Disordine di Conducta: chì hè, cumu identificallu è trattallu
Cuntenutu
U disordine di a Condotta hè un disordine psicologicu chì pò esse diagnosticatu in a zitiddina induve u zitellu mostra attitudini egoiste, violente è manipulative chì ponu interferisce direttamente cù a so prestazione à a scola è in a so relazione cù a famiglia è l'amichi.
Ancu se u diagnosticu hè più frequente in a zitellina o durante l'adulescenza, u disordine di a condotta pò ancu esse identificatu da l'età di 18 anni, diventendu cunnisciutu cum'è Disorder di a Personalità Antisociale, in cui a persona agisce cun indiferenza è spessu viola i diritti di l'altri. Amparate à identificà u Disordine Antisociale di a Personalità.
Cumu identificà
L'identificazione di u disordine di cundotta deve esse fatta da u psicologu o da u psichiatra basatu annantu à l'osservazione di vari cumpurtamenti chì u zitellu pò prisentà è questi devenu durà almenu 6 mesi prima chì a diagnosi di disordine di cundotta possa esse cunclusa. I principali sintomi indicativi di stu disordine psicologicu sò:
- Mancanza di empatia è preoccupazione per l'altri;
- Sfida è cumpurtamentu sfida;
- Manipulazione è bugie frequenti;
- Culpisce spessu altre persone;
- Pocu tolleranza per a frustrazione, spessu mostrendu irritabilità;
- Aggressività;
- Cumportamentu minacciante, pudendu inizià e lotte, per esempiu;
- Fuga frequente in casa;
- Furto è / o furto;
- Distruzzione di pruprietà è vandalismu;
- Attitudini crudeli versu l'animali o e persone.
Cum'è questi cumpurtamenti devianu da ciò chì si aspetta per u zitellu, hè impurtante chì u zitellu sia purtatu à u psicologu o psichiatra appena mostra un comportamentu suggestivu. Cusì, hè pussibule valutà u cumpurtamentu di u zitellu è fà un diagnosticu differenziale per altri disordini psiculogichi o quelli ligati à u sviluppu di u zitellu.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu deve esse basatu nantu à i cumpurtamenti presentati da u zitellu, a so intensità è a frequenza è duverà esse fattu principalmente per mezu di a terapia, in cui u psicologu o psichiatra valuta i comportamenti è prova à identificà a causa è capisce a motivazione. In certi casi, u psichiatra pò raccomandà l'usu di alcuni medicamenti, cume stabilizatori di l'umore, antidepressivi è antipsicotici, chì permettenu l'autocontrollu è u miglioramentu di u disordine di comportamentu.
Quandu u disordine di a condotta hè cunsideratu seriu, in cui a persona pone un risicu per altre persone, hè indicatu ch'ellu sia riferitu à un centru di trattamentu in modo chì u so comportamentu sia travagliatu currettamente è, dunque, sia pussibule migliurà stu disordine.