A Luce UV In realtà Disinfetta è uccide i Virus?
Cuntenutu
- Ma prima, chì hè a luce UV?
- Pò a disinfettazione di a luce UV pò esse usata contr'à COVID-19?
- Duvete cumprà prudutti di disinfezione di luce UV?
- Rivista per
Dopu à mesi di lavamentu freneticu di e mani, distanzamentu suciale, è maschera, pare chì u coronavirus hà scavatu e so artigli per u longu andà in i Stati Uniti È da e poche parte di sta paura vi sperimentate pò U cuntrollu sò e vostre azioni è l'ambiente, ùn hè micca meravigliatu chì voi - è quasi tutti l'altri - sò diventati ossessionati da a pulizia. Se ùn avete micca acquistatu Clorox è salviette disinfettanti in marzu, probabilmente avete diventatu un prufessore à navigà in Google per truvà risposte à e dumande cum'è "pudete uccidere i virus à vapore?" o "L'acitu hè un disinfettante?" E vostre missioni in a fossa di u cunigliu di ricerca puderia ancu avè purtatu à altri modi novi di tumbà i germi: à dì, a luce ultravioletta (UV).
A luce UV hè stata aduprata da decenni (iè, decennii!) Per riduce a diffusione di batteri, cum'è quella chì provoca a tuberculosi, secondu a Food and Drug Administration (FDA) di i Stati Uniti. In quantu à a so capacità di tumbà i germi COVID-19? Beh, ùn hè micca cusì bè stabilitu. Continuate à leghje per scopre a verità sustenuta da un espertu nantu à a luce UV, ancu se pò o micca impedisce in realtà a trasmissione di coronavirus è ciò chì sapete nantu à i prudutti di luce UV (ie lampade, bacchette, ecc.) Chì avete vistu in tutti i social media .
Ma prima, chì hè a luce UV?
A luce UV hè un tipu di radiazione elettromagnetica trasmessa in onde o particelle à lunghezze d'onda è frequenze variabili, chì formanu u spettru elettromagneticu (EM), dice Jim Malley, Ph.D., prufessore di ingegneria civile è ambientale à l'Università di New Hampshire. U tippu u più cumunu di radiazioni UV? U sole, chì pruduce trè tippi di raghji: UVA, UVB è UVC, secondu a FDA. A maiò parte di e persone sò familiarizati cù i raghji UVA è UVB perchè sò culpèvule per i sunburns è u cancer di a pelle. (Relativu: A radiazione ultravioletta provoca danni à a pelle - ancu quandu site in casa)
I raggi UVC, d'altra parte, ùn ghjunghjenu mai à a superficia terrestre (u stratu d'ozone li blocca), dunque l'unica luce UVC chì l'umani sò esposti hè artificiale, secondu a FDA. Eppuru, hè piuttostu dannatu impressiunante; U UVC, chì hà a lunghezza d'onda più corta è a più alta energia di tutte e radiazioni UV, hè un disinfettante cunnisciutu per l'aria, l'acqua è e superfici non porose. Allora, quandu si parla di disinfezione di luce UV, l'enfasi hè nantu à UVC, dice Malley. Eccu perchè: quandu emessa à certe lunghezze d'onda è per quantità di tempu specifichi, a luce UVC pò dannà u materiale geneticu - DNA o RNA - in battìri è virus, inibendu a so capacità di riplicà è, à u turnu, pruvucannu e so funzioni cellulari normali per rompe. , spiega Chris Olson, microbiologu è capu di prugramma di Prevenzione di Infezzione è Preparazione à l'Urgenza in UCHealth Highlands Ranch Hospital. (Nota: Mentre i raghji UVC da fonti artificiali ponu ancu esse risichi, cumprese brusture di l'ochju è di a pelle - simili à i raghji UVA è UVB - a FDA sustene chì queste ferite "di solitu si risolve in una settimana" è chì a probabilità di sviluppà cancru di a pelle " hè assai bassu.")
Per chì a disinfezione di a luce UV sia efficace, però, parechji fatturi critichi devenu esse cuntrullati. Prima, i raghji anu da esse à e lunghezze d'onda currette per u virus di destinazione. Mentre chì questu di solitu dipende di l'urganismu specificu, in ogni locu trà 200-300 nm hè "consideratu germicida" cù efficacità massima à 260 nm, dice Malley. Anu ancu bisognu à esse à a dosa propria - intensità UV multiplicata da a quantità di u tempu di cuntattu, spiega. "A dosa UV adatta tipicamente necessaria hè assai larga, chì varieghja trà 2 è 200 mJ / cm2 secondu e cundizioni specifiche, l'uggetti chì sò disinfettati è u livellu desideratu di disinfezione".
Hè ancu di primura chì l'area sia priva di tuttu ciò chì puderia interferisce cù a luce UVC chì ghjunghje à u target, dice Malley. "Ci riferemu à a disinfettazione UV cum'è una tecnulugia di linea di vista, allora sì qualcosa blocca a luce UV cumpresu a terra, macchie, tuttu ciò chì lampa ombre allora quelle zone" ombreggiate o prutette "ùn seranu micca disinfettate."
S'ellu pare un pocu cumplessu, hè perchè hè: "A disinfezione UV ùn hè micca simplice; ùn hè micca una misura per tutti", sottolinea Malley. È questu hè solu un mutivu per quessa chì l'esperti è a ricerca ùn sò sempre micca sicuri di quantu efficace, se micca, pò esse contru à u coronavirus. (Vede ancu: Cumu mantene a vostra casa pulita è sana se site in quarantena per via di Coronavirus)
Pò a disinfettazione di a luce UV pò esse usata contr'à COVID-19?
UVC hà una storia di esse assai efficace contr'à SARS-CoV-1 è MERS, chì sò parenti stretti di SARS-CoV-2, u virus chì provoca COVID-19. Diversi studii, cumprese i rapporti citati da a FDA, anu truvatu chì a luce UVC pò avè a listessa efficacità contr'à SARS-CoV-2, ma assai ùn sò micca stati rivisionati da i pari. In più, ci sò dati publicati limitati nantu à a lunghezza d'onda, a dosa è a durata di a radiazione UVC necessaria per inattivà u virus SARS-CoV-2, secondu a FDA. U significatu di più ricerca hè necessariu prima chì qualcunu pò ufficialmente - è in modu sicuru - raccomandà a luce UVC cum'è metudu di fiducia per uccidere coronavirus.
Dittu chistu, e lampade UV sò state è continuanu à esse largamente aduprate cum'è mezu di sterilizazione in, per esempiu, in u sistema sanitariu. Un tali mutivu? E ricerche anu trovu chì i raggi UVC ponu taglià a trasmissione di superbe superbe (cum'è stafiloccu) di 30 per centu. Parechji (se micca a maiò parte) ospedali utilizanu un robot chì emette UVC chì hè circa a dimensione di un frigorifero di stanza di dormitori per sterilizà stanze intere, dice Chris Barty, fisicu è distintu prufissore di fisica è astronomia in l'Università di California, Irvine. Una volta chì a ghjente abbanduneghja a stanza, u dispusitivu si mette à travaglià emettendu raggi UV, autoadattendu si à a dimensione di a stanza è e variabili (vale à dì ombre, lochi difficili d'accessu) per amministrà a luce per u tempu chì ritene necessariu. Questu puderia 4-5 minuti per e stanze più chjuche cume i bagni o 15-25 minuti per e stanze più grandi, secondu Tru-D, un tippu di stu dispusitivu. (FWIW, questu hè fattu in tandem cù a pulizia manuale cù disinfettanti appruvati da l'EPA).
Alcune strutture mediche adupranu ancu armarii UVC cù porte per disinfettà oggetti più chjuchi cum'è iPad, telefoni è stetoscopi. Altri anu effettivamente installatu dispositivi UVC in i so canali d'aria per disinfettà l'aria ricirculata, dice Olson - è, datu u fattu chì COVID-19 si diffonde principalmente per e particelle di l'aerosol, questu set-up hà un sensu. Tuttavia, sti dispositivi di qualità medicale ùn sò micca destinati à l'usu individuale; Ùn sò micca solu pruibitivamente caru, custendu più di $ 100k, ma ancu necessitanu una furmazione adatta per un funziunamentu efficace, aghjusta Malley.
Ma se avete passatu assai tempu à circà i disinfettanti COVID-19, sapete chì ci sò gadget UV è apparecchi UV in casa chì ghjunghjenu u mercatu à a velocità di l'ordine in u mumentu, chì tutti pretendenu purificà u potenziale da u cunfortu di a vostra casa. (Relativu: I 9 Best Prodotti di Pulizia Naturale, Secondu l'Esperti)
Duvete cumprà prudutti di disinfezione di luce UV?
"A maiò parte di i dispositivi di disinfettazione di a luce UV di casa chì avemu esaminatu è testatu [per mezu di e nostre ricerche à l'Università di New Hampshire] ùn ghjunghjenu micca à i livelli di uccisione di germi chì dicenu in a so publicità", dice Malley. "A maiò parte sò pocu alimentati, mal cuncepiti, è puderianu pretende di tumbà u 99,9 per centu di i germi, ma quandu li testemu spessu ghjunghjenu menu di un 50 per centu di uccidere i germi". (Cunnessu: 12 Posti I Germi Piace Cresce Chì Probabilmente Avete bisognu di Pulisce RN)
Barty accetta, dicendu chì i dispositivi emettenu in realtà UVC, ma "micca abbastanza per fà veramente qualcosa in a quantità di tempu rivendicatu". Ricurdativi, per chì a luce UV uccida veramente i germi, deve esse brillanti per un certu periodu di tempu è à una certa lunghezza d'onda - è, quandu si tratta di uccide in modu efficace COVID-19, e duie misure sò sempre TBD, secondu u FDA.
Mentre i sperti ùn sò micca sicuri di l'efficacità di i dispositivi di disinfezione UV contr'à u coronavirus, in particulare per l'usu in casa, ùn si pò negà chì, pre-pandemica, a luce UVC era stata mustrata (è ancu usata) per uccidere altri patogeni. Dunque, se vulete pruvà, per esempiu, una lampada UV à pruvà, hè abbastanza pussibule chì aiutassi à rallentà a diffusione di altri germi nascosti in casa vostra. Alcune cose da tene à mente prima di cumprà:
Mercuriu hè un innò. "L'ospedali usanu spessu lampade basate in vapore di mercuriu perchè ponu fà assai luce UVC è disinfettate in un tempu relativamente cortu", dice Barty. Ma, ICYDK, u mercuriu hè tossicu. Dunque, sti tipi di lampade UV necessitanu prudenza extra durante a pulizia è l'eliminazione, secondu a FDA. In più, e lampade à mercuriu producenu ancu UVA è UVB, chì ponu esse periculosi per a vostra pelle. Cercate dispositivi senza mercuriu, cume u disinfettante UV Casetify (Cumprate, $120 $ 100, casetify.com) o quelli chì sò etichettati "basati su excimer", vale à dì utilizanu un metudu diversu (sans-mercury) per furnisce a luce UV.
Prestate attenzione à a lunghezza d'onda.Micca tutti i prudutti UVC sò creati uguali - soprattuttu quandu si tratta di lunghezze d'onda. Cum'è l'accennatu prima, a lunghezza d'onda UVC pò influenzà l'efficacia di un dispositivu inattivendu un virus (è cusì uccidendulu). Pò ancu influenzà i rischi per a salute è a sicurezza associati à l'usu di u dispositivu, lasciandovi cun a sfida di truvà un dispositivu di disinfettazione di luce UV chì sia abbastanza putente da uccidere i patogeni senza presentà troppu risicu per a salute. Allora chì hè u numeru magicu? In ogni locu trà 240-280 nm, secondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC). Dittu chistu, un studiu di u 2017 hà trovu chì e lunghezze d'onda chì và da 207-222 nm ponu ancu esse efficaci è sicure (ancu se, micca cusì faciule da truvà, secondu a Cummissione Internaziunale di Prutezzione di Radiazioni Non Ionizanti). TL; DR - se vi dà tranquillità o cunfortu per tumbà ancu uni pochi di germi in u vostru telefunu, andate per i gadgets chì emettenu, à u massimu, 280 nm.
Cunsiderate a vostra superficie. A luce UVC hè più efficace nantu à oggetti duri, non porosi, secondu a FDA. È tende à esse inefficace nantu à superfici cù bumps o ridges, postu chì questi facenu difficiuli per a luce UV per ghjunghje in tutti i lochi induve u virus puderia reside, spiega Barty. Dunque, a disinfettazione di un telefuninu o di u screnu di u desktop puderia esse più produtivu chè, per dì, u vostru tappettu. È se vulete veramente ondulà intornu à una bacchetta sanitizante di luce UV (Cumpratelu, $ 119, amazon.com) cum'è s'ellu hè un spada laser, a vostra megliu scumessa hè di falla sopra, per esempiu, u vostru pianu di cucina (pensate: liscia, non porosa , germy).
Sceglite i prudutti chì chjudenu. Un dispositivu UV simile à a bacchetta ùn hè micca a vostra megliu scumessa, dice Malley. "I tessuti viventi (umani, animali domestici, piante) ùn deve micca esse esposti in rutina à a luce UVC, salvu s'ellu hè in un ambiente cuntrullatu currettamente cù prufessiunali medichi ben furmati è sperimentati", spiega. Hè perchè a radiazione UVC pò causà potenzialmente ferite à l'ochji (cume a fotofotocokeratite, essenzialmente un ochju scottatu da u sole) è a pelle brusgiata, secondu a FDA. Cusì invece i prudutti di luce esposti cum'è una bacchetta o una lampada, sceglite per "dispositivi chjusi" chì vene cun "caratteristiche di sicurezza (interruttori automatici di spegnimentu, ecc.) Elimina u putenziale di espone i tessuti viventi à a luce UVC stray", dice Malley. Una bona opzione: "Un cuntaineru per u vostru telefunu, sopratuttu se [u vostru telefunu hè] lasciatu quì per un bellu pezzu (mentre dorme)", cum'è Smartphone UV Sanitizer di PhoneSoap (Cumprate, 80 $, phonesoap.com).
Ùn fighjate micca à a luce. Siccomu l'effettu à longu andà di l'UVC nantu à l'omu hè scunnisciutu, hè impurtante esse estremamente prudente mentre utilizate un dispositivu. Evite u cuntattu continuu cù a pelle è alluntanatevi di fighjà drittu à l'illuminazione, chì l'esposizione diretta à a radiazione UVC pò causà ferite oculari dolorose o reazioni cutanee simili à brusgiate, secondu a FDA. Ma, ICYMI prima, i dispositivi di disinfettazione UV chì pudete cumprà da u gram o Amazon sò, in parolle di Malley, "sottopotenti" è venenu cun funzionalità di spegne automatiche, limitendu i risichi. Eppuru, hè megliu esse attenti, cunsiderendu chì ùn capemu micca perfettamente i rischi. (Assuciatu: A Luce Blu di u Tempu di Schernu puderia Danneghje a Vostra Pelle?)
U fondu: "Circate un pruduttu cù un manuale di l'utilizatore ben preparatu è cumpletu, specificazioni chjaru di ciò chì u dispositivu UV furnisce per a dosa, è qualchì evidenza di testi indipendenti di terzu per cunfirmà e pretendenze di prestazione chì sò fatte da u pruduttu", suggerisce Malley.
È finu à chì ci sia più ricerca è scuperti cuncreti chì a luce UVC pò infatti uccidere COVID-19, hè prubabile megliu solu di attaccassi à a pulizia nantu à u reg cù prudutti appruvati da CDC, stà diligente cù u distanzamentu suciale, è, per piacè, indossa 👏🏻that 👏 🏻 maschera 👏🏻.