Meningococcemia: Cause, Sintomi, è Altru
Cuntenutu
- Chì causa a meningococcemia?
- Quale hè chì puderà sviluppà a meningococcemia?
- Chì sò i sintomi di a meningococcemia?
- Cumu hè diagnosticata a meningococcemia?
- Cumu hè trattata a meningococcemia?
- Chì complicazioni sò assuciate à a meningococcemia?
- Cumu si pò prevene a meningococcemia?
Chì hè a meningococcemia?
A meningococcemia hè una infezzione rara causata da u Neisseria meningitidis battìri. Questu hè u listessu tipu di batteri chì ponu causà a meningite.
Quandu u batteriu infecta e membrane chì coprenu u cervellu è a medula spinale, si chjama méningite. Quandu l'infezzione ferma in u sangue ma ùn infecta micca u cervellu o a medula spinale, hè chjamata meningococcemia.
Hè ancu pussibule d'avè à tempu méningite è meningococcemia à tempu. In questu casu, u batteriu appare prima in u sangue è poi passa in u cervellu.
Neisseria meningitidis i batteri sò cumuni in e vie respiratorie superiori è ùn ne necessariamente causanu malatie. Ancu se qualcunu pò piglià a meningococcemia, hè u più cumunu in i zitelli, i zitelli è i ghjovani adulti.
Una infizzione da Neisseria meningitidis, Ch'ella diventi méningite o meningococcemia, hè cunsiderata cum'è emergenza medica è richiede assistenza medica immediata.
Chì causa a meningococcemia?
Neisseria meningitidis, i batteri chì causanu a meningococcemia, ponu campà inoffensivamente in e vostre vie respiratorie superiori. Semplicemente esse esposti à questu germe ùn hè micca abbastanza per causà malatie. Finu à u 10 per centu di e persone pò purtà sti batteri. Meno di 1 per centu di quelli trasportatori si ammalanu.
Una persona cun questa infezzjoni pò sparghje i batteri attraversu a tosse è starnuti.
Quale hè chì puderà sviluppà a meningococcemia?
Circa a metà di u numeru tutale di casi di malattia meningococcica si verifica in i zitelli di menu di 4 anni. Questa figura include a meningite è a meningococcemia.
Sè vo site andatu da pocu in una situazione di vita di gruppu, cum'è un dormitoriu, site più prubabile di sviluppà a cundizione. Se state pianificendu d'entrà in una tale situazione di vita, u vostru duttore vi pò dì di vaccinassi contr'à sta cundizione.
Sì ancu in un risicu aumentatu se vive cù o avete statu in cuntattu assai strettu cù qualchissia chì hà a malattia. Parlate cù u vostru duttore se questu hè u casu. Puderanu sceglie di dàvi antibiotici profilattichi, o preventivi.
Chì sò i sintomi di a meningococcemia?
Pudete avè solu pochi sintomi inizialmente. I primi sintomi cumuni includenu:
- frebba
- mal di testa
- rash cunsistenti di picculi spots
- nausea
- irritabilità
- ansietà
Quandu a malatia progredisce, pudete sviluppà sintomi più gravi, cumprese:
- coaguli di sangue
- pezzi di sanguinamentu sottu à a vostra pelle
- letargia
- scossa
I sintomi di meningococcemia ponu assimilà quelli di altre condizioni, cum'è a febbre maculata di e Montagne Rocciose (RMSF), u sindrome di scossa tossica (TSS) è a febbre reumatica (RF). Amparate nantu à i sintomi di a meningite.
Cumu hè diagnosticata a meningococcemia?
A meningococcemia hè di solitu diagnosticata cù analisi di sangue. U vostru duttore piglierà un campione di u vostru sangue è poi farà una cultura di sangue per determinà se e batterie sò presenti.
U vostru duttore pò fà una cultura aduprendu fluidi da a spina invece di u sangue. In questu casu, a prova hè chjamata cultura di u fluidu cerebrospinali (CSF). U vostru duttore uttene CSF da un colpu spinale, o puntura lombare.
Altri test chì u vostru duttore pò fà includenu:
- biopsia di lesione cutanea
- cultura urinaria
- test di coagulazione di u sangue
- conteggio di sangue completo (CBC)
Cumu hè trattata a meningococcemia?
A meningococcemia deve esse trattata subitu. Sarete ingressu à l'uspidale è forse tinutu in una stanza isolata per impedisce a diffusione di i batteri.
Vi daranu antibiotici attraversu una vena per cumincià à luttà contr'à l'infezzione. Pudete ancu riceve fluidi intravenosi (IV).
Altri trattamenti dipendenu di i sintomi chì avete sviluppatu. Sì avete difficultà à respirà, riceverete ossigenu. Se a vostra pressione sanguigna diventa troppu bassa, u più prubabile riceverete medicazione. Fludrocortisone è midodrine sò dui medicazione aduprati per trattà a pressione bassa.
A meningococcemia pò purtà à disordini di sangu. S'ellu si verifica, u vostru duttore pò dà una terapia di rimpiazzamentu di piastrine.
In certi casi, u vostru duttore pò ancu desiderà dà à i vostri cuntatti stretti antibiotici profilattichi, ancu s'elli ùn mostranu sintomi. Quista li pò impedisce di sviluppà a malatia. L'antibiotici prescritti ponu include rifampicina (Rifadin), ciprofloxacina (Cipro), o ceftriaxone (Rocephin).
Chì complicazioni sò assuciate à a meningococcemia?
A meningococcemia pò influenzà a capacità di u coagulu di u vostru sangue, resultendu in disordini di sangu.
Pò dinò accade qualchì volta cù a meningite. E cumplicazioni associate à a meningite includenu perdita uditiva, danni cerebrali è gangrena. In certi casi, a meningite pò esse fatale.
Cumu si pò prevene a meningococcemia?
Praticà una igiene sana pò diminuì u risicu d'infezzione. Ciò include lavà e mani accuratamente è copre a bocca è u nasu quandu starnutisce è tossisce.
Pudete ancu aiutà à riduce u risicu d'infezzione evitendu e persone chì tossenu, starnutiscenu, o mostranu altri segni di malattia. Inoltre, ùn sparte micca articuli persunali cù e persone chì sò malate. Questu significa ùn sparte nunda chì vene in cuntattu cù a bocca, a menu chì sia stata lavata dopu chì hè stata aduprata l'ultima volta.
Sì avete statu esposti à una persona chì hè infettata, u vostru duttore pò cunsiglià antibiotici preventivi. Questu reducerà e vostre probabilità di piglià a malatia.
U vostru duttore pò raccomandà di piglià una vaccinazione. Ci hè trè tippi di vaccinazioni dispunibili in i Stati Uniti. A vaccinazione hè cunsigliata per quelli chì anu aumentatu u risicu di l'infezzione, cum'è l'adulescenti, i studienti universitarii, o e persone in traccia di passà in una situazione di vita di gruppu per a prima volta. Parlate cù u vostru duttore nantu à e pussibuli opzioni di vaccinazione.