Teratoma: chì hè è cumu trattallu
Cuntenutu
U Teratoma hè un tumore furmatu da parechji tippi di cellule germinali, vale à dì cellule chì, dopu u sviluppu, ponu dà origine à diversi tipi di tessuti in u corpu umanu. Cusì, hè assai cumunu per i capelli, a pelle, i denti, e unghie è ancu e dite apparisce in u tumore, per esempiu.
Di solitu, stu tipu di tumore hè più frequente in l'ovari, in u casu di e donne, è in i testiculi, in l'omi, tuttavia si pò sviluppà in ogni locu di u corpu.
Inoltre, in a maiò parte di i casi u teratoma hè benignu è ùn pò micca bisognu di trattamentu. Tuttavia, in casi più rari, pò ancu prisentà e cellule tumorali, essendu cunsideratu cum'è un cancru è chì deve esse cacciatu.
Cumu sapè se aghju un teratoma
In a maiò parte di i casi, u teratoma ùn presenta micca alcun tippu di sintumu, essendu identificatu solu per esami di rutina, cume a tomografia computerizata, l'ultrasu o a radiografia.
Tuttavia, quandu u teratoma hè digià assai sviluppatu pò causà sintomi relativi à u locu induve si sviluppa, cume:
- Gonfiore in una parte di u corpu;
- Dolore constante;
- Sensazione di pressione in una parte di u corpu.
In casu di teratoma malignu, però, u cancheru pò sviluppà per l'organi chì sò vicini, causendu una ulteriore diminuzione di u funziunamentu di questi organi.
Per cunfirmà a diagnosi hè necessariu fà una scansione CT per identificà s'ellu ci hè una massa straniera in qualche parte di u corpu, cù caratteristiche specifiche chì devenu esse valutate da u duttore.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'unica forma di trattamentu per u teratoma hè di avè una chirurgia per rimuovere u tumore è impedisce ch'ellu cresce, soprattuttu s'ellu hè in causa di sintomi. Durante sta chirurgia, un campione di e cellule hè ancu presu per esse mandatu in un laburatoriu, per valutà se u tumore hè benignu o malignu.
Se u teratoma hè malignu, a chimioterapia o a radioterapia pò ancu esse necessaria per assicurà chì tutte e cellule di u cancheru sianu eliminate, impediscenduli di ripruduce.
In certi casi, quandu u teratoma cresce assai pianu, u duttore pò ancu sceglie di osservà solu u tumore. In quessi casi, esaminazioni frequenti è cunsultazioni sò necessarie per valutà u gradu di sviluppu tumorale. Se aumenta assai in grandezza, a chirurgia hè raccomandata.
Perchè u teratoma nasce
U Teratoma nasce da a nascita, essendu causatu da una mutazione genetica chì accade durante u sviluppu di u zitellu. Tuttavia, stu tipu di tumore cresce assai pianu è hè spessu identificatu solu durante a zitiddina o l'età adulta in un esame di routine.
Ancu se hè una alterazione genetica, u teratoma ùn hè micca ereditariu è, dunque, ùn hè micca passatu da genitori à figlioli. Inoltre, ùn hè micca cumunu per ch'ellu apparisca in più di un locu nantu à u corpu