Cumu hè fattu u trasplante di pancreas è quandu si deve fà
Cuntenutu
- Quandu u trasplante hè indicatu
- Cumu hè fattu u trasplante
- Cumu hè a recuperazione
- Rischi di trasplante di pancreas
U trapianto di pancreas esiste, è hè indicatu per e persone cun diabete di tip 1 chì ùn sò micca capaci di cuntrullà u glucosiu in sangue cù insulina o chì anu dighjà complicazioni gravi, cum'è insuffiziu renale, affinchì a malattia possa esse cuntrullata è piantà u sviluppu di cumplicazioni.
Stu trasplante pò curà u diabete eliminendu o diminuendu a necessità di insulina, però hè indicatu in casi assai speciali, postu chì presenta ancu rischi è svantaghji, cum'è a pussibilità di cumplicazioni, cum'è infezioni è pancreatite, in più di a necessità di aduprate droghe immunosuppressive per u restu di a vostra vita, per evità u rigettu di u novu pancreas.
Quandu u trasplante hè indicatu
Generalmente, l'indicazione per u trapianto di pancreas hè fatta in 3 modi:
- Trasplante simultaneu di pancreas è di rene: indicatu per i pazienti cun diabete di tip 1 cun insufficienza renale cronica grave, in fase di dialisi o pre-dialisi;
- Trasplante pancreaticu dopu trasplante di rene: indicatu per i pazienti cun diabete di tipu 1 chì anu avutu un trasplante di rene, cù una bona funzione renale attuale, per trattà a malattia più efficacemente, è per evità altre complicazioni cum'è retinopatia, neuropatia è malatie cardiache, oltre à evità nuove complicazioni renali;
- Trasplante di pancreas isolatu: indicatu per alcuni casi specifici di diabete di tip 1, sottu a guida di l'endocrinologu, per e persone chì, oltre à esse in risicu di cumplicazioni di diabete, cum'è retinopatia, neuropatia, rene o malatie cardiovascolari, anu ancu frequenti crisi ipoglicemiche o cetoacidosi , chì causanu vari disordini è cumplicazioni per a salute di a persona.
Hè ancu pussibule d'avè un trapianto di pancreas in e persone cun diabete di tip 2, quandu u pancreas ùn pò più pruduce insulina, è ci hè insufficienza renale, ma senza resistenza severa à l'insulina da u corpu, chì serà determinata da u duttore, attraversu testi.
Cumu hè fattu u trasplante
Per fà u trasplante, a persona hà bisognu à entre una lista d'attesa, dopu chì l'endocrinologu abbia indicatu chì, in Brasile, ci vole circa 2 à 3 anni.
Per u trasplante di pancreas, si face una chirurgia, chì cunsiste à caccià u pancreas da u donatore, dopu a morte cerebrale, è impiantallu in a persona chì hà bisognu, in una regione vicina à a vescica, senza caccià u pancreas carente.
Dopu à a prucedura, a persona pò esse in recuperu in l'UCI per 1 à 2 ghjorni, è dopu stà in ospedale per circa 10 ghjorni per valutà a reazione di l'organisimu, cù testi, è per prevene eventuali complicazioni di u trapianto, cume infezioni, emorragie è rigettu di u pancreas.
Cumu hè a recuperazione
Durante a recuperazione, pudete bisognu di seguità alcune raccomandazioni cum'è:
- Facendu analisi cliniche è di sangue, à principiu, settimanale, è cù u tempu, si allarga cume ci hè a ripresa, secondu cunsiglii medichi;
- Aduprate analgésici, antiemetici è altri medicamenti prescritti da u duttore, se necessariu, per alleviare i sintomi cum'è u dolore è a nausea;
- Aduprate droghe immunosuppressive, cum'è Azatioprina, per esempiu, chì principia pocu dopu u trasplante, per impedisce à l'organisimu di pruvà à ricusà u novu organu.
Ancu se ponu causà alcuni effetti collaterali, cume nausea, malessere è un risicu aumentatu di infezioni, queste droghe sò estremamente necessarie, chì u rigettu di un organu trapiantatu pò esse fatale.
In circa 1 à 2 mesi, a persona puderà tornà à pocu à pocu à a vita nurmale, cum'ellu hà urdinatu u duttore. Dopu à a ripresa, hè assai impurtante di mantene un stilu di vita sanu, cù una dieta equilibrata è attività fisica, postu chì hè assai impurtante di mantene una bona salute per u pancreas per funziunà bè, in più di prevene novi malatie è ancu una nova diabetes.
Rischi di trasplante di pancreas
Ancu se, in a maggior parte di i casi, a chirurgia hà un ottimu risultatu, ci hè u risicu di alcune complicazioni per via di u trapianto di pancreas, cume pancreatite, infezioni, sanguinamenti o rigezioni di u pancreas, per esempiu.
Tuttavia, questi rischi sò ridotti rispettendu e linee guida di l'endocrinologu è di u chirurgu, prima è dopu a chirurgia, cù l'esecuzione di l'esami è l'usu currettu di i medicinali.