Cumu hè u trattamentu per a cisti in u senu
Cuntenutu
A presenza di una cista in u senu ùn richiede di solitu trattamentu, postu chì, in a maiò parte di i casi, hè un cambiamentu benignu chì ùn influenza micca a salute di a donna. Tuttavia, hè cumunu per u ginecologu, ancu cusì, di sceglie di seguità a donna per uni pochi di mesi, per osservà se a cista cresce o produce un tipu di sintomu.
Se a cista aumenta di dimensione o mostra qualsiasi altri cambiamenti, ci pò esse u suspettu di malignità è, dunque, u duttore pò avè bisognu di dumandà una aspirazione di a cista, dopu u liquidu serà valutatu in laburatoriu per cunfirmà s'ellu ci hè u cancheru cellule in u situ. Vede u risicu di cisti in u pettu diventendu u cancheru di u pettu.
Cumu hè fattu u seguitu
Dopu avè identificatu un quistu in u senu, hè cumunu per u ginecologu di cunsiglià à a donna d'avè un seguitu regulare, chì include l'esecuzione di mammografia è di ultrasuoni ogni 6 o 12 mesi. Queste prove permettenu di valutà se, cù u tempu, ci sò cambiamenti in e caratteristiche di u cisti, in particulare in dimensioni, forma, densità o in presenza di sintomi.
In a maiò parte di i casi a cista hè benigna è, dunque, ferma u listessu cù u tempu, in tutte e prove urdinate da u duttore. Tuttavia, se ci hè qualchì cambiamentu, u duttore pò suspettà malignità è, dunque, hè cumunu indicà l'aspirazione di u cisti cù una agulla è valutà, in laburatoriu, u fluidu eliminatu.
Quandu l'aspirazione hè necessaria
L'aspirazione hè una prucedura relativamente simplice induve u duttore inserisce una agulla attraversu a pelle à u quistu, per aspirà u liquidu in ellu. Di solitu, sta prucedura si face quandu ci hè un suspettu di malignità o quandu u cisti causa qualchì tippu di disagiu in a donna, o porta à l'apparizione di sintomi.
A seconda di e caratteristiche di u liquidu aspiratu, ulteriori test ponu esse urdinati o micca:
- Fluidu senza sangue cù sparizione di cisti: un altru esame o trattamentu ùn hè di solitu necessariu;
- Fluidu cù sangue è cisti chì ùn sparisce: pò esse un suspettu di malignità è, dunque, u duttore manda un campionu di liquidu in laburatoriu;
- Ùn ci hè micca sboccu di liquidu: u duttore pò urdinà altri testi o una biopsia di a parte solida di a cista, per valutà u risicu di esse cancru.
Dopu l'aspirazione, u duttore pò ricumandà à a donna di aduprà analgesici per riduce u dolore, in più di raccomandà u riposu per circa 2 ghjorni.