Cumu si trasmette u novu coronavirus (COVID-19)
Cuntenutu
- 1. Tossi è starnutiti
- 2. Cuntattu cù superfici cuntaminate
- 3. Trasmissione fecale-orale
- Mutazione COVID-19
- Cumu ùn uttene u coronavirus
- Hè pussibule di piglià u virus più d'una volta?
A trasmissione di u novu coronavirus, rispunsevule di COVID-19, accade principalmente per inalazione di goccioline di saliva è secrezioni respiratorie chì ponu esse suspesi in aria quandu a persona cun COVID-19 tossisce o starnutisce.
Dunque, hè impurtante chì e misure preventive sianu aduttate, cum'è lavà e mani cù sapone è acqua, evitendu di stà in casa cù parechje persone è copre a bocca è u nasu ogni volta chì avete bisognu di starnutisce o tossisce.
U coronavirus hè una famiglia di virus rispunsevuli di i cambiamenti respiratorii, chì di solitu causanu frebba, tosse severa è difficultà à respirà. Amparate più nantu à i coronavirus è i sintomi di l'infezzione COVID-19.
E principali forme di trasmissione di u novu coronavirus parenu esse attraversu:
1. Tossi è starnutiti
A forma più cumuna di trasmissione di COVID-19 hè inalendu goccioline di saliva o secrezioni respiratorie, chì ponu esse presenti in aria per pochi secondi o minuti dopu una persona infettata sintomatica o asintomatica tossisce o starnutisce.
Sta forma di trasmissione ghjustifica u grande numeru di persone infettate da u virus è, dunque, hè stata dichjarata da l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS) cum'è a forma principale di trasmissione di COVID-19, è misure cume induce una maschera di prutezzione individuale in i lochi devenu esse aduttati publicu, evitate di stà in casa cù parechje persone è copritevi sempre a bocca è u nasu quandu avete bisognu di tossisce o starnutisce in casa.
D'appressu à un'inchiesta di l'Istitutu Naziunale di e Malatie Infettive di u Giappone [3], Ci hè un risicu 19 volte più altu di catturà u virus in casa, cà fora, precisamente perchè ci hè un cuntattu più strettu trà e persone è per un tempu più longu.
2. Cuntattu cù superfici cuntaminate
U cuntattu cù e superfici cuntaminate hè un'altra forma impurtante di trasmissione di COVID-19, postu chì, secondu a ricerca fatta in i Stati Uniti [2], u novu coronavirus pò stà infettuosu finu à trè ghjorni nantu à alcune superfici:
- Plasticu è inossu: finu à 3 ghjorni;
- Ramu: 4 ore;
- Cartone: 24 ore.
Quandu si mette e mani nantu à queste superfici è poi si strufina a faccia, per grattassi l'ochji o pulisce a bocca, per esempiu, hè pussibule chì pudete diventà cuntaminatu da u virus, chì pò entre in u corpu attraversu e mucose di a vostra bocca , ochji è nasu.
Per questa ragione, l'OMS raccomanda di lavassi spessu e mani, soprattuttu dopu esse in lochi publichi o chì sò in più risicu di esse contaminati da goccioline da tosse o starnuti da altri. Inoltre, hè ancu impurtante di disinfettà e superfici regolarmente. Vede più nantu à a pulizia di e superfici in casa è in u travagliu per pruteggervi da COVID-19.
3. Trasmissione fecale-orale
Un studiu realizatu in ferraghju 2020 in Cina [1] hà ancu suggeritu chì a trasmissione di u novu coronavirus pò accade via a via fecale-orale, principalmente in i zitelli, perchè 8 di i 10 zitelli inclusi in u studiu anu avutu un risultatu pusitivu per coronavirus in u tampone rettale è negativu in u tampone nasale, indicendu chì u virus puderia stà in u tractu gastrointestinale. Inoltre, un studiu più recente da maghju 2020 [4], hà ancu mustratu chì era pussibule isolà u virus in e feci di 12 di i 28 adulti studiati è diagnosticati cun COVID-19.
Circadori spagnoli anu verificatu ancu a presenza di u novu coronavirus in a canalizazione [5] è truvò chì SARS-CoV2 era prisente ancu prima chì i primi casi fussinu cunfirmati, indicendu chì u virus circulava dighjà trà a pupulazione. Un altru studiu realizatu in l'Olanda [6] hà destinatu à identificà e particelle di u virus in e fognature è hà verificatu chì alcune di e strutture di stu virus eranu presenti, ciò chì pò indicà chì u virus pò esse eliminatu in e feci.
In un altru studiu realizatu trà ghjennaghju è marzu 2020 [8], in 41 di i 74 pazienti cun SARS-CoV-2 pusitivu rettale è nasale, u tampone nasale hè rimasu pusitivu per circa 16 ghjorni, mentre chì u tampone rettale hè rimasu pusitivu per circa 27 ghjorni dopu à l'iniziu di i sintomi., indicendu chì un rettale U tampone pò dà risultati più precisi in quantu à a presenza di u virus in u corpu.
Inoltre, un altru studiu [9] hà trovu chì i pazienti cun tampone rettale SARS-CoV-2 pusitivu avianu un conte di limfociti più bassi, una risposta infiammatoria più grande è cambiamenti più severi in a malattia, indicendu chì u tampone rettale pusitivu puderia esse un indicatore più seriu di COVID-19.Cusì, e prove per SARS-CoV-2 in modu rettale ponu esse una strategia efficace in quantu à u monitoru di i pazienti cun infezione SARS-CoV-2 cunfirmata da test moleculari fatti da u tampone nasale.
Sta via di trasmissione hè sempre in studiu, tuttavia i studii presentati in precedenza cunfermanu l'esistenza di sta via d'infezione, chì puderia accadere per u cunsumu d'acqua contaminata, inalazione di goccioline o aerosol in stazioni di trattamentu d'acqua o per mezu di u cuntattu cù e superfici contaminate da feci chì cuntenenu u virus.
Malgradu sti scuperti, a trasmissione fecale-orale ùn hè ancu stata dimustrata, è ancu se a carica virale truvata in questi campioni hè sufficiente per causà infezioni, tuttavia hè pussibule chì u monitoru di l'acqua fognaria sia cunsideratu una strategia per monitorà a diffusione virale.
Capite megliu cumu si passa a trasmissione è cume si prutegge da COVID-19:
Mutazione COVID-19
Perchè hè un virus RNA, hè normale chì SARS-CoV-2, chì hè u virus responsabile di a malattia, subisca qualchì cambiamentu cù u tempu. Sicondu a mutazione patita, u cumpurtamentu di u virus pò esse alteratu, cum'è a capacità di trasmissione, a gravità di a malatia è a resistenza à i trattamenti.
Una di e mutazioni di virus chì hà guadagnatu impurtanza hè quella chì hè stata identificata per a prima volta in u Regnu Unitu è hè custituita da 17 mutazioni accadute in u virus o in listessu tempu è chì parenu fà sta trasmissione più trasmissibile.
Questu hè chì alcune di queste mutazioni sò in relazione cù u genu rispunsevule per codificà a proteina chì si trova nantu à a superficie di u virus è chì si lega à e cellule umane. Cusì, per via di a mutazione, u virus puderia ligà à e cellule più facilmente è causà infezioni.
Inoltre, altre varianti di SARS-CoV-2 sò state identificate in Sudafrica è in Brasile chì anu ancu una capacità di trasmissione più grande è chì ùn sò ancu micca in relazione cù casi più gravi di COVID-19. Tuttavia, studii ulteriori sò necessarii per aiutà à capisce megliu u comportamentu di u virus per via di queste mutazioni.
Cumu ùn uttene u coronavirus
Per evità l'infezzione COVID-19, si consiglia di aduttà un inseme di misure protettive chì includenu:
- Lavate bè e mani cù sapone è acqua, sopratuttu dopu avè contactatu à qualchissia chì hà u virus o chì hè suspettatu;
- Evite ambienti chjusi è affollati, perchè in questi ambienti u virus si pò sparghje più faciule è ghjunghje à un numaru più grande di persone;
- Purtate maschere di prutezzione persunale per copre u nasu è a bocca è in particulare evità a trasmissione à altre persone. In e regioni cun un risicu più altu di infezzione è per i prufessiunali sanitarii chì curanu e persone cun suspettatu coronavirus, hè cunsigliatu l'usu di maschere N95, N100, FFP2 o FFP3.
- Evite u cuntattu cù l'animali salvatichi o chì parenu malati, postu chì a trasmissione pò accade trà animali è persone;
- Evite di sparte articuli persunali chì pò avè goccioline di saliva, per esempiu, cum'è coltelleria è biccheri.
Inoltre, cum'è modu per prevene a trasmissione, l'Organizazione Mondiale di a Salute sviluppa è mette in opera misure per monitorà i suspetti è i casi d'infezione da coronavirus per capisce a virulenza di u virus è u meccanismu di trasmissione. Scuprite altri modi per evità di piglià u coronavirus.
Amparate più nantu à stu virus in u video seguente:
Hè pussibule di piglià u virus più d'una volta?
Ci sò, in fatti, casi segnalati di persone chì anu pigliatu u virus una seconda volta dopu à una prima infezzione. Tuttavia, è secondu u CDC[7], U risicu di catturà dinò COVID-19 hè assai bassu, soprattuttu in i primi 90 ghjorni dopu à l'infezzione iniziale. Hè perchè u corpu produce anticorpi chì guarantiscenu a prutezzione naturale contr'à u virus, almenu per i primi 90 ghjorni.