Disordine Alimentariu Selettivu: Quandu u zitellu ùn manghja nunda
Cuntenutu
- Segni è sintomi di disordine alimentariu selettivu
- Chì causa u disordine alimentariu selettivu
- Trattamentu di u disordine alimentariu selettivu
- I segni d'avvertimentu per andà à u duttore u più prestu pussibule
U rifiutu di manghjà pò esse un disordine chjamatu disordine alimentariu selettivu chì si sviluppa di solitu in a zitellina, quandu u zitellu manghja solu i listessi alimenti, rifiutendu tutte l'altre opzioni fora di u so standard di accettazione, avendu pocu appetitu è mancanza d'interessu per i novi alimenti. Cusì, hè cumunu per i zitelli chì li piaci à manghjà sempre i stessi pasti, rifiutendu novi alimenti, è avè difficultà à manghjà in i ristoranti è in e case di l'altri.
Spessu stu disordine hè vistu da i genitori cum'è un furore di un zitellu spoiled o freschezza da manghjà, ma questu pò esse un disordine, chì richiede chì u zitellu sia valutatu da un pediatra è un psicologu per fà u so diagnosticu currettu, cusì chì cù u trattamentu, u zitellu puderà avè una dieta più variata è nutrizionalmente equilibrata.
U rifiutu di manghjà hè cumunu in i zitelli trà 2 è 6 anni di età, dunque i genitori sò abituati à scene cum'è tantrums, pigliendu assai tempu à manghjà, pruvendu à neguzià l'alimentu chì si cunsumerà, si alzanu da a tavula durante u pastu è pizzicà longu u ghjornu. Tuttavia, quandu u zitellu presenta constantemente stu tipu di cumpurtamentu, manghja sempre i stessi cibi, in più di sta fasa, hè indicata una valutazione cun un duttore è un psicologu.
Segni è sintomi di disordine alimentariu selettivu
Per identificà stu disordine duvete esse cuscenti di i sintomi seguenti:
- U zitellu manghja sempre i listessi alimenti, manghjendu solu 15 alimenti diversi o menu;
- Evite gruppi alimentari sani, cum'è u gruppu latte è prudutti di latti o tutti i frutti;
- Chiudite bè a bocca per evità manghjà mancu un alimentu diversu quantunque;
- Avè tantrums à i pasti, chì ne facenu un mumentu stressante per tutta a famiglia;
- U zitellu pò avè nausea è vomitu quandu si trova di fronte à a necessità di manghjà novi alimenti;
- U zitellu pò preferisce solu cibi freddi o caldi;
- U zitellu pò preferisce cibi à gustu chjaru cum'è alimenti di culore chjaru cum'è latte, pane, pasta;
- In certi casi, hè pussibule osservà una preferenza per certe marche di alimenti;
- U zitellu ùn pò micca tollerà l'odore di un certu alimentu, avè da lascià a cucina o u salottu, è sperimentà rinculi
- Alcuni zitelli ponu esse ansiosi per l'alimentu, soprattuttu s'ellu hè faciule da sporcassi, cum'è carne cù salse, per via di u requisitu di a mamma in a zitellina in u zitellu per ùn sporcassi.
Questi sintomi ponu persiste in l'età adulta quandu a malattia ùn hè micca diagnosticata currettamente, causendu tensione costante è lotte in famiglia durante i pasti.
U diagnosticu di stu disordine alimentariu hè fattu basatu annantu à a storia clinica di i sintomi presentati da u zitellu, chì deve esse purtatu à u pediatra per valutà a gravità di u rigettu di l'alimentu. U mantenimentu di un ghjurnale alimentariu per 1 settimana, in più di i sentimenti sentiti quandu manghjendu l'alimentu, hè un bonu modu per cumincià à capisce u prublema.
Inoltre, u duttore verificherà ancu altri prublemi chì ponu purtà à rifiutà l'alimentu, cume difficultà à masticà è inghjuttisce, allergie alimentarie è prublemi gastrointestinali. U zitellu ùn hè micca sempre sottopesu o hà prublemi di sviluppu, ma pò avè difficultà à a scola cun prestazioni sculare scarse, in più di a pelle secca è capelli è unghie debuli, per via di una mancanza di nutrienti per via di manghjà pocu variata.
Chì causa u disordine alimentariu selettivu
U rifiutu esageratu è persistente di manghjà pò esse causatu da prublemi psiculogichi, fobie suciale, è cambiamenti di gustu cum'è u «super gustu». A difficultà à masticà, à inghjuttisce o à sentesi male in u stomacu o dolore in u ventre pò ancu influenzà stu disordine.
Trattamentu di u disordine alimentariu selettivu
U trattamentu affinchì u zitellu possi manghjà tuttu si face di solitu cù un seguitu medicu è un trattamentu psiculogicu, induve sò fatte strategie per migliurà l'ambiente di u pastu è incuragisce u zitellu à pruvà novi alimenti, per via di una terapia comportamentale cognitiva Alcune strategie chì ponu aiutà à cambià l'alimentazione di i zitelli sò:
- Riduce u stress è e lotte durante i pasti, prumove un ambiente calmu è tranquillu è ùn lasciarà micca u zitellu in terra, s'ellu ùn vole micca manghjà;
- Ùn rinuncià à serve novi alimenti à u zitellu, ma mette sempre almenu 1 alimentu nantu à u piattu chì li piace è manghja di manera naturale, chì pò esse statu sceltu da ellu;
- Offre u listessu cibu, varianu a forma di preparazione, presentazione è struttura. Per esempiu: offre patate cotte, fette o fette di patate bagnate d'oliu d'aliva, micca esattamente listesse à a purè di patate;
- Offre alimenti novi è manghjà sti alimenti davanti à u zitellu mostrendu quantu sò gustosi, perchè st'abitudine favurisce l'accettazione di u zitellu;
- Fidatevi di e scelte di u zitellu è lasciarlu liberu di manghjà quant'ellu vole durante i pasti;
- Mustrate caratteristiche simili trà alcuni alimenti chì u zitellu accetta è novi, per incuragelu à pruvà, per esempiu: a zucca hà u listessu culore di e carote, u gustu di u cavulu hè simile à l'espinaca ...
Fighjate u video seguente è fighjate questi è altri suggerimenti chì ponu aiutà u vostru zitellu à manghjà megliu:
Inoltre, se u zitellu hà prublemi in u sviluppu di masticazione, discursu, deglutizione o prublemi gastrointestinali, u monitoru cù prufessiunali cum'è logopedista è terapeuta occupazionale serà ancu necessariu perchè tecniche specifiche saranu implementate chì ponu esse aduprate per migliurà l'esperienza di u zitellu cù l'alimenti.
Eccu cunsiglii per incuraghjà a varietà alimentaria di u to figliolu:
- Cumu fà chì u vostru zitellu manghji frutti è ligumi
- Cumu fà manghjà tuttu u vostru zitellu
I segni d'avvertimentu per andà à u duttore u più prestu pussibule
U disordine d'alimentazione selettiva pò purtà prublemi seri per u zitellu, in particulare a crescita è u sviluppu ritardatu per a mancanza di nutrienti è calorie adeguate. Cusì, u zitellu pò esse un pocu più chjucu è più liggeru di quantu duverebbe esse, ancu s'ellu ùn hè micca sempre una caratteristica chì chjama l'attenzione di i genitori. A mancanza di vitamine è minerali pò ancu purtà à sanguinanti gengive, debbulezza in l'osse, ochji secchi è prublemi di pelle.
Inoltre, l'eccessu di u listessu nutriente, ottenutu da u cunsumu eccessivu di u listessu cibu, pò ancu purtà prublemi di salute cum'è prurigazioni, stanchezza, debolezza è dolore in e articulazioni. Dunque, se questi sintomi sò prisenti, pò esse necessariu di fà un test di sangue per identificà a carenza o l'eccessu di qualchì nutriente, chì pò richiede medicazione.