Toracotomia: chì hè, tippi è indicazioni
Cuntenutu
A Toracotomia hè una prucedura chirurgica medica chì cunsiste in l'apertura di a cavità toracica è chì pò accade in diverse regioni di u torace, per furnisce a via più diretta di accessu à l'organu affettatu è una larghezza sufficiente per permette un bonu campu operativu, evitendu danni d'organi.
Ci sò sfarenti tippi di toracotomia, chì devenu esse eseguita secondu l'urganu da accede è a prucedura chì deve esse eseguita, è pò esse adupratu per analisi o rimozione di organi o strutture feriti, cuntrullà u sanguinamentu, trattà un embolia di gas, eseguisce massaggio cardiacu, frà altri.
Tipi di toracotomia
Ci hè 4 diversi tipi di toracotomia, chì sò in relazione cù a regione induve l'incisione hè fatta:
- Toracotomia posterolaterale: hè a prucedura a più cumuna, è u metudu generalmente adupratu per accede à i pulmoni, per caccià un pulmone o una parte di un pulmone per via di u cancheru, per esempiu. Durante sta chirurgia, una incisione hè fatta longu u latu di u pettu versu u ritornu, trà e costole, è e costole sò separate, è pò esse necessariu di rimuovere una di esse per vede u pulmone.
- Toracotomia mediana: In questu tippu di toracotomia, l'incisione hè fatta longu u sternu, per aprire l'accessu à u pettu. A procedura hè generalmente aduprata quandu a chirurgia cardiaca deve esse effettuata.
- Toracotomia ascillare: In questu tippu di toracotomia, una incisione hè fatta in a regione di l'ascella, chì hè generalmente usata per trattà u pneumotorace, chì cunsiste in a presenza d'aria in a cavità pleurale, trà u pulmone è a parete toracica.
- Toracotomia anterolaterale: Questa prucedura hè generalmente aduprata in casi d'urgenza, induve una incisione hè fatta longu à a parte anteriore di u torace, chì pò esse necessaria dopu un traumu in u torace o per permettà l'accessu direttu à u core dopu l'arrestu cardiacu.
Possibili effetti collaterali
Alcune di e cumplicazioni chì ponu accade dopu a realizazione di una toracotomia sò:
- Ventilazione dopu a cirurgia;
- Fuga d'aria, chì richiede l'usu prolungatu di un tubu toracicu dopu a procedura;
- Infezzione;
- Sanguinamentu;
- Formazione di coaguli di sangue;
- Cumplicazioni resultanti à l'anestesia generale;
- Infartu o arritmia;
- Alterazioni di e corde vocali;
- Fistula bronchopleurale;
Inoltre, in certi casi, a regione induve a toracotomia hè stata fatta pò causà dolore per un bellu pezzu dopu a chirurgia. In questi casi, o se a persona rileva un'anomalia in u periodu di recuperu, u duttore deve esse informatu.