Cumu hè fattu u trapianto di pulmoni è quandu hè necessariu
Cuntenutu
- Quandu hè necessariu
- Quandu u trasplante ùn hè micca cunsigliatu
- Cumu hè fattu u trasplante
- Ciò chì accade durante a chirurgia
- Cumu hè a recuperazione di u trasplante
U trapianto di pulmoni hè un tipu di trattamentu chirurgicu in u quale un pulmone malatu hè rimpiazzatu da un sano, generalmente da un donatore mortu. Ancu se sta tecnica pò migliurà a qualità di vita è ancu curà alcuni prublemi seri cum'è fibrosi cistica o sarcoidosi, pò ancu causà parechje complicazioni è, dunque, hè aduprata solu quandu altre forme di trattamentu ùn funzionanu micca.
Siccomu u pulmone trapiantatu cuntene tessuti stranieri, di solitu hè necessariu piglià droghe immunosuppressive per a vita. Questi rimedii, diminuiscenu e probabilità di e cellule di difesa di u corpu chì cercanu di luttà contr'à u tessutu stranariu di u pulmone, evitendu un rifiutu di u trapianto.
Quandu hè necessariu
U trapianto di pulmone hè di solitu indicatu in situazioni più gravi, quandu u pulmone hè assai influenzatu è, dunque, hè incapace di furnisce a quantità necessaria di ossigenu. Alcune di e malatie chì anu più spessu bisognu di un trapianto includenu:
- Fibrosi cistica;
- Sarcoidosis;
- Fibrosi pulmonaria;
- Ipertensione pulmonaria;
- Limfangioleiomiomatosi;
- Bronchiectasi severi;
- BPOC severa.
Oltre à u trapianto di pulmoni, parechje persone anu ancu assuciatu prublemi cardiaci, è in questi casi, pò esse necessariu avè un trapianto di core cun u pulmone o pocu dopu, per assicurà a migliurazione di i sintomi.
A maiò parte di u tempu, queste malatie ponu esse trattate cù trattamenti più semplici è menu invasivi, cum'è pillule o apparecchi respiratori, ma quandu queste tecniche ùn producenu più l'effettu desideratu, u trasplante pò esse una opzione indicata da u duttore.
Quandu u trasplante ùn hè micca cunsigliatu
Ancu se u trasplante pò esse fattu in quasi tutte e persone cun aggravamentu di queste malattie, hè contraindicatu in certi casi, soprattuttu s'ellu ci hè una infezione attiva, storia di cancru o malatie renali gravi. Inoltre, se a persona ùn hè micca disposta à fà i cambiamenti di vita necessarii per luttà contr'à a malattia, u trasplante pò ancu esse contraindicatu.
Cumu hè fattu u trasplante
U prucessu di trapianto inizia assai prima di a chirurgia, cù una valutazione medica per identificà s'ellu ci hè un fattore chì impedisce u trapianto è per valutà u risicu di rigettu di u novu pulmone. Dopu sta valutazione, è se selezziunata, hè necessariu esse nantu à una lista d'attesa per un donatore cumpatibile in un centru di trasplante, cum'è InCor, per esempiu.
Questa attesa pò piglià da poche settimane à parechji mesi secondu alcune caratteristiche persunali, cume u tippu di sangue, a dimensione di l'organi è a gravità di a malattia, per esempiu. Quandu un donatore hè truvatu, l'uspidale cuntatta a persona chì hà bisognu di a donazione per andà in l'uspidale in qualchi ora è avè a chirurgia. Cusì, hè cunsigliatu di avè sempre una valisgia di vestiti pronti à aduprà in l'uspidale.
À l'uspidale, hè necessariu fà una nova valutazione per assicurà chì a cirurgia serà un successu è poi a chirurgia di trapianto hè iniziata.
Ciò chì accade durante a chirurgia
A cirurgia di trasplante pulmonare hè fatta sottu anestesia generale è pò durà finu à X ore. Durante questu tempu, u chirurgu rimuove u pulmone malatu, fendu un tagliu per separà i vasi sanguini è e vie respiratorie da u pulmone, dopu u novu pulmone hè piazzatu in postu è i vasi, è ancu e vie aeree, sò cunnessi novu organu novu..
Siccomu hè una chirurgia assai estensiva, in certi casi, pò esse necessariu di cunnessu a persona à una macchina chì rimpiazza i pulmoni è u core, ma dopu a chirurgia, u core è i pulmoni funzioneranu di novu senza assistenza.
Cumu hè a recuperazione di u trasplante
A recuperazione da u trapianto di pulmoni richiede generalmente 1 à 3 settimane, secondu u corpu di ogni persona. Subitu dopu à a chirurgia, hè necessariu stà in UCI, postu chì hè necessariu aduprà un ventilatore meccanicu per aiutà u novu pulmone à respirà currettamente. Tuttavia, à misura chì i ghjorni passanu, a macchina diventa menu necessaria è l'internamentu pò passà à un'altra ala di l'ospedale, dunque ùn ci hè bisognu di cuntinuà in l'UCI.
Durante tutta l'uspitalisazione, i medicamenti saranu amministrati direttamente in a vena, per riduce u dolore, e possibilità di rigettu è ancu diminuisce u risicu di sviluppà una infezione, ma dopu a dimissione, sti medicamenti ponu esse presi in forma di pillole, finu à u prucessu di ricuperazione hè finitu. Solu e droghe immunosupressive devenu esse tenute per a vita.
Dopu à a dimissione, hè necessariu fà parechji appuntamenti cù u pneumologu per assicurà chì a ripresa và bè, soprattuttu durante i primi 3 mesi. In queste cunsultazioni, pò esse necessariu di fà parechji testi, cum'è analisi di sangue, raggi X o ancu elettrocardiogrammi.