Pigliate medicazione durante a gravidanza hè male per voi?
Cuntenutu
- Cosa da fà sì avete pigliatu medicinali senza sapè chì site incinta
- Rimedii chì ponu dannà u zitellu
- Rimedii chì ponu esse aduprati durante a gravidanza
- Cumu riduce u risicu chì u zitellu abbia cumplicazioni?
Assumì una medicina durante a gravidanza pò, in a maiò parte di i casi, dannà u zitellu perchè alcuni cumpunenti di u medicamentu ponu attraversà a placenta, causendu aborti o malformazioni, ponu induce cuntrazioni uterine prima di u tempu o ancu causà cambiamenti indesiderati in a donna incinta è u zitellu.
E droghe più periculose sò quelle chì anu un risicu di D o X, ma a donna incinta ùn deve mai piglià alcunu medicamentu, ancu s'ellu hè in categuria A, senza cunsultà u duttore in anticipu.
Ancu se dipende da a droga in quistione, u stadiu di a gravidanza quandu hè più risicatu di aduprà medicazione, hè quandu si verifica u periodu embrionale, chì hè u mumentu in cui si formanu i principii di l'organi è di i sistemi principali, chì accade durante u primu trimestre. di gravidanza. Cusì, a donna deve avè una cura extra durante stu periodu.
Cosa da fà sì avete pigliatu medicinali senza sapè chì site incinta
Se a donna incinta hà pigliatu qualsiasi medicazione durante u periodu quandu ùn sapia micca chì era incinta, deve informà immediatamente l'ostetricu nantu à u nome è a quantità di u medicamentu adupratu, per verificà a necessità di testi più specifici, per valutà u zitellu è a so propria mamma.
Ancu se cumplicazioni ponu sorgere in ogni mumentu durante a gravidanza, e probabilità di compromettere u sviluppu di u zitellu sò più grandi durante i primi 3 mesi di gravidanza è dunque piglià medicinali durante a gravidanza hè più periculosu in questa fase.
Rimedii chì ponu dannà u zitellu
A FDA hà definitu parechje categurie di droghe basatu annantu à u so risicu di teratogeneità, chì hè a capacità di pruduce malformazioni congenite in u zitellu:
Categoria A | Studii cuntrullati in donne incinte ùn anu mostratu nisun risicu per u fetu in u 1u trimesteru, senza evidenza di risicu in i seguenti trimestri. A pussibilità di dannu fetale hè remota. |
Categoria B | Studii annantu à l'animali ùn anu mostratu nisun risicu per u fetu, ma ùn ci sò studii cuntrullati in donne incinte, o studii annantu à l'animali anu mostratu effetti avversi, ma studii cuntrullati in donne incinte ùn anu micca mostratu stu risicu. |
Categoria C | Studii nantu à l'animali ùn indicanu micca risicu per u fetu è ùn ci sò studii cuntrullati in donne incinte, o ùn ci sò studii in animali o umani. U medicamentu deve esse adupratu solu se i benefici superanu i rischi. |
Categoria D | Ci hè evidenza di risicu fetale umanu, ma ci sò situazioni induve i benefici ponu supere i rischi. |
Categoria X | Ci hè un risicu definitu basatu nantu à l'evidenza è hè dunque contraindicatu in donne incinte o fertili. |
NR | Non classificatu |
Pochi farmaci sò inclusi in a categuria A è sò sicuri durante a gravidanza o anu studii per dimustrallu, dunque quandu decide u trattamentu, u duttore deve rinviare u so usu, quandu hè pussibule, finu dopu u primu trimestru, aduprà a dosa efficace più bassa per u più cortu pussibule tempu è evitate di prescrive nuove droghe, a menu chì u vostru profilo di sicurezza sia ben cunnisciutu.
Rimedii chì ponu esse aduprati durante a gravidanza
Ci sò qualchi rimedii chì ponu esse aduprati durante a gravidanza, chì sò quelli descritti in u fogliu di cartulare cun risicu A, ma sempre sottu à l'indicazione di l'ostetricu.
Cumu riduce u risicu chì u zitellu abbia cumplicazioni?
Dopu avè cunfirmatu a gravidanza, per riduce u risicu chì u criaturu sviluppi cumplicazioni, si deve piglià solu e droghe prescritte da l'ostetricu è leghje sempre u cartulare prima di aduprà a medicina per verificà s'ellu ci hè un risicu è quali sò l'effetti secundari chì ponu accade. Semu una impresa di famiglia è gestita.
Hè ancu impurtante di esse cuscenti di qualchi rimedii naturali è tè chì ùn sò micca indicati, cum'è u tè à bulbu, u sgombro o u castagnu equinu, per esempiu. Vede u listinu cumpletu di tè chì a donna incinta ùn deve micca piglià.
Inoltre, e donne incinte devenu evità e bevande alcoliche è l'alimenti chì cuntenenu edulcoranti artificiali perchè anu sostanze chì si ponu accumulà in u corpu di u zitellu è pò purtà à un ritardu di sviluppu.