Trattamentu per a malattia di Parkinson

Cuntenutu
U trattamentu per a malattia di Parkinson, o malattia di Parkinson, include l'usu di medicinali, prescritti da u neurologu o geriatricu, cum'è Levodopa, Pramipexole è Seleginine, per esempiu, chì aiutanu à diminuisce i sintomi cume aumentanu a dopamina è altri neurotrasmettitori in u cervellu, chì sò ridotti in e persone cun sta malattia.
In i casi induve ùn ci hè miglioramentu cù l'usu di sti farmaci, hè ancu pussibule di fà una procedura chirurgica, chjamata stimolazione cerebrale profonda, chì pò regressà alcuni sintomi, è diminuisce a dose necessaria di i farmaci. Inoltre, a pratica di fisioterapia, terapia occupazionale è attività fisica hè ancu impurtante per aiutà à migliurà a forza è l'equilibriu, rinfurzendu l'autonomia.

1. Rimedii
Dopu à u diagnosticu di a malatia, u neurologu pò prescrive l'usu quotidianu di farmaci, chì ponu esse furniti da SUS o ponu esse acquistati in farmacie private, cume:
Azione | Esempii di a medicina |
Levodopa | Prolopa, Sinemet, Madopar |
Anticholinergichi | Akineton (Biperiden) Gentin (Benzatropine) Artane (Triexifenidil) Kemadrin (Prociclidina) |
Amantadina | Mantidan |
Inibitori di monoamino ossidasa B. | Niar, Deprilan (Seleginina) |
Inibitori di catechol-O-metil trasferasi | Tasmar (Tolcapona) Comtan (Entacapone) |
Agonisti dopaminergici | Permax (Pergolide) Parlodel (Bromocriptina) Mirapex (Pramipexole) Requip (Ropinirole) |
Generalmente, u tippu di medicamentu u più adupratu hè Levodopa, tuttavia, u duttore deciderà quali cumbinazioni da indicà, secondu u statu generale di salute, u stadiu di a malattia, l'ora di u ghjornu chì i sintomi si intensificanu è l'effetti secondari di i medicazione .
Inoltre, per trattà altre condizioni cum'è depressione, agitazione è insonnia, cumuni in sta malattia, u duttore pò prescrive altri tippi di medicinali, cume antidepressivi, antipsicotici è ansiolitici.
2. Fisioterapia
U trattamentu fisioterapeuticu pò esse iniziatu appena a diagnosi hè cunfirmata, essendu un bonu modu per aiutà à stimulà u muvimentu di a persona è a qualità di vita, perchè migliora a forza, a coordinazione è a gamma di muvimentu, diminuendu u sbilanciu naturale di a malattia è prevenendu contratture è casca. E sessioni ponu esse ogni ghjornu o almenu duie volte à a settimana. Vede più nantu à a fisioterapia per Parkinson.
Altri modi impurtanti per stimulà e persone cun Parkinson sò a terapia logopedica, per migliurà a capacità vocale, a ronca è a capacità di deglutizione, in più di a terapia occupazionale è di l'attività fisica, chì aiutanu à stimulà l'indipendenza, a capacità di fà attività quotidiane è l'autocura.
3. Trattamentu naturale
U trattamentu naturale ùn hè micca un sustitutu per a terapia farmacologica è pò esse adupratu cum'è supplementu per aiutà à alleviare alcuni sintomi di i pazienti di Parkinson.
Cusì, hè pussibule d'investisce in cibi ricchi di vitamina E, cunsumendu olii è frutti vegetali cum'è l'avucatu, in più di ligumi è frutti, chì cuntenenu pruprietà antioxidanti neuroprotettori. Dighjà u tè di e foglie di u fruttu di a passione hè un bonu modu per calmà è rilassà a persona cun Parkinson, in i mumenti d'ansietà è d'agitazione.
Un nutrizziunistu serà capace di indicà cumu adattà a dieta per facilità l'alimentazione è cumbatte i sintomi cumuni cum'è ardori di stomacu, stinzia è cattivu appetitu. Cusì, in i casi i più avanzati, si raccomanda di sceglie cibi facili da ingoiare è chì riducenu u risicu di soffocà, cume zuppe spesse, mischia in un frullatore, frullati di frutta, purea è brodi, per esempiu, è a carne deve esse dighjà tagliatu o sfracellatu nantu à u piattu per facilità a masticazione.
Un altru modu naturale chì pò aiutà à riduce i sintomi relativi à Parkinson hè l'agopuntura, chì hè un tipu di trattamentu alternativu è chì prumove u sollievu di i sintomi di u dolore di u corpu, a rigidità è alcuni sintomi relativi à a tristezza è a depressione.
4. Chirurgia
A procedura chirurgica per trattà a Parkinson hè una stimolazione cerebrale profonda, effettuata in casi in cui ùn ci hè miglioramentu cù l'usu di medicinali o quandu ùn sò più efficaci.
Sta tecnica cunsiste à mette un picculu elettrodu in a regione di u cervellu affettata da a malattia, è aiuta à diminuisce o regressà alcuni sintomi, migliurendu a qualità di vita di a persona. Capite cumu hè fatta a stimolazione cerebrale profonda.