Toxocariasis: chì hè, sintomi principali, trattamentu è cumu per evità
Cuntenutu
Toxocariasis hè una parasitosi causata da u parasite Toxocara sp., chì pò abità l'intestinu chjucu di i misgi è di i cani è ghjunghje à u corpu umanu attraversu u cuntattu cù e feci cuntaminate da e feci da i cani è i misgi infettati, chì pò causà dolore addominale, febbre o diminuzione di a visione, per esempiu.
E persone sò chjamate ospiti accidintali, postu chì stu parassita ùn hè di solitu adattatu à l'organisimu umanu, solu à l'animali domestichi, per esempiu. Dunque quandu a ghjente vene accidentalmente in cuntattu cù u Toxocara sp., e larve sò capaci di andà in varie parti di u corpu, causendu sintomi è alcune sindromi, cume:
- Sindrome di Larva viscerale migrans o toxocariasis viscerale, induve u parassita migra versu i visceri, induve pò ghjunghje à l'età adulta è risultati in sintomi differenti;
- Sindrome di Larva oculare migrans o toxocariasis oculare, induve u parassita migra versu u globu oculare.
A toxocariasis umana hè più cumuna in i zitelli chì ghjucanu in terra, in terra o in a rena, per esempiu, ma pò accade ancu in adulti chì anu avutu cuntattu cù u listessu ambiente. U trattamentu varieghja secondu i sintomi presentati, è l'usu di droghe antiparassite o l'usu di gocce d'ochji cù corticosteroidi pò esse raccomandatu, in casu di toxocariasis oculare, per esempiu.
Larva di Toxocara canis
Principali sintomi
I sintomi di toxocariasis in e persone nascenu dopu l'ingestione accidentale di ova infettive da Toxocara sp. prisente in rena, terra è terra, per esempiu. E larve prisente in st'ovu si sviluppanu in l'intestinu di e persone è viaghjanu in tessuti diversi, causendu sintomi.
In casu di toxocariasis viscerale, e larve ponu ghjunghje in fegatu, core, pulmoni, cervellu o musculi, per esempiu, i sintomi principali sò:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Tosse persistente;
- Sibilante è difficultà à respirà;
- Dolore addominale;
- Ingrandamentu di u fegatu, chjamatu ancu epatomegalia;
- Hypereosinophilia, chì currisponde à l'aumentu di a quantità di eosinofili in u sangue;
- Manifestazioni cutanee, cum'è pruritus, eczema è vasculite.
In casu di toxocariasis oculare, i sintomi si presentanu quandu e larve ghjunghjenu à u globu oculare, cù rossi di l'ochju, dolore o prurito in l'ochju, macchie bianche nantu à a pupilla, fotofobia, visione sfocata è diminuzione di a visione, per esempiu.
Inoltre, l'iniziu di i sintomi pò ancu varià secondu a quantità di parassiti in u corpu di a persona è u sistema immunitariu. Cusì, quandu ci hè un suspettu d'infezzione da toxocariasis, hè cunsigliatu di cunsultà u medicu generale, in u casu di l'adultu, o u pediatre, in u casu di u zitellu, per chì u diagnosticu pò esse fattu è u trattamentu cuminciatu.
U diagnosticu di a toxocariasis umana hè difficiule, chì di solitu hè cunfirmatu solu dopu l'identificazione di a larva per mezu di a biopsia tissutale, postu chì stu parassita ùn si trova nurmalmente in e feci. Tuttavia, hè pussibule di rilevà a presenza di anticorpi contr'à u parassita in u sangue di u paziente per mezu di test immunologichi è serologichi, chì ponu esse assai utili in a diagnosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a toxocariasis umana deve esse guidatu da u medicu generale o da un pediatra, è dipende da i sintomi presentati da a persona. In u casu di toxocariasis viscerale, u trattamentu indicatu da u duttore hè cù droghe antiparassite, cum'è Albendazole, Tiabendazole o Mebendazole duie volte à ghjornu per 5 ghjorni o secondu a raccomandazione medica.
In casu di toxocariasis oculare, u risultatu di u trattamentu cù farmaci antiparassiti ùn hè ancu assai pruvatu, essendu più raccomandatu chì l'oftalmologu raccomanda l'usu di gocce d'ochji cù corticosteroidi per trattà i sintomi è prevene a progressione di a malattia chì porta à u sviluppu di lesioni permanente ochju.
Cumu prevene a toxocariasis
Per evità l'infezione da Toxocara sp., U Ministeriu di a Salute raccomanda chì l'animali domestici sianu purtati periodicamente à u veterinariu per esse trattati contr'à i parassiti è per esse attenti à l'eliminazione di e feci animali è l'ambiente ch'elli frequentanu.
Hè cunsigliatu di lavà bè e mani dopu avè statu in cuntattu cù l'animali domestichi, per impedisce à i zitelli di ghjucà in i lochi induve esistenu animali è di lavà bè a zona chì l'animale abita, almenu una volta à a settimana.