Cosa hè a trombocitemia essenziale, i sintomi, u diagnosticu è cume si tratta
Cuntenutu
- Principali sintomi
- U cancheru di trombocitemia essenziale?
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu per a trombocitemia essenziale
A trombocitemia essenziale, o TE, hè una malattia ematologica caratterizata da un aumento di a concentrazione di piastrine in u sangue, chì aumenta u risicu di trombosi è di sangu.
Sta malattia hè di solitu asintomatica, essendu scuperta solu dopu à un numeru di sangue di rutina. Tuttavia, u diagnosticu hè cunfirmatu solu da u duttore dopu avè escluditu altre cause possibili di l'aumentu di piastrine, cum'è l'anemia da carenza di ferru, per esempiu.
U trattamentu hè di solitu fattu cù droghe chì sò capaci di riduce u numeru di piastrine in u sangue è di diminuisce u risicu di trombosi, è devenu esse adupratu cum'ellu hè urdinatu da u medicu generale o ematologu.
Sanguine di sangue in u quale si ponu vede e piastrine messe in risaltuPrincipali sintomi
A trombocitemia essenziale hè di solitu asintomatica, essendu rimarcata solu dopu avè un conteggio di sangue completo, per esempiu. Tuttavia, pò esse risultatu in certi sintomi, i principali essendu:
- Sensazione di brucia in i pedi è e mani;
- Splenomegalia, chì hè l'ingrandimentu di a milza;
- Dolore di pettu;
- Sudatu;
- Debbulezza;
- Mal di testa;
- Cecità transitoria, chì pò esse parziale o cumpleta;
- Perda di pesu.
Inoltre, e persone cun diagnosi di trombocitemia essenziale anu un risicu aumentatu di trombosi è di sangu. Sta malatia hè più cumuna in e persone di più di 60 anni, ma pò accade ancu in e persone di menu di 40 anni.
U cancheru di trombocitemia essenziale?
A trombocitemia essenziale ùn hè micca u cancheru, postu chì ùn esiste micca una proliferazione di cellule maligne, ma di cellule normali, in questu casu, piastrine, caratterizendu a cundizione di trombocitosi o trombocitosi. Sta malatia ferma stabile dapoi circa 10 à 20 anni è hà un bassu tassu di trasfurmazione leucemica, menu di 5%.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu hè fattu da u medicu generale o ematologu secondu i segni è i sintomi presentati da u paziente, in più di i risultati di e prove di laboratorio. Hè ancu impurtante di escludere altre cause di crescita di piastrine, cume malatie infiammatorie, mielodisplasia è carenza di ferru, per esempiu. Cunnosce e cause principali di l'allargamentu di e piastrine.
U diagnosticu di laburatoriu di a trombocitemia essenziale hè fattu inizialmente attraversu l'analisi di u conte di sangue, in u quale hè osservatu un aumentu di piastrine, cun un valore sopra 450,000 piastrine / mm³ di sangue. Normalmente, a concentrazione di piastrine hè ripetuta in ghjorni diversi per vede se u valore rimane aumentatu.
Se e piastrine sò sustenute, test genetichi sò fatti per verificà a presenza di una mutazione chì pò esse indicativa di trombocitemia essenziale, a mutazione JAK2 V617F, chì hè presente in più di 50% di i pazienti. Se a presenza di sta mutazione hè verificata, hè necessariu escludisce l'occorrenza di altre malatie maligne è verificà e riserve nutritive di ferru.
In certi casi, si pò fà una biopsia di midollo osseu, in cui si pò osservà una crescita di a concentrazione di megacariociti, chì sò i precursori di e cellule sanguine di e piastrine.
Trattamentu per a trombocitemia essenziale
U trattamentu per a trombocitemia essenziale hà per scopu di diminuisce u risicu di trombosi è emorragia, è di solitu hè cunsigliatu da u duttore per aduprà medicamenti per diminuisce a quantità di piastrine in u sangue, cum'è Anagrelide è Hydroxyurea, per esempiu.
Hydroxyurea hè a medicina nurmale cunsigliata per e persone cunsiderate à altu risicu, vale à dì chì anu più di 60 anni, anu avutu un episodiu di trombosi è anu un conte di piastrine sopra 1500000 / mm³ di sangue. Tuttavia, questu medicamentu hà alcuni effetti secondari, cume iperpigmentazione di a pelle, nausea è vomitu.
U trattamentu di i pazienti caratterizati à bassu risicu, chì sò quelli di menu di 40 anni, hè generalmente fattu cù l'acidu acetilsalicilicu secondu a guida di u medicu generale o ematologu.
Inoltre, per riduce u risicu di trombosi hè impurtante evità di fumà è trattà possibili malatie sottostanti, cume ipertensione, obesità è diabete, cume aumentanu u risicu di trombosi. Sapete chì fà per prevene a trombosi.