Trasplante di Rene: Cumu Funziona è Chì Sò i Rischi
Cuntenutu
- Cumu hè fattu u trasplante
- Cumu hè valutatu se u trasplante hè cumpatibile
- Cumu hè u postoperatoriu
- Possibili rischi è complicazioni
U trasplante di rene hà per scopu di ristabilisce a funzione renale sustituendu un rene malatu cù un rene sanu, da un donatore sanu è cumpatibile.
Generalmente, u trapianto di rene hè adupratu cum'è trattamentu per l'insufficienza renale cronica o in casu di pazienti chì anu parechje sessioni di emodialisi à a settimana. U trasplante dura di solitu trà 4 è 6 ore è ùn hè micca assai adattu per e persone chì anu lesioni in altri organi, cum'è cirrosi, cancru o prublemi di core, perchè pò aumentà i rischi di a procedura chirurgica.
Cumu hè fattu u trasplante
U trasplante di rene hè indicatu da u nefrologu in casi d'emodialisi multipla à a settimana o, più spessu, di malattia renale cronica avanzata dopu l'analisi di a funzione renale per mezu di test di laboratorio. U rene trapiantatu pò esse da un donatore vivu, senza alcuna malattia, è pò esse ligatu o micca à u paziente, o da un donatore mortu, in quale casu a donazione pò esse fatta solu dopu a cunferma di a morte cerebrale è l'autorizazione di a famiglia.
U rene di u donatore hè eliminatu cù una parte di l'arteria, vena è ureteru, attraversu una piccula incisione in l'addome. In questu modu, u rene trapiantatu hè piazzatu in u destinatariu, e porzioni di a vena è di l'arteria sò cunnesse cù e vene è l'arterie di u destinatariu è l'uretere trapiantatu hè cunnessu cù a vescica di u paziente. U rene non funziunale di a persona trapiantata ùn hè di solitu micca cacciatu, postu chì a so scarsa funzione hè utile quandu u rene trapiantatu ùn hè ancu pienu funziunale. U rene malatu hè eliminatu solu s'ellu hè causatu infezzione, per esempiu.
U trapianto di rene hè effettuatu secondu e condizioni di salute di u paziente, è ùn hè micca assai adattu per e persone chì anu malatie cardiache, epatiche o infettive, per esempiu, perchè pò aumentà i rischi di a procedura chirurgica.
Cumu hè valutatu se u trasplante hè cumpatibile
Prima chì u trasplante sia effettuatu, i test di sangue devenu esse fatti per verificà a cumpatibilità di i reni, riducendu cusì e possibilità di rigettu di l'organu.In questu modu, i donatori ponu esse o micca relativi à u paziente da trapiantà, finu à chì ci sia compatibilità.
Cumu hè u postoperatoriu
A ricuperazione dopu u trasplante di rene hè simplice è dura circa trè mesi, è a persona deve esse uspitalizata per una settimana in modu chì i possibili segni di reazione à u prucessu chirurgicu ponu esse osservati da vicinu è u trattamentu pò esse fattu immediatamente. Inoltre, durante i trè mesi hè indicatu di ùn fà attività fisiche è di fà esami settimanali durante u primu mese, spazendu per duie consultazioni mensili finu à u 3u mese per via di u risicu di rifiutu d'organi da l'organisimu.
Dopu a chirurgia, l'usu di l'antibiotici hè generalmente indicatu, per evità infezioni pussibuli, è droghe immunosupressive, per prevene u rigettu di l'organu. Queste droghe devenu esse aduprate in cunfurmità cù i cunsiglii medichi.
Possibili rischi è complicazioni
Alcune complicazioni di u trapianto di rene ponu esse:
- Righjettu di l'organu trasplantatu;
- Infezzioni generalizate;
- Trombosi o limfocele;
- Fistula urinaria o ostruzione.
Per evità complicazioni gravi, u paziente deve esse attentu à i segni d'avvertimentu chì includenu febbre sopra i 38 ° C, brusgiata quandu urina, aumento di pesu in pocu tempu, tosse frequente, diarrea, difficoltà di respirazione o gonfiore, calore è rossu in u situ di a ferita. Inoltre, hè di primura evità u cuntattu cù i malati è i lochi inquinati è fà una dieta curretta è adattata. Amparate à manghjà dopu u trapianto di rene.