Ultrasound transvaginale: chì hè, per chì serve è quandu fà
Cuntenutu
L'ultrasound transvaginale, cunnisciutu ancu cum'è ultrasonografia transvaginale, o solu ultrasonografia transvaginale, hè un test diagnosticu chì utilizza un picculu dispositivu, chì hè inseritu in a vagina, è chì produce onde sonore chì sò poi trasformate da l'urdinatore in immagini di l'organi interni di l'Organi, cum'è l'utru, e tube di Falloppiu, l'ovari, u cervice è a vagina.
Attraversu l'imaghjini produtte da questu esame, hè pussibule di diagnosticà diversi prublemi di a regione pelvica, cume cisti, infezioni, gravidanza ectopica, cancru, o ancu cunfirmà una possibile gravidanza.
Siccomu l'esame ecograficu hà parechji vantaghji, postu chì ùn hè micca doloroso, ùn emette micca radiazioni è produce immagini nitide è dettagliate, hè guasi sempre unu di i primi esami raccomandati da u ginecologu quandu hè necessariu valutà a causa di qualsiasi alterazione in u sistema riproduttivu di a donna o solu per fà esami di routine.
Per chì ghjè l'esame
In a maiò parte di i casi, l'ultrasound transvaginale hè adupratu cum'è esame di routine quandu a donna visita u ginecologu, o per identificà e cause possibili di sintomi cum'è u dolore pelvicu, l'infertilità o un sanguinamentu anormale, senza causa apparente.
Inoltre, pò ancu esse cunsigliatu quandu ci hè un suspettu di a presenza di cisti o di gravidanza ectopica, è ancu di piazzà u DIU.
Durante a gravidanza, stu test pò esse adupratu per:
- Identificà i primi segni di pussibile abortu;
- Monitorà i battiti di u core di u zitellu;
- Esaminate a placenta;
- Identificate e cause di sanguinamentu vaginale.
In alcune donne, l'ultrasound transvaginale pò ancu esse adupratu cum'è una manera di cunfirmà una gravidanza, in particulare in casi di gravidanza iniziale, per esempiu. Scuprite à chì serve l'ultrasu in i sfarenti trimestri di gravidanza.
[exam-review-ultrasound-transvaginal]
Cumu l'esame hè fattu
L'esame hè fattu cù a donna stesa in una sedia ginecologica cù e gambe sparse è leggermente piegate. Durante l'esame, u duttore inserisce u dispositivu à ultrasuoni, chì hè prutettu cù un preservativu è un lubrificante, in u canale vaginale è u lascia stà per 10 à 15 minuti, pudendu spustallu qualchì volta per uttene immagini migliori.
Durante sta parte di l'esame, a donna pò sente una leggera pressione annantu à u ventre o in a vagina, ma ùn duvete sente alcun dolore. S'ellu accade, hè impurtante informà u ginecologu, per ch'ellu interrompa l'esame o adatta a tecnica aduprata.
Cumu a preparazione deve esse
Generalmente, nisuna preparazione specifica hè necessaria, hè cunsigliatu solu di purtà panni comodi chì ponu esse rimossi facilmente. In casu chì a donna sia menstruante o sanguinante fora di u periodu menstruale, hè cunsigliatu solu per caccià u tampone, se u si usa.
In certi esami, u duttore pò dumandà di fà l'ultrasu cù una vescica piena, per alluntanà l'intestinu è fà più faciule d'ottene l'imagine, cusì i tecnichi di l'esame ponu offre 2 à 3 bicchieri d'acqua per circa 1 ora prima di l'esame. In questi casi, hè cunsigliatu solu di ùn aduprà micca u bagnu finu à chì l'esame sia fattu.