Vaccinu Dengue (Dengvaxia): quandu piglià è effetti collaterali
Cuntenutu
U vaccinu contra a dengue, cunnisciutu ancu cum'è dengvaxia, hè indicatu per a prevenzione di a dengue in i zitelli, essendu cunsigliatu da 9 anni di età è adulti finu à 45 anni, chì campanu in zone endemiche è chì sò dighjà stati infettati da almenu unu di i serotipi di dengue.
Stu vaccinu funziona prevenendu u dengue causatu da i serotipi 1, 2, 3 è 4 di u virus dengue, perchè stimula e difese naturali di u corpu, purtendu à a produzzione d'anticorpi contr'à stu virus. Cusì, quandu una persona vene in cuntattu cù u virus dengue, u so corpu reagisce rapidamente per luttà contr'à a malatia.
Cumu piglià
U vaccinu contra a dengue hè amministratu in 3 dosi, da 9 anni di età, cù un intervallu di 6 mesi trà ogni dosa. Hè cunsigliatu chì a vaccinazione sia applicata solu à e persone chì anu dighjà avutu u dengue o chì campanu in zone induve l'epidemie di dengue sò frequenti perchè e persone chì ùn sò mai state esposte à u virus dengue ponu esse in più risicu di peghju di a malattia, cù a necessità per sughjornu in uspidale.
Stu vaccinu deve esse preparatu è amministratu da un duttore, infermiera o prufessiunale sanitariu specializatu.
Possibili effetti collaterali
Alcuni di l'effetti secondari di Dengvaxia ponu include mal di testa, dolore corporeu, malessere, debolezza, febbre è reazioni allergiche in u situ di iniezione cume rossi, pruriti è gonfiore è dolore.
E persone chì ùn anu mai avutu a Dengue è chì campanu in i lochi induve a malatia ùn hè micca cusì frequente, cum'è a regione meridionale di u Brasile, quandu sò vaccinati ponu avè reazzioni più gravi è devenu esse ammessi à l'uspidale per u trattamentu. Cusì, hè statu raccomandatu chì a vaccinazione sia applicata solu à e persone chì anu avutu dengue in precedenza, o chì residenu in lochi induve l'incidenza di a malattia hè alta, cum'è e regioni di u Nordu, di u Nordeste è di u Sudeste.
Contraindicazioni
Questa medicina hè contraindicata per e donne chì sò incinte o chì allattanu, zitelli sottu 9 anni, adulti di più di 45 anni, pazienti cun febbre o sintomi di malattia, carenza immunitaria congenita o acquisita cum'è leucemia o linfoma, pazienti cun HIV o chì ricevenu immunosoppressori terapie è pazienti chì sò allergici à qualsiasi cumpunenti di a formula.
Oltre à stu vaccinu, ci sò altre misure impurtanti per prevene a dengue, amparate cumu guardendu u video seguente: