Cosa hè a tuberculosi oculare, sintomi è cume si tratta
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Ciò chì pò causà a tuberculosi oculare
- Cumu prevene a tuberculosi
A tuberculosi oculare nasce quandu u batteriuMycobacterium tuberculosis, chì provoca a tuberculosi in u pulmone, infetta l'ochju, causendu sintomi cum'è visione sfocata è ipersensibilità à a luce. Questa infezzione pò ancu esse cunnisciuta cum'è uveite per via di a tuberculosi, perchè provoca infjammazione di e strutture di l'uvea di l'ochju.
Stu tippu d'infezzione hè più frequente in i pazienti cun HIV, in i pazienti già infettati da tuberculosi in altrò in u corpu o in e persone chì campanu in lochi senza sanità di basa per u trattamentu di e acque reflue è acque nere.
A tuberculosi oculare hè curabile, tuttavia, u trattamentu richiede tempu, è pò durà da 6 mesi à 2 anni, cù l'usu di antibiotici raccomandati da l'oftalmologu.
Principali sintomi
I dui sintomi principali di a tuberculosi oculare sò a visione sfocata è l'ipersensibilità à a luce. Tuttavia, hè ancu cumunu per apparì altri segni, cume:
- Ochji rossi;
- Sensazione di bruciu in l'ochji;
- Diminuzione di a visione;
- Sculari di diverse dimensioni;
- Dolore à l'ochji;
- Mal di testa.
Sti sintomi ùn sò micca prisenti in tutti i casi è ponu varià assai secondu u situ interessatu, chì hè di solitu a sclera o uvea di l'ochju.
Spessu, sti sintomi ponu accade quandu a persona hè digià diagnosticata di tuberculosi pulmonare è, dunque, hè impurtante informà u duttore postu chì pò esse necessariu cambià l'antibioticu adupratu.
Vede altre cause cumune di rossu in l'ochji, chì ùn sò micca tuberculosi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di a tuberculosi oculare hè guasi sempre fattu fighjendu i sintomi è valutendu a storia clinica di ogni persona. Tuttavia, u duttore pò urdinà una analisi di laburatoriu di u liquidu in l'ochju per cunfirmà a presenza di u Mycobacterium tuberculosis.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu si face di listessa manera chì u trattamentu di a tuberculosi pulmonaria è, dunque, si principia cù l'usu di 4 rimedii, chì includenu Rifampicina, Isoniazida, Pirazinamide è Etambutol, per circa 2 mesi.
Dopu quellu tempu, l'oftalmologu cunsiglia l'usu di 2 di questi rimedii, di solitu per altri 4 à 10 mesi, per assicurà chì a batteria sia completamente eliminata da u corpu. In certi casi, gocce di medicazione corticosteroide ponu esse ancu prescritti per alleviare i sintomi di prurigine è di brucia durante u trattamentu.
Siccomu u trattamentu richiede tempu, hè assai impurtante di seguità tutte l'istruzzioni di u duttore, affinchì i batteri sianu eliminati è ùn continuanu micca à sviluppassi, diventendu più forti è più difficiuli da eliminà.
Eccu alcuni consiglii per accelerà u trattamentu di a tuberculosi.
Ciò chì pò causà a tuberculosi oculare
I batteri rispunsevuli di l'apparizione di a tuberculosi oculare ponu esse trasmessi da una persona infetta à l'altra per mezu di piccule gocce di saliva, chì sò liberate quandu tossu, starnutisce o parlanu, per esempiu.
Dunque, ogni volta chì qualcunu hè diagnosticatu di tuberculosi, sia tuberculosa oculare, pulmonare o cutanea, hè assai impurtante chì tutte e persone più vicine, cume i membri di a famiglia o l'amichi, sianu testati per vede s'elli anu u batteriu, postu chì pò piglià parechji ghjorni o settimane per chì i primi sintomi apparischinu.
Cumu prevene a tuberculosi
I migliori modi per evità u cuntagiu cù a tuberculosi sò di vaccinà contr'à a malatia è evità u cuntattu strettu cù e persone infette, evitendu u scambiu di cultelli, spazzole o altri oggetti chì ponu entrà in cuntattu cù a saliva di l'altri.
Uttenite una megliu cunniscenza di cumu funziona l'infezione da TB è cumu si prutegge.