Cumu hè u trattamentu per a mononucleosi
Cuntenutu
A mononucleosi infettiva hè causata da u virus Epstein-Barr è hè trasmessu principalmente da saliva è ùn ci hè micca trattamentu specificu, chì u corpu elimina naturalmente u virus dopu à circa 1 mese, essendu solu indicatu chì a persona ferma in riposu, beie assai liquidi è mantene una dieta sana è equilibrata.
Tuttavia, quandu i sintomi ùn si ne vanu o sò assai forti, u duttore pò prescrive ancu corticosteroidi per riduce l'infiammazione causata da u virus o antivirali chì aiutanu à eliminà l'infezzione è allevia i sintomi.
In certe situazioni, u duttore pò urdinà alcuni testi cum'è ecografia per verificà se a milza hè ingrandata o un test di sangue per analizà se u virus hè statu completamente eliminatu da u corpu.
1. Medicinali
Ùn ci hè micca droghe chì possinu curà a mononucleosi, chì u virus hè eliminatu da e proprie difese di u corpu. Tuttavia, perchè a mononucleosi pò causà sintomi scomodi, cume febbre, mal di testa, mal di gola o stanchezza severa, u medicu generale pò raccomandà analgesici è medicinali antiinflamatori, cume acetaminofene, ibuprofene è aspirina.
In certi casi, à tempu à a mononucleosi, ci pò esse infezioni batteriche in a gola è solu in queste situazioni l'antibioticu hè cunsigliatu.
I medicinali antivirali, cume l'aciclovir è u ganciclovir, per esempiu, ponu aiutà à diminuisce a quantità di virus in u corpu. Tuttavia, ùn sò micca sempre cunsigliati, esse indicati solu in i casi induve e difese di u corpu sò compromesse è i sintomi sò assai forti.
I corticosteroidi ponu esse prescritti da u duttore, soprattuttu quandu a gola hè assai infiammata è a frebba ùn si ne va, vale à dì, ùn devenu micca esse aduprati in tutte e situazioni.
U trattamentu per a mononucleosi in i zitelli hè praticamente uguale à u trattamentu in adulti, eccettu per l'usu di l'aspirina, chì questu medicamentu pò favurisce u sviluppu di u sindrome di Reye, in cui si verifica l'infiammazione di u cervellu è l'accumulazione di grassu in u fegatu. U più impurtante hè di offre à u zitellu assai liquidi per evità a disidratazione.
2. Trattamentu in casa
Alcune raccomandazioni sò indicate per migliorà i sintomi di mononucleosi cume:
- Riposa: hè impurtante di ripusassi, soprattuttu in casu di frebba è di dulore musculare;
- Gargare cù acqua è sale: aiuta à diminuisce u dolore è l'inflamazioni in a gola;
- Bei assai acqua: hè impurtante di mantene l'idratazione per facilità a ripresa;
- Evite l'attività fisica: perchè l'attività fisiche ponu causà a rumpitura di a milza.
Per ùn trasmette u virus à l'altri populi, hè impurtante di lavà si e mani parechje volte à u ghjornu, in più per evità di sparte oggetti contaminati da saliva, cume i cultelli è i bichjeri.
Inoltre, alcune piante medicinali ponu esse indicate da u duttore per cumplementà u trattamentu raccomandatu è aiutà in u sollievu di i sintomi, cum'è u tè echinacea. Hè perchè sta pianta medicinale hà proprietà antiinflamatorie è immunostimulanti chì aiutanu à rinfurzà u sistema immunitariu compromessu in a mononucleosi è à alleviare i sintomi cum'è u mal di testa, in l'abdomen è l'infiammazione di a gola.
Per fà u tè echinacea, basta à aghjunghje 1 cucchiainu di foglie di echinacea è 1 cucchiainu di foglie di frutti di passione tagliati in 1 tazza d'acqua bollente è lasciate riposà per circa 15 minuti. Poi filtrà è beie u tè circa 2 volte à ghjornu.
Segni di migliurazione è di peghju
I segni di migliurazione di a mononucleosi includenu una diminuzione è a sparizione di frebba, sollievu di u mal di gola è mal di testa, una diminuzione è a sparizione di u gonfiore di a lingua, a sparizione di placche bianche in bocca è di gola è macchie rosse di u corpu.
Tuttavia, quandu i sintomi ùn smariscenu micca dopu à 1 mese, hè pussibule chì si pò rimarcà l'apparizione di alcuni sintomi indicativi di peghju, cume u dolore addominale severu, l'acqua allargata di u collu, una inflamazione aumentata è u mal di gola è una febbre aumentata. impurtante di cunsultà u duttore u più prestu pussibule per cunsigliatu u trattamentu u più adattu.