Tracheomalacia
Cuntenutu
- Tracheomalacia in neonati è neonati
- Chì sò i sintomi?
- Chì sò e cause?
- Cumu hè diagnosticatu?
- Opzioni di trattamentu
- Outlook
Panoramica
A tracheomalacia hè una cundizione rara chì si presenta di solitu à a nascita. Tipicamente, i muri in a vostra trachea sò rigidi. In tracheomalacia, u cartilagine di a trachea ùn si sviluppa currettamente in uteru, lascianduli debuli è flaccidi. I muri indebuliti sò suscettibili di crollà è di causà un ostaculu di e vie aeree. Questu porta à prublemi di respirazione.
Hè pussibule acquistà a cundizione dopu in a vita. Questu accade di solitu quandu una persona hè stata intubata per un bellu pezzu o hà avutu infiammazione ricorrente o infezioni di a trachea.
Tracheomalacia in neonati è neonati
Tracheomalacia hè spessu rilevata in i zitelli trà l'età di 4 è 8 settimane. Spessu u zitellu hè natu cù a cundizione, ma hè solu quandu ùn cumincianu à respirà in aria abbastanza per causà sibilanti chì a cundizione hè rimarcata.
A volte a cundizione ùn hè micca dannosa è parechji zitelli a superanu. Altre volte, a cundizione pò causà prublemi severi è in corso cù tosse, sibilanti, apnea è pneumonia.
Chì sò i sintomi?
I sintomi più cumuni di tracheomalacia sò:
- sibilante chì ùn migliora micca cù a terapia bronchodilatatrice
- soni insoliti quandu si respira
- difficultà respiratoria chì s'aggrava cù l'attività o quandu a persona hà un fretu
- respiru acutu
- segni vitali nurmali malgradu apparenti prublemi di respirazione
- pneumonia ripetuta
- tussi persistente
- cessazione temporanea di a respirazione, in particulare durante u sonnu (apnea)
Chì sò e cause?
A Tracheomalacia hè estremamente rara à qualsiasi età, ma hè più cumunemente causata da una malformazione di i muri di a trachea in uteru. Perchè sta malformazione si verifica ùn hè micca cunnisciuta cun precisione.
Se a tracheomalacia si sviluppa più tardi in a vita, allora puderia esse causata da grossi vasi sanguigni chì mettenu pressione nantu à e vie aeree, una complicazione di a chirurgia per riparà difetti di nascita in a trachea o esofago, o da avè un tubu di respirazione in postu per un bellu pezzu.
Cumu hè diagnosticatu?
Se avete sintomi di tracheomalacia, u vostru duttore ordinarà generalmente una scansione CT, test di funzioni pulmonari, è secondu i risultati, una bronchoscopia o una laringoscopia.
Una bronchoscopia hè spessu necessaria per diagnosticà a tracheomalacia. Questu hè un esame direttu di e vie aeree cù una fotocamera flessibile. Questa prova permette à u duttore di diagnosticà u tipu di tracheomalacia, quantu hè grave a situazione è chì impattu hà in a vostra capacità respiratoria.
Opzioni di trattamentu
I zitelli spessu superanu a tracheomalacia quandu sò 3 anni. Per via di questu, i trattamenti invasivi sò generalmente micca cunsiderati finu à questu tempu hè passatu, salvu chì a cundizione hè estremamente severa.
Un zitellu hà da esse monitoratu da vicinu da a so squadra medica è pò prufittà di un umidificatore, una fisioterapia toracica, è forse un dispositivu di pressione cuntinua positiva di e vie aeree (CPAP).
Se u zitellu ùn supera micca a cundizione, o se anu un casu severu di tracheomalacia, allora ci sò parechje opzioni chirurgiche dispunibili. U tippu di chirurgia offerta dipenderà da u tippu è a situazione di a so tracheomalacia.
L'opzioni di trattamentu per adulti cù tracheomalacia sò listesse à quelle per i zitelli, ma u trattamentu hè menu successu in adulti.
Outlook
A tracheomalacia hè una cundizione estremamente rara in ogni gruppu d'età. In i zitelli, hè di solitu una cundizione gestibile induve i sintomi diminuiscenu cù u tempu è sò spessu cumpletamente eliminati da quandu u zitellu hà 3. Ci hè una quantità di misure chì ponu esse prese per aiutà à allevà i sintomi finu à u tempu chì spariscenu naturalmente.
In rari casi, induve i sintomi ùn si migliuranu o sò severi, allora a chirurgia pò esse necessaria. A chirurgia in questi casi hà un altu percentuale di successu.
In adulti, a cundizione hè spessu difficiule da gestisce, più prubabile di esse grave, è hà un altu tassu di mortalità.