplementatu da dieta è esercizii fisichi guidati da u duttore, è ancu l'usu di calze elastiche pò esse raccomandatu. U duttore pò ricumandà ancu un cuntrollu ormonale per prevene l'apparizione di nuove vene di ragnu, è pò esse raccomandatu d'interrompe a pillula contraccettiva, per esempiu, in più di pudè raccomandà l'usu di l'acidu ascorbicu per via orale è a dermabrasione locale. Amparate tutte l'opzioni di trattamentu per eliminà e vene di spider leg.
Cumu hè u diagnosticu
A diagnosi di telangiectasi hè fatta per mezu di testi di laboratorio è di imaging chì sò indicati per escludere altre malatie cunnesse. Dunque, u duttore per raccomandà l'esecuzione di un test di sangue, testi per valutà u funziunamentu di u fegatu, i raggi X, a tomografia o a risonanza magnetica.