Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 25 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Maghju 2024
Anonim
Tipi di epatite: sintomi principali è cumu si trasmette - Salute
Tipi di epatite: sintomi principali è cumu si trasmette - Salute

Cuntenutu

L'epatite hè una infiammazione di u fegatu causata, in a maiò parte di i casi, da virus, ma pò ancu esse u risultatu di l'usu di droghe o di a risposta di u corpu, essendu chjamata epatite autoimmune.

I sfarenti tippi di epatite sò: A, B, C, D, E, F, G, epatite autoimmune, epatite da droga è epatite cronica. Indipendentemente da u tippu di epatite, hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu in a fase iniziale di a malattia per evità a progressione di a malattia è a necessità di trapianto di fegatu.

Epatite A

Principali sintomi: A maiò parte di u tempu, l'epatite A presenta sintomi lievi, caratterizati da stanchezza, debolezza, diminuzione di l'appetitu è ​​dolore in a parte superiore di u ventre, ma si pò presentà una situazione di epatite fulminante. E persone chì anu dighjà avutu l'epatite A anu immunità à stu tippu d'epatite, tuttavia, rimane suscettibile à altri tippi.


Cumu hè trasmessa: A trasmissione di u virus di l'epatite A si face per u cuntattu cù l'acqua o cibu contaminati. Amparate à prevene l'epatite.

Cosa da fà: Hè impurtante di fà l'igiene quandu si manghja è si prepara l'alimentu, per evità u cuntattu cù u virus di l'epatite A. In più, hè impurtante evità di sparte spazzole è coltelleria è evità u cuntattu intimu senza prutezzione (senza preservativu).

Epatite B

Principali sintomi: L'epatite B pò esse asintomatica, ma hà sempre bisognu di trattamentu per prevene a progressione di e malatie è u deterioru di u fegatu. In i casi sintomatichi, ci pò esse nausea, febbre bassa, dolore articulare è dolore addominale. Scuprite chì sò i primi 4 sintomi di l'epatite B.

Cumu hè trasmessa: L'epatite B hè trasmessa per via di cuntattu cù sangue cuntaminatu o secrezioni, cum'è trasfusioni di sangue, spartera di siringhe è aghi è sessu senza prutezzione, principalmente, ciò chì face l'epatite B una Infezione Trasmissione Sessuale (STI).


Cosa da fà:U megliu modu per prevene l'epatite B hè cù a vaccinazione mentre hè sempre in maternità, affinchì u zitellu crei immunità contr'à stu virus. Se l'adultu ùn hà micca ricevutu u vaccinu in a zitiddina, hè impurtante cercà una clinica di salute per realizà u vaccinu. Hè ancu necessariu micca d'avè sessu senza prutezzione è di fà attenzione à e cundizioni d'igiene in manicure, tatuaggi è piercing, in più di evità di sparte siringhe è aghi.

Epatite C

Principali sintomi: In a maiò parte di i casi, i sintomi di l'epatite C apparenu trà 2 mesi è 2 anni dopu u cuntattu cù u virus, i principali sò a pelle gialla, l'urina scura, u dolore addominale è a perdita di l'appetitu. Cunnosce altri sintomi di l'epatite C.

Cumu hè trasmessa: L'epatite C hè un'infezzione di u fegatu causata da u cuntattu di sangue o di secrezioni cuntaminate da u virus è chì guarisce quand'ella hè scuperta prestu è u trattamentu hè iniziatu prestu. Se ùn hè trattatu, l'epatite C pò avanzà à l'epatite cronica, chì pò purtà à cirrhosi o fallimentu di u fegatu.


Cosa da fà: Appena chì i primi sintomi di l'epatite C apparsu, hè cunsigliatu d'andà à l'infettologu o epatologu in modo chì u diagnosticu è u trattamentu iniziatu ponu esse chjusi. Di solitu u trattamentu cunsigliatu hè fattu cù antivirali per un periudu di 6 mesi.

Epatite D

Principali sintomi: Stu tipu di epatite pò esse asintomaticu, sintomaticu o sintomaticu severu secondu u gradu di implicazione di u fegatu da u virus. Cunnosce i sintomi di l'epatite.

Cumu hè trasmessa: L'epatite D, chjamata ancu epatite Delta, hè una infezzione chì si pò trasmette per cuntattu cù a pelle è a mucosa cuntaminata da u virus, per mezu di sessu senza prutezzione o di spartera di aghi è siringhe. U virus di l'epatite D dipende da u virus di l'epatite B per riplicà è causà malatie. Se ùn hè micca trattatu, pò dà una epatite fulminante, chì hè una grave infiammazione di u fegatu chì pò progressà finu à a morte.

Cosa da fà: A prevenzione di l'epatite D si faci cù a vaccinazione contr'à l'epatite B, chì u virus di l'epatite D dipende da u virus di l'epatite B da ripruduce.

Epatite E

Principali sintomi: L'Epatite E hè di solitu asintomatica, soprattuttu in i zitelli, ma quandu i sintomi si presentanu, i principali sò febbre bassa, dolore addominale è urina scura.

Cumu hè trasmessa: L'epatite E hè trasmessa per ingestione d'acqua o cibu contaminatu o per cuntattu cù feci è urina di e persone infettate da u virus. Sta malattia accade di solitu in focolai per via di una scarsa igiene o di una scarsa sanità.

Cosa da fà: Ùn ci hè micca vaccinu per l'epatite E è u trattamentu cunsiste in u riposu, l'idratazione, una bona nutrizione è evitendu l'usu di medicazione o u bevande alcoliche.

Epatite F.

L'epatite F hè cunsiderata cum'è un sottogruppu di epatite C, tuttavia u virus chì causa sta epatite ùn hè ancu statu identificatu è, dunque, stu tipu d'epatite ùn hè micca pertinente. L'epatite F hè stata verificata in scimie in laburatoriu, ma ùn ci sò micca segnalazioni di persone infette da stu virus.

Epatite G

Cumu hè trasmessa: L'epatite G hè causata da u virus di l'epatite G chì si trova spessu in individui diagnosticati di epatite B, epatite C o HIV. Stu virus pò esse trasmessu per mezu di u rapportu sessuale senza preservativu, trasfusione di sangue o da a mamma à u zitellu cù a consegna normale.

Cosa da fà: U trattamentu per stu tippu di epatite ùn hè ancu assai ben stabilitu, postu chì ùn hè micca ligatu à i casi cronichi di epatite o à a necessità di trapianto di fegatu, tuttavia, hè impurtante cunsultà l'epatologu o l'infettologu per una megliu guida.

Fighjate a seguita video, a cunversazione trà u nutrizziunistu Tatiana Zanin è u Duttore Drauzio Varella nantu à cumu prevene è trattà alcuni tippi di epatite:

Epatite autoimmune

Principali sintomi: I sintomi di l'epatite autoimmune accadenu per via di a disregulazione di u sistema immunitariu, resultendu in dolore addominale, pelle giallastra è nausea. Vede cumu identificà l'epatite autoimmune.

Cumu accade: L'epatite autoimmune hè una malattia genetica in chì u corpu produce anticorpi contr'à e cellule di u fegatu chì portanu à a so distruzzione progressiva. In media, i pazienti diagnosticati cun epatite autoimmune chì ùn sò micca currettamente anu diminuitu a sopravvivenza.

Cosa da fà: Appena i primi sintomi cumpariscenu, un epatologu o gastroenterologu deve esse cunsultatu per chì u trattamentu ideale pò esse iniziatu. U trattamentu hè generalmente fattu cù l'usu di corticosteroidi o immunosuppressanti. Inoltre, hè impurtante di mantene una dieta adatta. Scuprite cumu hè fatta a dieta per l'epatite autoimmune.

Epatite medicinali

Principali sintomi: I sintomi di l'epatite medicata sò listesse à quelle di l'epatite virale, vale à dì vomitu, nausea, dolore addominale, urina scura è sgabelli chiari, per esempiu.

Cumu accade: L'epatite medicata pò esse causata da ingestione eccessiva o inadeguata di medicinali, da l'ipersensibilità di a persona à u medicamentu o da a tossicità di u medicamentu. In questu casu, u fegatu hè incapace di metabolizà e tossine da e droghe è si accende, generendu sintomi tipichi di epatite. Vede chì sò i rimedii chì ponu causà l'epatite medicata.

Cosa da fà: U trattamentu cunsiste à smette di piglià i medicamenti o passà à l'altri chì sò menu aggressivi per u fegatu, sempre cù cunsiglii medichi.

Epatite Cronica

Principali sintomi: Stu tipu di epatite hè carattarizatu da fatigue, dolore articulare, frebba, malessere, diminuzione di l'appetitu è ​​perdita di memoria.

Cumu accade: L'epatite cronica hè una infiammazione di u fegatu chì dura più di 6 mesi è pò purtà à cirrosi o fallimentu di u fegatu è, secondu a gravità di e lesioni, un trasplante di fegatu pò esse necessariu.

Cosa da fà: U trattamentu di l'epatite cronica dipende da a gravità di e lesioni è pò esse fattu sia cù l'usu di medicinali, cume i corticosteroidi indefinitamente, sia cù u trapianto di fegatu.

Cumu hè diagnosticata l'epatite

U diagnosticu di l'epatite hè fattu da u medicu generale, da e malatie infettive o da l'epatologu per mezu di a valutazione di i sintomi descritti da a persona, in più di i risultati di l'imaging è di i test di laboratorio chì ponu esse richiesti.

I test di imaging cume l'ultrasu di l'addome è a tomografia computerizzata, per esempiu, anu da scopu di valutà a struttura è l'integrità di u fegatu. I test di laboratorio sò i più aduprati per cunfirmà l'epatite, perchè quandu ci hè una ferita o un'infiammazione in u fegatu per via di a presenza di virus, malatie autoimmune o usu crònicu di droghe o alcolu, ci hè una pruduzzione più grande di enzimi liveri, vale à dì, a concentrazione di sti enzimi aumenta in u sangue, è a so concentrazione pò esse usata per indicà l'epatite è u stadiu di a malattia.

Oltre à valutà a concentrazione di enzimi epatichi, per differenziare u tippu di epatite, u duttore pò dumandà testi serologichi per identificà a presenza di antigeni o anticorpi contr'à un virus di l'epatite particulare, è pò allora indicà u tippu di epatite. Scuprite chì testi valutanu u fegatu.

Selezziunà Amministrazione

7 Olii Essenziali cù Prestazioni Serii per a Salute

7 Olii Essenziali cù Prestazioni Serii per a Salute

À u valore nominale, l'aromaterapia pò embra un pocu furcina. Ma ùn i pò nigà a cienza: tudiu dopu tudiu mo tra chì i prufumi anu benefici veri per u cervellu è ...
Manghjate alcune fragole, salvate u to stomacu?

Manghjate alcune fragole, salvate u to stomacu?

E fragole ùn ò micca in tagione avà, ma ci hè una bona raghjone per manghjà ta bacca tuttu l'annu, oprattuttu 'ellu i beie alcolu o ò propen i à l'ulceri...