Tetralogia di Fallot: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Chirurgia di riparazione intracardiaca
- 2. Chirurgia pruvisoriu
- Ciò chì accade dopu a chirurgia
A tetralogia di Fallot hè una malatie cardiaca genetica è congenita chì accade per via di quattru cambiamenti in u core chì interferiscenu cù u so funziunamentu è riducenu a quantità di sangue chì hè pompatu è, di cunsiguenza, a quantità di ossigenu chì ghjunghje à i tessuti.
Cusì, i zitelli cun sta alterazione cardiaca presentanu generalmente culore bluastu in tutta a pelle per via di a mancanza di ossigenu in i tessuti, in più di u fattu chì ci pò ancu esse una respirazione rapida è cambiamenti di crescita.
Benchè a tetralogia di Fallot ùn abbia alcuna cura, hè impurtante chì sia identificata è trattata secondu e indicazioni di u duttore per migliurà i sintomi è prumove a qualità di vita di u zitellu.
Principali sintomi
I sintomi di a tetralogia di Fallot ponu varià secondu u gradu di cambiamenti cardiaci, ma i più cumuni includenu:
- Pella turchina;
- Respirazione rapida, sopratuttu quandu allatta;
- Unghie scure nantu à i pedi è e mani;
- Difficultà à guadagnà pesu;
- Facilità di irritabilità;
- Pianta custante.
Sti sintomi ponu apparisce solu dopu à 2 mesi di età è, dunque, s'elli sò osservati, devenu esse immediatamente infurmati à u pediatra per esami, cum'è ecocardiografia, elettrocardiograma o radiografia di u torace, per valutà u funziunamentu di u core è identificà u prublema, s'ellu ci hè.
Se u zitellu hà difficultà à respirà, u zitellu deve esse messu da u fiancu è piegà e so ghjinochje finu à u so pettu per migliurà a circulazione di sangue.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a tetralogia di Fallot hè custituitu da una chirurgia, chì pò varià secondu a gravità di u cambiamentu è l'età di u zitellu. Cusì, i dui tippi principali di chirurgia per trattà a tetralogia di Fallot sò:
1. Chirurgia di riparazione intracardiaca
Questu hè u tippu principale di trattamentu per a tetralogia di Fallot, fattu cù u core apertu per permette à u duttore di corregge cambiamenti cardiaci è migliurà a circolazione sanguigna, allevendu tutti i sintomi.
Questa cirurgia hè di solitu fatta durante u primu annu di vita di u zitellu, quandu i primi sintomi sò scuperti è u diagnosticu hè cunfirmatu.
2. Chirurgia pruvisoriu
Ancu se a cirurgia più comunemente utilizata hè a riparazione intracardiacale, u duttore pò ricumandà di fà una cirurgia timpuraria per i zitelli chì sò troppu chjuchi o debuli per esse sottumessi à una chirurgia maiò.
Cusì, u chirurgu face solu un picculu tagliu in l'arteria per permette à u sangue di passà in i pulmoni, migliurendu i livelli d'ossigenu.
Tuttavia, sta chirurgia ùn hè micca definitiva è permette solu à u zitellu di cuntinuà à cresce è sviluppassi per qualchì tempu, finu à ch'ellu sia capace di sottopassi à una chirurgia di riparazione intracardiaca.
Ciò chì accade dopu a chirurgia
In a maiò parte di i casi, i zitelli sò sottumessi à una cirurgia di riparazione senza prublemi, in ogni casu, in certi casi, cumplicazioni cum'è arritmia o dilatazione di l'arteria aortica ponu esce. In quessi casi, pò esse necessariu piglià medicinali per u core o avè novi interventi chirurgichi per curregge i prublemi.
Inoltre, cum'è hè un prublema cardiacu, hè impurtante chì u zitellu sia sempre valutatu da un cardiologu in tuttu u so sviluppu, per fà esami fisichi regulari è adattà e so attività, per esempiu.