Cumu identificà è trattà un pene fratturatu
Cuntenutu
A frattura di u pene si face quandu u pene erettu hè forte pressatu in modu sbagliatu, furzendu l'organu à pieghje à metà. Questu accade di solitu quandu u cumpagnu hè nantu à l'omu è u pene scappa da a vagina, pruvucendu à sente bruscamente nantu à l'organu di u cumpagnu, causendu a rottura di i corpi cavernosi di u pene, induve si verifica a frattura.
Un'altra causa più rara hè di piegà u pene erettu cù a manu in un tentativu di fermà l'erezione, cume quandu un zitellu entra in stanza, per esempiu. In generale, u trattamentu hè fattu cù chirurgia è a recuperazione completa dura circa 4 à 6 settimane.
Segni di frattura in u pene
A frattura in u pene hè faciule da identificà, postu chì hè pussibule di sente u rimore di un colpu à u mumentu quandu i tessuti di l'organu si rompenu.
Dopu, pocu dopu ci hè un dulore severu, perdita d'erezione, contusioni bluastre o nere è grande gonfiore, chì pò ancu aumentà a dimensione di u scrotum. Se a lesione affetta ancu l'uretra, hè pussibile rimarcà u sangue quandu urina.
Cosa da fà
Appena sentite i segni di frattura di u pene, duvete andà in urgenza per aiutà. A frattura hè cunfirmata da esame clinicu, ecografia, cavernosografia, è quandu ci hè un sanguinamentu in l'urina cun suspettatu di traumu in l'uretra, l'uretrocistografia pò ancu esse effettuata.
In certi casi, pò ancu esse necessariu di fà una cistoscopia, una prucedura in chì un picculu tubu cù una fotocamera hè piazzatu in l'uretra, u canale da cui l'urina esce, per valutà s'ellu hè statu ancu feritu.
Cumu trattà
Dopu avè diagnosticatu a frattura di u pene è identificatu u locu di a lesione, di solitu hè necessariu avè una chirurgia per riparà i tessuti rotti, chì deve esse fattu in 6 ore dopu a frattura, perchè più prestu hè fatta, megliu serà a recuperazione è a menu probabilità di sequelle, cum'è disfunzione erettile o tortuosità di u pene. In generale, a durata di u sughjornu hè di 2 à 3 ghjorni.
U trattamentu solu cù antiinflamatori è antibiotici hè fattu solu quandu a frattura hè assai chjuca, senza ferita à l'uretra, cù pochi contusioni è gonfiore. Inoltre, durante a recuperazione hè necessariu mette ghiacciu nantu à a zona, piglià medicazione chì inibisce l'erezione involuntaria di notte è ùn anu micca cuntattu intimu per circa 4 à 6 settimane.
Cumplicazioni
E cumplicazioni di a frattura ponu esse a presenza di curvatura in u pene erettu è a disfunzione erettile, cume u tessutu cicatriziale impedisce à u pene di erettu normalmente.
Tuttavia, queste complicazioni accadenu di solitu solu quandu u trattamentu in l'ospedale ùn hè micca fattu o quandu l'omu piglia troppu tempu per circà aiutu medicu.
Vede e cause è u trattamentu di l'impotenza sessuale maschile.