Scintigrafia cerebrale: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A scintigrafia cerebrale, chì u so nome più currettu hè a scintigrafia di tomografia per perfusione cerebrale (SPECT), hè un esame fattu per rilevà cambiamenti in a circolazione sanguigna è in a funzione cerebrale, è di solitu hè fattu per aiutà à l'identificazione o u monitoru di malatie degenerative di u cervellu, cum'è Alzheimer, Parkinson o tumore, specialmente quandu altri testi cum'è MRI o CT scan ùn sò micca abbastanza per cunfirmà i suspetti.
L'esame di scintigrafia cerebrale hè effettuatu cù l'iniezione di farmaci chjamati radiofarmaceutici o radiotratori, chì sò capaci di fissassi in u tessutu cerebrale, permettendu a furmazione di immagini in u dispositivu.
A Scintigrafia hè realizata da u duttore, è pò esse fatta in ospedali o cliniche chì svolgenu esami di medicina nucleare, cù a richiesta medica dovuta, per mezu di SUS, alcuni accordi, o in modu privatu.
Per chì ghjè
A scintigrafia cerebrale fornisce informazioni nantu à a perfusione di sangue è a funzione cerebrale, assai utile in situazioni cume:
- Ricerca di dimenzie, cum'è Alzheimer o Lewy corpuscle demence;
- Identificà u focu di l'epilepsia;
- Valuta i tumori cerebrali;
- Aiutà à u diagnosticu di a malattia di Parkinson o di altre sindromi parkinsoniani, cum'è a malattia di Huntington;
- Valutazione di e malatie neuropsichiatriche cum'è schizofrenia è depressione;
- Fate un diagnosi precoce, cuntrollu è evoluzione di malatie cerebrali vascolari cume colpu è altri tippi di colpi;
- Cunfirmà a morte cerebrale;
- Valutazione di lesioni traumatiche, ematomi subdurali, ascessi è casi di malformazione vascolare;
- Valutazione di lesioni infiammatorie, cume encefalite erpetica, lupus eritematoso sistemicu, malattia di Behçet è encefalopatia associata à HIV.
Spessu, a scintigrafia cerebrale hè dumandata quandu ci sò dubbi in quantu à a diagnosi di una malattia neurologica, postu chì testi cume a risonanza magnetica è a tomografia computerizata, cume mostranu più cambiamenti strutturali è in l'anatomia di u tessutu cerebrale, pò micca esse abbastanza per chiarisce alcuni casi .
Cumu hè fattu
Per fà a scintigrafia cerebrale, ùn hè necessaria alcuna preparazione specifica. U ghjornu di l'esame, hè raccomandatu chì u paziente riposi per circa 15 à 30 minuti, in una stanza tranquilla, per minimizà l'ansietà, per assicurà una migliore qualità di l'esame.
Dopu, u radiofarmaceuticu, di solitu Tecneziu-99m o Thallium, hè applicatu à a vena di u paziente, chì deve aspettà almenu 1 ora finu à chì a sostanza sia currettamente cuncintrata in u cervellu prima chì l'imagine possa esse presa nantu à u dispositivu per circa 40 à 60 minuti . Durante questu periodu, hè necessariu rimanà immobile è sdraiatu, chì u muvimentu pò compromettà a furmazione di immagini.
Allora u paziente hè liberatu per attività normali. I radiofarmaceutici aduprati ùn solitanu micca causà reazioni o alcun dannu à a salute di a persona chì esegue u test.
Quale ùn deve micca fà
A scintigrafia cerebrale hè contraindicata per e donne chì sò incinte o chì stanu allattendu, è deve esse informata in presenza di qualsiasi suspettu.