Cumu hè fattu u trattamentu di l'ictus
Cuntenutu
- 1. Trattamentu per u colpu ischemicu
- 2. Trattamentu per u colpu emorragicu
- Cumu hè a ripresa di colpu
- Riabilitazione per riduce e cunsequenze
U trattamentu di l'ictus deve esse iniziatu u più prestu pussibule è, dunque, hè impurtante di sapè cumu identificà i primi sintomi per chjamà una ambulanza immediatamente, perchè u trattamentu hè iniziatu più prestu, più bassu hè u risicu di sequelle cum'è paralisi o difficultà à parlà. Vede quì chì segni ponu indicà un colpu.
Cusì, u trattamentu pò esse iniziatu da u duttore dighjà in ambulanza in via di l'uspidale, cù rimedii cum'è droghe antiipertensive per stabilizà a pressione sanguigna è i battiti di u core, l'usu di l'ossigenu per facilità a respirazione, in più di u cuntrollu di i segni vitali, cum'è modu per ristabilisce u flussu di sangue in u cervellu.
Dopu u trattamentu iniziale, u tippu di colpu deve esse identificatu, aduprendu testi cum'è tomografia è MRI, chì influenza i prossimi passi di trattamentu:
1. Trattamentu per u colpu ischemicu
L'ictus ischemicu accade quandu un coagulu blocca u passaghju di u sangue in unu di i navi in u cervellu. In questi casi, u trattamentu pò include:
- Medicinali in pasticchi, cum'è AAS, Clopidogrel è Simvastatin: aduprati in casi di suspettatu di colpu o d'ischemia transitoria, chì sò capaci di cuntrullà a crescita di u coagulu è impediscenu l'infundimentu di i navi cerebrali;
- Trombolisi realizata cù iniezione APt: hè un enzima chì deve esse amministratu solu quandu u colpu ischemicu hè digià cunfirmatu cù a tomografia, è deve esse adupratu in e prime 4 ore, chì distrugge rapidamente u coagulu, migliurendu a circulazione sanguigna versu a zona colpita;
- Cateterizazione cerebrale: in certi ospedali, in alternativa à l'iniezione di APt, hè pussibule inserisce un tubu flessibile chì va da l'arteria inguinale à u cervellu per pruvà à caccià u coagulu o per injectà farmaci anticoagulanti in u situ. Amparate più nantu à a cateterizazione cerebrale;
- Cuntrollu di a pressione sanguigna, cù farmaci antiipertensivi, cum'è captopril: si face in i casi induve a pressione sanguigna hè alta, per prevene sta pressione alta da peghju ossigenazione è circulazione di sangue in u cervellu;
- Monitoramentu: i segni vitali di a persona chì hà avutu un colpu devenu esse monitorati è cuntrullati, osservendu i battiti di u core, a pressione, l'ossigenazione di u sangue, a glicemia è a temperatura di u corpu, mantenendoli stabili, finu chì a persona mostri qualchì miglioramentu, perchè s'elli sò fora di cuntrollu, pò esse un peghju di u colpu è di e sequenze causate.
Dopu un colpu, a chirurgia di decompressione cerebrale hè indicata in casi induve u cervellu hà un grande gonfiore, chì aumenta a pressione intracranica è pò causà un risicu di morte. Questa cirurgia hè fatta eliminendu, per un periudu, parte di l'ossu di u cranu, chì hè rimpiazzatu quandu u gonfiu diminuisce.
2. Trattamentu per u colpu emorragicu
I casi di colpu emorragicu si presentanu quandu un'arteria cerebrale perde sangue o si rompe, cum'è cun un aneurisma o per via di picchi di pressione alta, per esempiu.
In questi casi, u trattamentu si face cuntrullendu a pressione sanguigna, cume l'antiipertensivi, in più di l'usu di un cateteru d'ossigenu è u monitoru di i segni vitali in modu chì u sanguinamentu sia cuntrullatu più rapidamente.
In i casi i più gravi, induve ci hè una rumpitura cumpleta di l'arteria è hè difficiule di piantà u sanguinamentu, a chirurgia cerebrale d'urgenza pò esse necessaria per truvà u situ di sanguinamentu è correggeru.
In i casi di colpu emorragicu maiò, a chirurgia di decompressione cerebrale pò ancu esse effettuata, chì hè cumunu di sperimentà irritazione è gonfiore di u cervellu per via di sangu.
Cumu hè a ripresa di colpu
In generale, dopu avè cuntrullatu i sintomi di colpu acutu, una sughjornu in ospedale hè necessariu per circa 5 à 10 ghjorni, chì varieghja secondu u statutu clinicu di ogni persona, per restà sottu osservazione, per garantisce una recuperazione iniziale. È per valutà u cunsequenze chì sò resultate da u colpu.
Durante questu periodu, u duttore pò cumincià à aduprà medicinali o adattà i farmaci di u paziente, raccomandendu l'usu di un anti-aggregante o anticoagulante, cume l'Aspirina o Warfarina, in casu di un colpu ischemicu, o rimuovendu l'anticoagulante in casu di colpu Emorragicu, per esempiu.
Inoltre, i medicinali ponu esse necessarii per cuntrollà megliu a pressione sanguigna, u glucosiu in sangue, u colesterolu, per esempiu, per riduce u risicu di novi episodi di colpu.
Alcune sequelae ponu restà, cum'è difficultà à parlà, diminuzione di forza da un latu di u corpu, cambiamenti per inghjuttà cibu o per cuntrullà urina o feci, in più di cambiamenti di ragiunamentu o di memoria. U numeru è a gravità di e sequenze varieghjanu secondu u tippu di colpu è a situazione cerebrale affettata, è dinò a capacità di a persona di recuperà. Capite megliu e pussibili complicazioni di u colpu.
Riabilitazione per riduce e cunsequenze
Dopu un colpu, a persona hà bisognu à fà una seria di prucessi di riabilitazione, per accelerà a recuperazione è riduce e sequelle. E principali forme di riabilitazione sò:
- Fisioterapia: a fisioterapia aiuta à rinfurzà i musculi, affinchì a persona sia capace di ricuperà o mantene i muvimenti di u corpu, migliurendu a so qualità di vita. Vede cumu si face a fisioterapia dopu un colpu.
- Terapia occupazionale: hè una zona chì aiuta u paziente è a famiglia à truvà strategie per riduce l'effetti di e sequelle di colpu à ghjornu, per via di esercizii, adattazione di a casa, di u bagnu, in più di attività per migliurà u ragiunamentu è i muvimenti;
- Logopedia: stu tipu di terapia aiuta à ricuperà a parolla è a deglutizione in i pazienti chì anu avutu sta zona influenzata da un colpu;
- Nutrizione: dopu à un colpu, hè impurtante chì a persona abbia una dieta equilibrata è ricca di vitamine è minerali chì nutriscenu u vetru è in modu sanu, per evità a malnutrizione o un novu colpu. In certi casi induve hè necessariu aduprà una sonda per alimentà, u nutrizziunistu calculerà a quantità esatta di cibu è vi insegnerà cumu preparallu.
U sustegnu di a famiglia hè di primura in stu periodu di ripresa da un colpu, sia per aiutà in attività chì a persona ùn hè più in gradu di fà, sia per un sustegnu emotivu, postu chì alcune limitazioni ponu esse frustranti è causanu un sintimu di impotenza è tristezza. Amparate à aiutà à qualchissia chì hà difficultà à cumunicà.