Trombosi cerebrale: cosa hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
A trombosi cerebrale hè un tippu di colpu chì accade quandu un coagulu di sangue obstruisce una di e arterie in u cervellu, chì pò purtà à a morte o purtà à sequelle gravi cum'è difficultà à parlà, cecità o paralisi.
Generalmente, a trombosi cerebrale hè più frequente in anziani o in persone cun pressione alta o aterosclerosi, per esempiu, ma pò accade ancu in i ghjovani, è u risicu pò esse aumentatu in e donne chì piglianu contraceptivi regolarmente.
Principali sintomi
I sintomi chì aiutanu à identificà a trombosi cerebrale sò:
- Tingling o paralisi da un latu di u corpu;
- Bocca storta;
- Difficultà à parlà è à capì;
- Cambiamenti di visione;
- Severu mal di testa;
- Sturdimentu è perdita di equilibriu.
Quandu l'inseme di questi sintomi hè identificatu, hè cunsigliatu di chjamà immediatamente una ambulanza, chjamendu 192, o andate subitu à a sala d'urgenza. Durante questu tempu, se a persona si spegne è smette di respirà, u massaggio cardiacu deve esse iniziatu.
A trombosi cerebrale hè curabile, soprattuttu quandu u trattamentu inizia in a prima ora dopu à l'iniziu di i sintomi, ma u risicu di sequelle dipende da a regione affetta è da a dimensione di u coagulu.
Sapete tutti i passi chì duvete fà in casu di trombosi cerebrale.
Ciò chì pò causà trombosi
A trombosi cerebrale pò accade in ogni persona sana, tuttavia, hè più cumuna in e persone cù:
- Pressione alta;
- Diabetes;
- Sovrappesu;
- Alti livelli di colesterolu in u sangue;
- Ingerimentu eccessivu di bevande alcoliche;
- Prublemi cardiaci, cum'è cardiomiopatia o pericardite.
Inoltre, u risicu di trombosi cerebrale hè ancu più grande in e donne chì piglianu pillole di cuntrollu di nascita o pazienti cù diabete non trattatu è una storia familiare di malatie cardiache o ictu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a trombosi cerebrale deve esse iniziatu u più prestu pussibule in l'uspidale, postu chì hè necessariu piglià iniezioni di anticoagulanti direttamente in a vena, per dissolve u coagulu chì obstruisce l'arteria cerebrale.
Dopu à u trattamentu, hè cunsigliatu di stà in l'uspidale per 4 à 7 ghjorni, in modu chì una osservazione costante di u statu di salute sia fatta, postu chì, durante stu periodu, ci hè una probabilità più grande di soffre un'emorragia interna o una trombosi cerebrale di novu .
Chì sò e sequenze principali
Sicondu a durata di a trombosi cerebrale, e sequelazioni ponu accade per via di ferite causate da a mancanza di ossigenu in u sangue. E sequelazioni ponu include parechji prublemi, da disordini di parlà à paralisi, è a so gravità dipende da quantu tempu u cervellu hè finitu d'ossigenu.
Per trattà e sequele, u duttore pò cunsiglià cunsultazioni di fisioterapia o logopedia, per esempiu, perchè aiutanu à recuperà alcune di e capacità chì sò state perse. Vede un elencu di e sequele più cumune è cumu si face a recuperazione.