Cumu esse un Omnivore Eticu
Cuntenutu
- Impattu ambientale di l'alimentu
- Usu di a terra agricula
- Gassi di serra
- Usu di l'acqua
- Focu fertilizante
- Modi di manghjà più in modu sustenibile
- Manghjà a materia lucale?
- U cunsumu moderatu di carne rossa
- Manghjate più proteine vegetali
- Riduce i ghjetti alimentari
- U fondu
A produzzione alimentaria crea una tensione inevitabile nantu à l'ambiente.
E vostre scelte alimentarie di ogni ghjornu ponu influenzà assai a sustenibilità generale di a vostra dieta.
Ancu se e diete vegetariane è vegane tendenu à esse più rispettose di l'ambiente, ùn tutti ùn volenu rinuncià à manghjà carne in tuttu.
Questu articulu copre alcuni di l'effetti principali di a produzzione alimentaria nantu à l'ambiente, è cumu manghjà sia carne sia e piante in modu più sustenibile.
In breve, eccu cumu esse un onnivore eticu.
Impattu ambientale di l'alimentu
Cù a produzzione di alimenti per u cunsumu umanu vene un costu ambientale.
A dumanda di cibu, energia è acqua cuntinueghja à cresce cù l'aumentu di a pupulazione mundiale, purtendu à un stress crescente nantu à u nostru pianeta.
Mentre a dumanda di queste risorse ùn pò micca esse evitata in tuttu, hè impurtante diventà educatu nantu à elli per piglià decisioni più sustenibili in quantu à l'alimentu.
Usu di a terra agricula
Unu di i principali fattori mudificabili quandu si tratta di l'agricultura hè l'usu di a terra.
Cù a metà di e terre abitabili di u mondu avà aduprate per l'agricultura, l'usu di a terra ghjoca un rolu maiò in l'impattu ambientale di a produzzione alimentaria (1).
Più specificamente, certi prudutti agriculi, cum'è bestiame, agnellu, muntone è casgiu, occupanu a maiò parte di e terre agricule di u mondu (2).
U bestiame conta u 77% di l'usu di a terra agricula glubale, quandu si pasce i pasculi è i terreni aduprati per cultivà l'alimentazione animale (2).
Detta quessa, custituiscenu solu u 18% di e calurie di u mondu è u 17% di e proteine di u mondu (2).
Cum'è più terreni sò aduprati per l'agricultura industriale, l'abitati salvatichi sò spiazzati, disturbendu l'ambiente.
In una nota positiva, a tecnulugia agricula hè drasticamente migliurata in tuttu u XXu seculu è in u 21u seculu ().
Questa migliurazione di a tecnulugia hà aumentatu u rendiment di a cultura per unità di terra, richiedendu menu terreni agriculi per pruduce a stessa quantità di cibu (4).
Un passu chì pudemu fà per creà un sistema alimentariu sustenibile hè di evità a cunversione di e terre furestiere in terre agricule (5).
Pudete aiutà unendusi à una sucietà di preservazione di u terrenu in a vostra zona.
Gassi di serra
Un altru impattu ambientale maiò di a produzzione alimentaria sò i gasi à serra, cù a produzzione alimentaria chì custituisce circa un quartu di l'emissioni mundiale (2).
I principali gasi serra includenu diossidu di carbonu (CO2), metanu, ossidu nitru è gasi fluorati (6).
I gasi à effetto serra sò unu di i principali fattori supposti responsabili di u cambiamentu climaticu (, 8,, 10,).
Di u 25% chì cuntribuisce a produzzione alimentaria, l'allevu è a pesca contanu 31%, a produzzione agricula per 27%, l'usu di a terra per 24%, è a filiera per u 18% (2).
Cunsiderendu chì diversi prudutti agriculi cuntribuiscenu quantità variabili di gas à serra, e vostre scelte alimentarie ponu influenzà assai a vostra impronta di carbonu, chì hè a quantità totale di gas à effetto serra causata da un individuale.
Continuate à leghje per scopre alcuni modi in cui pudete riduce a vostra impronta di carbonu puru godendu assai di l'alimenti chì amate.
Usu di l'acqua
Mentre l'acqua pò sembrà una risorsa infinita per a maggior parte di noi, parechje zone di u mondu sperimentanu una scarsità d'acqua.
L'agricultura hè rispunsevule per circa 70% di l'usu d'acqua dolce in u mondu sanu (12).
Dittu chistu, diversi prudutti agriculi utilizanu quantità variabili d'acqua durante a so pruduzzione.
I prudutti i più intensivi in acqua da pruduce sò furmagliu, noci, pesci d'allevu è gamberi, seguiti da vacche da latte (2).
Cusì, e pratiche agricule più sustenibili presentanu una grande opportunità per cuntrullà l'usu di l'acqua.
Alcuni esempi di questu includenu l'usu di l'irrigazione à goccia nantu à i sprinklers, catturendu l'acqua di pioggia à e colture d'acqua, è cresce e culture chì tolleranu a siccità.
Focu fertilizante
L'ultimu impattu maiò di a produzzione tradiziunale di alimenti chì vogliu ammentà hè u scorrimentu di fertilizzanti, chjamatu ancu eutrofizazione.
Quandu i culturi sò fecundati, ci hè u putenziale di nutrienti in eccessu per entra in l'ambiente circundante è in i corsi d'acqua, chì a so volta pò disturbà l'ecosistemi naturali.
Pudete pensà chì l'agricultura biulogica puderia esse una soluzione à questu, ma ùn hè micca necessariamente u casu ().
Mentre i metudi di l'agricultura biulogica devenu esse liberi di fertilizanti sintetichi è di pesticidi, ùn sò micca totalmente chimichi.
Cusì, passà à prudutti biulogichi ùn risolve micca cumpletamente e prublematiche di u runoff.
Dice questu, i prudutti biologichi anu dimustratu chì anu menu residui di pesticidi chè i so omologhi cultivati cunvenziunale (14).
Mentre ùn pudete micca cambià direttamente e pratiche di fertilizzanti di e splutazioni cum'è cunsumadore, pudete prumove per opzioni più rispettose di l'ambiente, cum'è l'usu di culturi di copertura è piantà arburi per gestisce u runoff.
RiassuntuCù a produzzione di alimenti per u cunsumu umanu vene una varietà di impatti ambientali. L'impatti mudificabili principali di a produzzione alimentaria includenu l'usu di u terrenu, i gasu di serra, l'usu di l'acqua, è u fertilizante.
Modi di manghjà più in modu sustenibile
Eccu alcuni modi in cui pudete manghjà più in modu sustenibile, ancu quandu si tratta di cunsumazione di carne.
Manghjà a materia lucale?
Quandu si tratta di riduce a vostra impronta di carbonu, manghjà lucale hè una raccomandazione cumuna.
Mentre manghjà lucale pare avè un sensu intuitivu, ùn pare micca avè un impattu tantu nantu à a sustenibilità per a maiò parte di l'alimenti cum'è si puderebbe aspettà - ancu se pò offre altri benefici.
Dati recenti mostranu chì ciò chì manghjate hè assai più impurtante chè d'induve vene, postu chì u trasportu cumpone solu una piccula quantità di emissioni di gas serra in generale di un alimentu (15).
Ciò significa chì a scelta di un alimentu à emissioni più basse, cum'è u pollame, sopra un alimentu à emissioni assai più elevate, cum'è u manghjà, hà un impattu più grande - indipendentemente da induve l'alimentu hà viaghjatu.
Dittu chistu, una categuria in a quale manghjà lucale pò riduce a vostra impronta di carbonu hè cù alimenti altamente deperibili, chì devenu esse trasportati rapidamente per via di a so breve vita di scaffale.
Spessu, sti cibi sò trasportati in aria, aumentendu significativamente e so emissioni generali finu à 50 volte di più cà u trasportu per mare (2).
Questi includenu principalmente frutti è ligumi freschi, cum'è asparagi, fasgioli verdi, bacche è ananas.
Hè impurtante di nutà chì solu una quantità assai chjuca di l'alimentazione viaghja per l'aria - a maiò parte sò trasportati via grandi navi o in camiò per terra.
Dice questu, manghjà lucale pò avè altri vantaghji, cume sustene i pruduttori lucali aduprendu pratiche agricule più durevuli, manghjendu cù e stagioni, sapendu esattamente da induve vene u vostru cibu, è cumu hè statu pruduttu.
U cunsumu moderatu di carne rossa
L'alimenti ricchi in Proteine, cum'è carni, latticini è ova, custituiscenu circa u 83% di e nostre emissioni dietetiche (16).
In termini di impronta generale di carbonu, a carne è l'agnellu sò i più alti di a lista.
Questu hè duvutu à u so largu usu di a terra, i bisogni di l'alimentazione, a trasfurmazione è l'imballu.
Inoltre, e vacche producenu metanu in e so viscere durante u prucessu di digestione, cuntribuendu ancu à a so impronta di carbonu.
Mentre e carni rosse producenu circa 60 kg di CO2 equivalenti per kg di carne - una misura cumuna di emissioni di gas à effetto serra - altri alimenti custituiscenu significativamente menu (2).
Per esempiu, l'avicultura produce 6 kg, pesci 5 kg, è ova 4,5 kg di CO2 equivalenti per kg di carne.
Cum'è un paragone, questu hè 132 libra, 13 libra, 11 libra, è 10 libra di CO2 equivalenti per libbra di carne per carni rosse, pollame, pesci è ova, rispettivamente.
Dunque, manghjà menu carne rossa pò diminuisce significativamente a vostra impronta di carbonu.
L'acquistu di carne rossa alimentata da erba da pruduttori lucali sustenibili pò riduce leggermente l'emissioni di gas à effetto serra, ma i dati mostranu chì a diminuzione di u cunsumu di carne rossa, in generale, hà più un impattu ().
Manghjate più proteine vegetali
Un altru modu impattu per prumove esse un omnivore eticu hè manghjendu più fonti di proteine vegetali.
L'alimenti cum'è u tofu, i fasgioli, i piselli, a quinoa, i semi di canapa è i noci anu un'impronta di carbone significativamente inferiore paragunatu cù a maiò parte di e proteine animali (2).
Mentre u cuntenutu nutrizionale di queste proteine vegetali pò differisce assai paragunatu cù e proteine animali, u cuntenutu proteicu pò esse accumpagnatu cù e dimensioni di e porzioni adatte.
Includite più fonti di proteine vegetali in a vostra dieta ùn significa micca chì avete da eliminà totalmente l'alimenti animali.
Un modu per riduce a quantità di proteine animali chì manghjate hè sottumessu a mità di a proteina in una ricetta cù una vegetale.
Per esempiu, quandu preparate una ricetta tradiziunale di chili, scambiate a metà di a carne macinata per u tofu si sgretola.
In questu modu uttene u gustu di a carne, ma avete riduttu a quantità di proteine animali, riducendu a so volta l'impronta di carbonu di quellu pastu datu.
Riduce i ghjetti alimentari
L'ultimu aspettu di diventà un omnivore eticu chì vogliu discutere hè di riduce i rifiuti alimentari.
Glubalmente, i ghjetti alimentari custituiscenu u 6% di a pruduzzione di gas à effet di serra (2,, 19).
Mentre questu prende ancu in contu e perdite in tutta a catena di fornimentu da un cattivu magazzinu è manipolazione, assai di questu hè alimentu ghjittatu da i rivenditori è i consumatori.
Alcuni modi pratichi per voi di riduce i rifiuti alimentari sò:
- cumprà frutti è ligumi cunghjelati sè ùn avete micca previstu di usalli in i prossimi ghjorni
- cumprà pesci congelati sigillati à u vacuum, postu chì u pesciu hà una di e più brevi durata di tutte e carni
- aduprendu tutte e parti comestibili di frutti è ligumi (per esempiu, steli di broccoli)
- cumprendu a cisterna di prudutti rigettati se u vostru supermercatu lucale ne hà unu
- micca cumprà più cibu di quantu avete bisognu per un determinatu periodu di tempu
- verificà e date nantu à i cibi deperibili prima di cumprà
- pianificendu i vostri pasti per a settimana per sapè esattamente ciò chì cumprà
- congelà cibi deperibili chì ùn aduprarete micca in u ghjornu dopu o dui
- urganizà u vostru frigorifero è a dispensa per sapè ciò chì avete
- fabricendu stock da restu di ossa è ligumi
- diventà creativu cù ricette per usà vari alimenti chì avete sedutu intornu
Un altru benefiziu aghjuntu di riduce i rifiuti alimentari hè chì pò ancu risparmià assai soldi in alimentari.
Pruvate à implementà alcuni di i metudi sopra per cumincià à riduce i rifiuti alimentari è a vostra impronta di carbonu.
RiassuntuAncu se l'emissioni da a produzzione alimentaria ùn ponu micca esse eliminate, ci sò numerosi modi per taglialli. I modi più impurtanti per fà questu includenu moderà u cunsumu di carne rossa, manghjendu più proteine vegetali, è riducendu i rifiuti alimentari.
U fondu
A produzzione alimentaria hè rispunsevule per una quantità significativa di emissioni mundiali per l'usu di a terra, gasu di serra, l'usu di l'acqua è u fertilizante.
Mentre ùn pudemu micca evità tuttu questu, manghjà più eticamente pò riduce assai a vostra impronta di carbonu.
I modi principali per fà ciò includenu a moderazione di u cunsumu di carne rossa, manghjendu più proteine vegetali, è riducendu i rifiuti alimentari.
Esse cusciente di e vostre decisioni intornu à l'alimentu pò fà un longu caminu per favurizà un ambiente alimentariu sustenibile per l'anni à vene.