7 sintomi di trombosi in gravidanza è cumu trattà
Cuntenutu
- Cosa da fà se si suspetta una trombosi
- Tipi più cumuni di trombosi in gravidanza
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu prevene a trombosi in gravidanza
A trombosi in gravidanza si pone quandu si forma un coagulu di sangue chì blocca una vena o un'arteria, impedendu à u sangue di passà per quellu locu.
U tippu più cumunu di trombosi in gravidanza hè a trombosi venosa profonda (TVP) chì si verifica in e gambe. Questu accade, micca solu per via di cambiamenti ormonali in gravidanza, ma dinò per via di a compressione di l'utru in a regione pelvica, chì impedisce a circolazione di sangue in e gambe.
Se pensate chì pudete avè segni di trombosi in i vostri gammi, selezziunate ciò chì sentite per cunnosce u vostru risicu:
- 1. Dolore subitu in una perna chì s'aggrava cù u tempu
- 2. Gonfiu in una di e gambe, chì cresce
- 3. Rossu intensu in a perna affettata
- 4. Sensazione di calore quandu tocca a gamba gonfia
- 5. Dolore quandu si tocca a gamba
- 6. A pelle di a gamba hè più dura di u normale
- 7. Veni dilatati è più faciuli visibili in a gamba
Cosa da fà se si suspetta una trombosi
In presenza di qualsiasi sintumu chì pò fà suspettà a trombosi, a donna incinta deve chjamà immediatamente 192 o andà in sala d'urgenza, postu chì a trombosi hè una malattia grave chì pò causà embolia pulmonare in a mamma se u coagulu viaghja in i pulmoni, pruvucendu sintomi cum'è mancanza di respiru, tosse sanguinosa o dolore di pettu.
Quandu a trombosi si verifica in a placenta o u cordone ombelicale, ùn ci sò di solitu sintomi, ma a diminuzione di i muvimenti di u zitellu pò indicà chì qualcosa ùn va micca in a circulazione sanguigna, è hè ancu impurtante di circà l'assistenza medica in questa situazione.
Tipi più cumuni di trombosi in gravidanza
Una donna incinta hà un risicu di 5 à 20 volte più grande di sviluppà a trombosi di qualcunu altru, i tippi più cumuni di i quali includenu:
- Trombosi venosa profonda: hè u tippu u più cumunu di trombosi, è tocca e gambe più spessu, ancu s'ellu pò apparisce in ogni regione di u corpu;
- Trombosi emorroidale: pò cumparisce quandu a donna incinta hà emorroidi è hè più frequente quandu u zitellu hè assai pesante o durante a consegna, causendu un dolore severu in a zona anale è sanguinante;
- Trombosi placentaria: causatu da un coagulu in e vene placentare, chì pò causà l'abortu in i casi i più gravi. U segnu principale di stu tippu di trombosi hè a diminuzione di i muvimenti di u zitellu;
- Trombosi di u cordone ombilicale: malgradu esse una situazione assai rara, stu tippu di trombosi si verifica in i vasi di u cordone ombelicale, impedendu u flussu di sangue à u zitellu è ancu pruvucendu una riduzione di i muvimenti di u zitellu;
- Trombosi cerebrale: causatu da un coagulu chì ghjunghje à u cervellu, causendu sintomi di colpu, cume a mancanza di forza da un latu di u corpu, difficultà à parlà è una bocca storta, per esempiu.
A trombosi in gravidanza, ancu se rara, hè più frequente in donne incinte di più di 35 anni, chì anu avutu un episodiu di trombosi in una gravidanza precedente, sò incinte di gemelli o anu sovrappesu. Sta cundizione hè periculosa, è quandu hè identificata, deve esse trattata da l'ostetricu cù iniezioni di anticoagulanti, cume l'eparina, durante a gravidanza è 6 settimane dopu à a consegna.
Cumu hè fattu u trattamentu
A trombosi in gravidanza hè curabile, è u trattamentu deve esse indicatu da l'ostetricu è di solitu include l'usu di iniezioni di eparina, chì aiutanu à dissolve u coagulu, diminuendu u risicu di novi coaguli.
In a maiò parte di i casi, u trattamentu per a trombosi durante a gravidanza deve esse continuatu finu à a fine di a gravidanza è finu à 6 settimane dopu à a consegna, perchè durante a nascita di u zitellu, sia cù a consegna normale o cesariana, e vene addominali è pelviche di e donne soffrenu ferite chì pò aumentà u risicu di coaguli.
Cumu prevene a trombosi in gravidanza
Alcune precauzioni per prevene a trombosi in gravidanza sò:
- Purtate calze di compressione da u principiu di a gravidanza, per facilità a circulazione di sangue;
- Fate un eserciziu fisicu ligeru regulare, cume marchjà o nuà, per migliurà a circulazione di sangue;
- Evita di stà più di 8 ore o più di 1 ora à pusà;
- Ùn cruciate micca e gambe, perchè impedisce a circulazione di sangue in e vostre gambe;
- Avè una dieta sana, bassa in grassu è ricca di fibre è d'acqua;
- Evite di fumà o di vive cù e persone chì fumanu, perchè u fumu di a sigaretta pò fà cresce u risicu di trombosi.
Queste precauzioni devenu esse fatte, principalmente, da a donna incinta chì avia trombosi in a gravidanza precedente. Inoltre, a donna incinta deve informà l'ostetricu chì hà digià avutu una trombosi, per cumincià u trattamentu cù iniezioni di eparina, se hè necessariu, per prevene l'apparizione di una nova trombosi.