Trattamentu per a malatia infiammatoria pelvica
Cuntenutu
- Chì sò l'antibiotici i più aduprati
- Possibili complicazioni di PID
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju
U trattamentu per a malatia infiammatoria pelvica, cunnisciuta ancu cum'è PID, deve esse iniziatu u più prestu pussibule per prevene gravi cunsequenze per u sistema riproduttivu di a donna, cum'è a sterilità o a pussibilità di avè una gravidanza ectopica, per via di u sviluppu di e lesioni in e tube di Falloppiu. .
Di solitu u trattamentu si face cù antibiotici, ma secondu a gravità di a malatia, pò esse necessariu di fà una prucedura chirurgica per trattà l'infiammazione o drenà l'ascessi, per esempiu.
A PID hè una infezzione chì principia in a vagina o u cervice è hè più cumuna in e donne chì sò sessualmente attive o chì anu u dispositivu IUD intrauterinu. Scuprite chì sò e principali cause è sintomi di a malattia infiammatoria pelvica.
Chì sò l'antibiotici i più aduprati
U trattamentu per a malatia infiammatoria pelvica acuta consiste in l'usu di antibiotici, orali o in iniezione, per circa 14 ghjorni o secondu a prescrizione medica. L'antibioticu principale raccomandatu da u duttore hè l'azitromicina, ma alcuni altri chì ponu esse raccomandati includenu:
- Amoxicillina;
- Ceftriaxone;
- Doxiciclina;
- Metronidazole;
- Levofloxacin;
- Gentamicina;
- Clindamicina.
Durante u trattamentu hè impurtante per a donna di stà à u riposu, di ùn avè un cuntattu intimu, di caccià u DIU s'ella l'usa è di piglià medicazione per alleviare u dolore cum'è paracetamol o ibuprofene. Inoltre, u cumpagnu duverebbe ancu esse trattatu, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, per evità a recontaminazione o manifestazione di a malatia.
72 ore dopu l'iniziu di u trattamentu antibioticu, a donna deve esse valutata torna da u ginecologu per vede se u trattamentu sceltu hà avutu boni risultati. S'ellu ùn ci hè migliurà i sintomi, l'uspitalisazione pò esse necessaria per avè un trattamentu di vene.
Se a malattia s'aggrava è ci hè una possibilità di rottura di ascessi in i tubi, l'interventu chirurgicu pò esse necessariu per pulì è drenà l'ascessi.
Possibili complicazioni di PID
Quandu u trattamentu per a malatia infiammatoria pelvica ùn hè micca iniziatu rapidamente, a malattia pò sviluppà è causà vari tippi di cicatrici in u sistema riproduttivu femminile, chì pò causà diverse complicazioni cum'è:
- Gravidanza ectopica: accade perchè a presenza di cicatrici in i tubi pò impedisce à l'ovu di sorte da l'utru, chì finisce per esse fecundatu da u sperma, generendu una gravidanza in i tubi;
- Isterilità: secondu i lochi induve si sviluppanu e cicatrici PID, a donna pò avè sterilità;
- Abscesi ovariani: e cicatrici ponu comportà l'accumulazione di pus, chì provoca u sviluppu di ascessi in u sistema riproduttivu. Questi ascessi ponu eventualmente aprirsi è causà sanguinamenti o infezioni generalizate.
Inoltre, e donne cù malatie infiammatorie pelviche chì ùn sò sottoposte à alcun tippu di trattamentu sperimentanu ancu u dolore pelvicu crònicu, chì finisce per diminuisce a qualità di vita.
Segni di migliurazione
I segni di migliurazione di a malatia infiammatoria pelvica di solitu apparenu pochi ghjorni dopu l'iniziu di u trattamentu è sò in relazione cù una diminuzione di u dolore pelvicu, a regulazione di e perdite menstruali è u sollievu di a frebba, s'ellu ci hè.
In i casi induve a donna ùn hà avutu alcun sintumu, i segni di miglioramentu ponu esse osservati da u ginecologu per mezu di testi cume ecografia o laparoscopia.
Segni di peghju
I sintomi di aggravamentu di u PID accadenu di solitu quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu à tempu è, dunque, cicatrici apparisce in u sistema riproduttivu chì ponu finisce per causà sanguinamentu fora di u periodu menstruale, frebba è ancu aumentu di u disagiu pelvicu, cù dolore per urinare è durante u cuntattu intimu.