Trattamentu per curà Mastite
Cuntenutu
- Trattamentu in casa per a mastite
- Segni di migliurazione o di peghju
- Possibili complicazioni
- Cumu allattà cù mastite
U trattamentu per a mastite deve esse istituitu u più prestu pussibule, perchè quandu aggrava, l'usu di antibiotici o ancu un'intervenzione chirurgica pò esse necessariu. U trattamentu implica:
- Riposa;
- Aumenta l'assunzione di fluidi;
- Usu di cumpresse calde nantu à i seni, prima di sprime u latte;
- Medici analgesici è antiinflamatori cum'è Paracetamol o Ibuprofen per alleviare u dolore è riduce l'infiammazione;
- Sviutà u senu infettatu per allattamentu, allattamentu manuale o cù u pompa di mammone.
L'usu di l'antibiotici per 10 à 14 ghjorni hè indicatu quandu l'implicazione di i microorganisimi hè pruvata, di solituStaphylococcus aureus è Staphylococcus epidermidis.
A mastite hè una infiammazione di u senu, cumuna durante l'allattamentu, chì di solitu si verifica in a seconda settimana dopu à a consegna è provoca un dolore intensu è un disagiu, è hè spessu a causa di l'abbandonu di l'allattamentu. Questa infiammazione pò accade per via di l'accumulazione di latte in u senu o per a presenza di microorganismi chì anu pussutu ghjunghje à i canali mammali, per via di una crepa in u capezzolu, per esempiu.
A causa più cumuna hè l'accumulazione di latte, chì pò accadere per via di parechji fattori cum'è u zitellu chì ùn allatta micca a notte, u zitellu ùn hè micca capace di muzzicà u senu currettamente, l'usu di succhietti o di biberoni chì confondenu u zitellu, perchè a bocca per esempiu, u pettu hè cumplettamente sfarente di piglià una buttiglia.
Trattamentu in casa per a mastite
Durante u trattamentu indicatu da u duttore, una certa cura hè essenziale, dunque hè raccomandatu:
- Ammaistrà parechje volte à u ghjornu, per impedisce chì u latti s'accumule in u senu influenzatu;
- Purtate un bra strettu è allattatu per allattà per impedisce à u corpu di pruduce troppu latte;
- Massate i seni prima di allattà, per facilità a flussu di latte. Vede cumu duveria esse u massaggio.
- Fighjate se u zitellu hà sviatu cumpletamente u pettu dopu avè finitu l'allattamentu;
- Esprimite u latte manualmente o cù a pompa di pettu se u zitellu ùn hà micca svultatu cumpletamente u pettu.
Ancu se a mastite provoca dolore è fastidiu, ùn hè micca cunsigliatu di piantà l'allattamentu, postu chì l'attu di allattà aiuta à trattà a mastite è porta assai benefici à u zitellu, cume riduce l'allergie è crampi. Tuttavia, se a donna ùn vole micca sempre allattà, deve ritirà u latte per cuntinuà à svuotà u senu, ciò chì porta un grande sollievu da i sintomi.
Segni di migliurazione o di peghju
A donna pò vede s'ella si migliura perchè u pettu hè menu gonfiu, a rossura sparisce è ci hè u dulore. A migliurazione pò cumparisce in 1 o 2 ghjorni dopu l'iniziu di u trattamentu, cù o senza antibiotici.
I segni di aggravamentu sò l'aumentu di a gravità di i sintomi, cù a furmazione di pus o cisti in u senu, chì accade di solitu quandu u trattamentu ùn hè micca fattu, o finu à chì l'antibiotici sò iniziati sottu guida medica.
Possibili complicazioni
S'ellu ùn hè micca trattatu currettamente, l'infezzione pò aggravassi è u dulore diventa insupportabile, evitendu cumpletamente l'allattamentu è ancu a ritirata manuale di u latte. In questu casu u pettu pò esse cusì infiammatu è cun tantu latte accumulatu, chì pò esse necessariu drenà tuttu u latte è u pus chirurgicamente.
Cumu allattà cù mastite
Ancu se pò esse abbastanza dulurosu, hè impurtante di mantene l'allattamentu durante a mastite, chì cusì si pò evità a ritenzione di più latte è a proliferazione di batteri. L'allattamentu deve esse fattu in modu nurmale è l'ideale hè di accurtà l'intervallu trà l'alimentazione è pruvà à fà chì u zitellu vioti u pettu, s'ellu ùn accade micca, si consiglia di svuotà manualmente. Scuprite cumu u latte hè eliminatu cù una pompa di pettu è manuale.
Se a donna ùn vole micca allattà, hè impurtante spressione u latte è cunservallu, postu chì hè pussibule di allevà i sintomi di l'infiammazione. Inoltre, l'usu di medicinali analgesici, antiinflamatori o ancu antibiotici pò esse raccomandatu da u duttore, se l'infezzione batterica hè cunfirmata. Vede cumu conservà u latte maternu.