Cosa hè l'uremia, sintomi principali è opzioni di trattamentu
Cuntenutu
L'uremia hè un sindromu causatu principalmente da l'accumulazione di urea, è altri ioni, in u sangue, chì sò sostanze tossiche prodotte in u fegatu dopu a digestione di e proteine, è chì sò normalmente filtrate attraversu i reni. Cusì, hè cumunu chì l'eccessu di urea accada quandu i reni fiascanu, diventendu incapace di filtrà u sangue cum'ellu ci vole.
Tuttavia, in e persone sane, u livellu di urea in u sangue pò ancu esse leggermente aumentatu per via di parechji fattori, cume abitudini alimentari, inattività fisica, diminuzione di idratazione di u corpu è u modu in cui u corpu face u metabolismu, ciò chì ùn significa micca necessariamente chì ci sia malatie renale.
A fallimentu renale hè causatu da e ferite da malatie acute o croniche chì affettanu questi organi, cume pressione alta, diabete, disidratazione, infezioni gravi, ictu da incidenti, alcolismu o usu di droghe. Capite megliu ciò chì hè l'insufficienza renale, i so sintomi è trattamentu.
Sintomi di uremia
L'eccessu di urea hè tossicu per u corpu, è affetta a circolazione è vari organi, cume u cervellu, u core, i musculi è i pulmoni. Cusì, i sintomi di uremia sò:
- Nausea è vomitu;
- Debbulezza;
- Tosse, mancanza di fiatu;
- Palpitazioni;
- Cambiamenti in a coagulazione di u sangue;
- Mal di testa;
- Somnolenza;
- Cù u.
In più di l'urea eccessiva, a fallimentu renale provoca ancu l'accumulazione di fluidi è altri elettroliti in u sangue, cum'è sodiu, potassiu è magnesiu, chì ponu aggravà ulteriormente i sintomi di uremia.
Cumu diagnosticà
U diagnosticu di uremia hè fattu da u medicu generale o da u nefrologu, per mezu di a misura diretta di urea in u sangue, o indirettamente, cù u test di azotu urea, chì sò alti. Oltre à i test di urea alterati, l'uremia hè ancu associata à a presenza di insufficienza renale è à i sintomi citati. Uttenite una migliore comprensione di ciò chì significa u test di urea.
Altri analisi di sangue, cum'è creatinina, sodiu, putassiu, magnesiu o urina, aiutanu à rilevà a presenza di cambiamenti in i reni è definiscenu u diagnosticu di fallimentu renale.
Valori di riferenza di urea di sangue
U nivellu di urea in sangue cunsideratu normale:
- Da 10 à 40 mg / dl
U nivellu di urea in sangue cunsideratu criticu:
- Valori superiori à 200 mg / dl
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'uremia hè fattu per emodialisi, chì hà a capacità di filtrà u sangue simile à un rene normale. I pazienti cun insufficienza renale necessitanu generalmente 3 sessioni di emodialisi à a settimana. Scuprite cumu hè fatta l'emodialisi.
Inoltre, hè impurtante di mantene abitudini currette per evità un peghju insuffiziu renale, cume l'eserciziu fisicu, beie a quantità d'acqua raccomandata da u nefrologu è avè una dieta equilibrata.
Vede, in u video seguente, e linee guida da u nutrizziunistu nantu à ciò chì a dieta deve esse in fallimentu renale: