Primu aiutu per l'ipotermia
Cuntenutu
L'ipotermia currisponde à una diminuzione di a temperatura di u corpu, chì hè inferiore à 35 ° C è pò accade quandu si ferma senza attrezzature adeguate in u fretu invernu o dopu accidenti in acqua glaciale, per esempiu. In questi casi, u calore di u corpu hè capace di fughje rapidamente attraversu a pelle, purtendu à l'emergenza di ipotermia.
L'ipotermia pò esse fatale è, dunque, hè assai impurtante di principià u primu aiutu u più prestu pussibule, per priservà a temperatura di u corpu:
- Pigliate a persona in un locu caldu è prutetta da u fretu;
- Cacciate i panni bagnati, se necessariu;
- Mettendu coperte sopra a persona è mantene u collu è a testa ben impannillati;
- Mettendu sacchi d'acqua calda nantu à a manta o altri dispositivi chì aiutanu à aumentà a temperatura di u corpu;
- Offre una bevanda calda, impediscendu ch'ellu sia caffè o una bevanda alcolica, cume aumentanu a perdita di calore.
Durante questu prucessu, se hè pussibule, pruvate à mantene a temperatura di u corpu monitorata cù un termometru. Questu facilita a valutazione se a temperatura cresce o micca. Se a temperatura scende sottu à 33 °, l'assistenza medica deve esse chjamata immediatamente.
Se a persona hà persu a cuscenza, mettelu da u latu è avvolgelu, evitendu, in questi casi, di dà liquidi o mettendu qualcosa in a so bocca, chì pò causà soffocazione. Inoltre, hè impurtante esse cusciente di a persona, perchè s'ellu ferma a respirazione hè impurtante, in più di chjamà aiutu medicu, di inizià un massaghju cardiacu per mantene u sangue chì circula in u corpu. Vede l'istruzzioni passu à passu per fà u massaggio currettamente.
Chì ùn fà micca
In casi d'ipotermia ùn hè micca cunsigliatu di applicà direttamente u calore, cum'è l'acqua calda o a lampada di calore, per esempiu, perchè ponu causà brusgiature. Inoltre, se a vittima hè incosciente o ùn pò micca inghjuttà, ùn hè micca cunsigliatu di dà beie, chì pò causà soffocamentu è vomitu.
Hè ancu contraindicatu per dà bevande alcoliche à a vittima è ancu u caffè, chì ponu alterà a circulazione sanguigna, interferendu ancu cù u prucessu di riscaldamentu di u corpu.
Cumu l'ipotermia affetta u corpu
Quandu u corpu hè espostu à temperature assai basse, inizia processi chì cercanu di aumentà a temperatura è di curregge a perdita di calore. Hè per questa ragione chì unu di i primi segni di fretu hè l'apparizione di tremori. Questi tremuli sò movimenti involuntarii di i musculi di u corpu chì cercanu di produce energia è calore.
Inoltre, u cervellu provoca ancu vasocustrizione, chì face chì i vasi di u corpu diventinu più stretti, soprattuttu à l'estremità, cume e mani o i pedi, impedendu chì troppu calore sia sprecatu.
Infine, in i casi più severi di ipotermia, u corpu diminuisce l'attività di u cervellu, u core è u fegatu per pruvà à diminuisce a perdita di calore chì accade cù u funziunamentu di questi organi.