Test TSH (Ormonu Stimulante di a Tiroide)
Cuntenutu
- Perchè hè Esaminatu un Test di Ormoni Stimulanti di a Tiroide?
- Ipotiroïdismu
- Ipertiroidismu
- Cume Mi Preparu per un Test di Ormoni Stimulanti di a Tiroide?
- Cumu si Esegue un Test di Ormoni Stimulanti di a Tiroide?
- Chì significanu i risultati di un test di ormoni stimolanti a tiroide?
Cosa hè un Test di Ormoni Stimulanti di a Tiroide?
Un test di ormone stimolante di a tiroide (TSH) misura a quantità di TSH in u sangue. TSH hè pruduttu da a glutula pituitaria, chì si trova à a basa di u vostru cervellu. Hè incaricatu di regulà a quantità di ormoni liberati da a tiroide.
A tiroide hè chjuca, in forma di farfalla, situata in fronte di u collu. Hè una glàndula impurtante chì crea trè ormoni primari:
- triiodotironina (T3)
- tiroxina (T4)
- calcitonina
A tiroide cuntrolla numerose funzioni fisiche diverse, cumpresu u metabolismu è a crescita, per via di a liberazione di sti trè ormoni.
A vostra tiroide pruduce più ormoni se a vostra glutula pituitaria produce più TSH. In questu modu, e duie ghiandole travaglianu inseme per assicurassi chì a quantità curretta di ormoni tiroidei sia prodotta. Tuttavia, quandu stu sistema hè disturbatu, a vostra tiroide pò pruduce troppu o troppu pochi ormoni.
Un test TSH hè spessu effettuatu per determinà a causa sottostante di livelli anormali di ormoni tiroidei. Hè ancu adupratu per schermà una glàndula tiroidea pocu attiva o iperattiva. Misurendu u livellu di TSH in u sangue, u vostru duttore pò determinà quantu funziona a tiroide.
Perchè hè Esaminatu un Test di Ormoni Stimulanti di a Tiroide?
U vostru duttore pò urdinà un test di TSH se sperimentate sintomi di un disordine di tiroide. E malatie di tiroide ponu esse categurizate sia cum'è ipotiroidisimu sia ipertiroidismu.
Ipotiroïdismu
L'ipotiroïdismu hè una cundizione induve a tiroide produce troppu pochi ormoni, pruvucendu u metabolismu à rallentà. I sintomi di l'ipotiroïdismu includenu fatigue, debolezza è difficoltà di cuncentrazione. Eccu alcune di e cause più cumuni di l'ipotiroïdismu:
- A tiroidite di Hashimoto hè una cundizione autoimmune chì face chì u corpu attacchi e so propie cellule tiroide. Di conseguenza, a tiroide hè incapace di pruduce una quantità sufficiente di ormoni. A cundizione ùn causa micca sempre sintomi, allora pò prugressà annantu à parechji anni prima di causà danni notevuli.
- A tiroidite hè una infiammazione di a glàndula tiroidea. Hè spessu causata da una infezzjoni virali o un disordine autoimmune, cum'è a tiroidite di Hashimoto. Sta cundizione interferisce cù a produzzione di ormoni tiroidiali è infine porta à l'ipotiroïdismu.
- A tiroidite postpartum hè una forma timpuraria di tiroidite chì si pò sviluppà in certe donne dopu à a nascita.
- A tiroide usa iodu per pruduce ormoni. Una carenza di iodu pò purtà à l'ipotiroïdismu. A carenza di iodu hè estremamente rara in i Stati Uniti per via di l'usu di sale iodatu. Tuttavia, hè più cumunu in altre regioni di u mondu.
Ipertiroidismu
L'ipertiroidismu hè una cundizione induve a tiroide produce troppu ormoni, pruvucendu u metabolismu à accelerà. I sintomi di ipertiroïdismu includenu un appetitu aumentatu, ansietà è difficultà à dorme. Eccu alcune di e cause più cumuni di ipertiroidismu:
- A malatia di Graves hè un disordine cumunu induve a tiroide diventa più grande è produce una quantità eccessiva di ormoni. A cundizione cumune assai di i stessi sintomi cum'è l'ipertiroïdismu è spessu contribuisce à u sviluppu di l'ipertiroïdismu.
- A tiroidite cunduce eventualmente à l'ipotiroïdismu, ma à breve tempu, pò ancu scatenà l'ipertiroidismu. Questu pò accade quandu l'infiammazione face chì a tiroide produci troppu ormoni è li liberi tutti in una volta.
- Avè troppu iodu in u corpu pò fà chì a tiroide diventi eccessiva. Questu accade tipicamente à causa di l'usu continuu di farmaci chì cuntenenu iodu. Queste medicine includenu alcuni sciroppi per a tosse è amiodarone, chì hè adupratu per trattà aritmie cardiache.
- I noduli di tiroide sò grumi benigni chì si formanu à volte nantu à a tiroide. Quandu sti grumi cumincianu à aumentà di dimensioni, ponu diventà iperattivi è a tiroide pò cumincià à pruduce troppu ormoni.
Cume Mi Preparu per un Test di Ormoni Stimulanti di a Tiroide?
U test TSH ùn richiede alcuna preparazione speciale. Tuttavia, hè impurtante dì à u vostru duttore se pigliate medicazione chì puderia interferisce cù l'accuratezza di a misura TSH. Alcuni medicamenti chì ponu interferisce cù un test TSH sò:
- amiodarone
- dopamina
- lithium
- prednisone
- ioduru di potassiu
Puderete bisognu di evità l'usu di sti farmaci prima di u test. Tuttavia, ùn smette micca di piglià i vostri medicamenti, à menu chì u vostru duttore vi dica di fà.
Cumu si Esegue un Test di Ormoni Stimulanti di a Tiroide?
Un test di TSH implica piglià un campione di sangue. U sangue hè tipicamente tiratu da una vena chì si trova in u gomu internu.
Un prufessore sanitariu eseguirà a procedura seguente:
- Prima, purteranu a zona cun un antisetticu o altra soluzione sterilizante.
- Tandu lieranu una banda elastica intornu à u vostru bracciu per fà chì e vene si gonfinu di sangue.
- Una volta ch'elli trovanu una vena, insereranu una agulla in a vena per tirà sangue. U sangue serà raccoltu in un picculu tubu o flacone attaccatu à l'agulla.
- Dopu avè tiratu abbastanza sangue, cacceranu l'agulla è copriranu u situ di puntura cù una fascia per piantà ogni sanguinamentu.
L'intera procedura duverà piglià pochi minuti per compie. U campione di sangue serà mandatu à un laburatoriu per analisi. Una volta chì u vostru duttore riceve i risultati di i testi, urganizerà un appuntamentu cun voi per discute i risultati è spiegà ciò ch'elli ponu dì.
Chì significanu i risultati di un test di ormoni stimolanti a tiroide?
A gamma nurmale di livelli di TSH hè da 0,4 à 4,0 unità milli-internaziunali per litru. Sè site digià trattatu per un disordine di a tiroide, a gamma nurmale hè da 0,5 à 3,0 unità milli-internaziunali per litru.
Un valore sopra à l'intervallu nurmale indica di solitu chì a tiroide hè pocu attiva. Questu indica l'ipotiroïdismu. Quandu a tiroide ùn produce micca abbastanza ormoni, a ghiandula pituitaria libera più TSH per pruvà à stimulallu.
Un valore sottu u rangu nurmale significa chì a tiroide hè eccessiva. Questu indica ipertiroïdismu. Quandu a tiroide produce troppu ormoni, a ghiandula pituitaria libera menu TSH.
Sicondu i risultati, u vostru duttore pò vulete fà testi supplementari per cunfirmà u diagnosticu.