Trattamentu per Gingivitis
Cuntenutu
U trattamentu per a gengivite deve esse fattu in l'uffiziu di u dentistu è implica a rimozione di placche batteriche è l'igiene di a bocca. In casa, hè ancu pussibule di curà a gingivitis, è si consiglia di lavà i denti, aduprendu ogni ghjornu una spazzola di setole soffice, pasta di denti per denti sensibili è filo interdentale. Cusì, hè pussibule eliminà l'eccessu di batteri in bocca è luttà contr'à a gingivitis.
Quandu e gengive sanguinanu, risciacquate a bocca cù un pocu d'acqua fredda per piantà u sanguinamentu, ma hè di primura fà u trattamentu per luttà contr'à a gingivitis è impedisce chì e gengive torninu à sanguinà.
Se a persona continua à sente denti sporchi o se si osservanu piccule placche batteriche nantu à i denti, ponu aduprà un collutore cù clorexidina, chì pò esse acquistatu in farmacia o supermercatu.
Tuttavia, quandu l'accumulazione di batteri dà origine à una grande placca batterica indurita, chjamata tartara, chì si trova trà i denti è a gomma, hè necessariu andà à u dentistu per pulì i denti, perchè solu cù a so rimozione e gengive deflate è smette di sangu.
Cumu hè u trattamentu di a gingivitis
U trattamentu per a gengivitis hè generalmente fattu in l'uffiziu di u dentistu:
1. Fighjate attentamente l'internu di a bocca
Questu pò esse fattu cù un picculu specchiu per vede i denti profondi o una piccula fotocamera chì pò ghjunghje in i posti induve u specchiu ùn pò micca. Questu hè per osservà s'ellu ci hè macchie scure, fori, macchie, denti rotti è u statu di e gengive in ogni locu.
2. Scrapa a placca chì s'hè accumulata annantu à i vostri denti
Dopu avè osservatu a placca indurita, u dentistu a rimuverà aduprendu strumenti specifici chì raschjanu tuttu u tartru, mantenendu i denti currettamente puliti. Alcune persone si ponu sente scomode cù u sonu di e parentesi aduprate da u dentistu, ma questu trattamentu ùn causa alcun dolore o fastidiu.
In i casi i più gravi, quandu a placca hè assai prufonda, pò esse necessariu avè una chirurgia dentale per a so rimozione completa.
3. Applica u fluoruru
Allora u dentistu pò applicà un stratu di fluoruru è vi mostrerà cume deve esse l'igiene orale quotidiana è, se hè necessariu, pudete inizià altri trattamenti necessarii, per caccià i denti o trattà e cavità, per esempiu.
Vede cumu lavà i denti per prevene è trattà a gengivitis
I medicazione ponu esse necessarie per trattà a gengivite squamosa, chì accade di solitu per via di altre malatie associate cum'è pemphigus o lichen planus. In questu casu, i corticosteroidi in forma di unguentu ponu esse una soluzione efficace, ma u dentistu pò ancu raccomandà altri farmaci anti-infiammatori per usu orale.
Cumplicazioni di gingivitis
A più grande complicazione chì a gingivitis pò causà hè u sviluppu di una altra malattia chjamata parodontite, chì hè quandu a placca hè avanzata in parti più profonde di a gomma, affettendu l'osse chì tenenu i denti. Di conseguenza, i denti sò separati, morbidi è cadenti, è ùn hè micca sempre pussibule di mette un impianto dentale o aduprà protesi dentarie.
A gingivitis hà una cura?
U trattamentu guarisce a gengivite, ma per impedisce a so ripresa, hè necessariu evità fattori chì favurizeghjanu a so apparizione, cume:
- Smetta di fumà;
- Ùn respira micca in bocca;
- Lavate i denti currettamente, almenu 2 volte à ghjornu;
- Floss regularmente;
- Aduprate sempre un collutore à basa di clorexidina prima di dorme;
- Evite alimenti chì si accumulanu in bocca, cum'è cioccolatu, anacardi, popcorn o cibi cù assai zuccheru.
In i casi i più gravi, cum'è a gingivitis ulcerativa necrotizante, si raccomanda ancu di cunsultà u dentistu, ogni 6 mesi, per ch'ellu possi pulisce i denti è prescrivi un rimediu per a gengivite, cume u dentifriciu antibioticu, per l'igiene orale in casa. .
A cunsultazione di routine cù u dentistu duveria esse fatta almenu una volta à l'annu, ma in casu di gengivite pò esse più sensibile di vultà ogni 6 mesi per assicurassi chì ùn ci sia accumulazione di tartru nantu à i denti.
Vede u video sottu per più nantu à a gengivitis è cumu trattà è prevene: