Vaccinu contra l'epatite A: quandu piglià è effetti collaterali
Cuntenutu
U vaccinu contra l'epatite A hè pruduttu cù u virus inattivatu è stimula u sistema immunitariu per pruduce anticorpi contr'à u virus di l'epatite A, luttendu contr'à e future infezioni. Perchè u virus hè inattivatu in a so cumpusizioni, sta vaccina ùn hà micca contraindicazioni è pò esse amministrata à i zitelli, adulti, anziani è donne incinte.
L'amministrazione di stu vaccinu hè cunsiderata facoltativa da u Programma Naziunale di Immunizazione di u Ministeru di a Salute, ma hè raccomandatu chì i zitelli da 12 mesi in poi piglinu a prima dosa di u vaccinu.
L'epatite A hè una malattia cuntagiosa causata da u virus di l'epatite A chì porta à l'apparizione di una cundizione lieve è à breve termine chì hè caratterizata da sintomi cum'è stanchezza, pelle è occhi gialli, urina scura è febbre bassa. Sapete più nantu à l'epatite A.
Indicazioni di vaccinazione
U vaccinu contra l'epatite A hè generalmente cunsigliatu in casi di focola o di cuntattu cù e persone cù l'epatite A, è pò ancu esse presu da 12 mesi di età cum'è forma di prevenzione.
- Zitellina: a prima dosi hè amministrata à 12 mesi è a seconda à 18 mesi, chì si pò truvà in e cliniche private di vaccinazione. Se u zitellu ùn hè micca vaccinatu à 12 mesi, una sola dosa di u vaccinu pò esse presa à 15 mesi;
- Zitelli, adulescenti è adulti: u vaccinu hè amministratu in duie dosi cù un intervallu di 6 mesi è hè dispunibule in cliniche private di vaccinazione;
- Anziani: u vaccinu hè cunsigliatu solu dopu a valutazione serologica da u duttore o in periodi di focola di epatite A, essendu amministratu in duie dosi cù un intervallu di 6 mesi trà e dosi;
- Gravidanza: i dati nantu à l'usu di u vaccinu contra l'epatite A in e donne incinte sò limitati è dunque l'amministrazione durante a gravidanza ùn hè micca cunsigliatu. U vaccinu deve esse applicatu solu à e donne incinte se hè veramente necessariu, è dopu una valutazione da u duttore di i rischi è di i benefici.
In più di u vaccinu contra l'epatite A solu, ci hè ancu u vaccinu cumbinatu contr'à i virus di l'epatite A è B, chì hè una alternativa per e persone chì ùn sò micca stati vaccinati contr'à l'epatite A è B, è hè datu in duie dosi à e persone di menu di 16 anni. anni, cù un intervallu di 6 mesi trà e dosi, è in trè dosi in e persone di più di 16 anni, a seconda dose hè amministrata 1 mese dopu a prima è a terza dose, 6 mesi dopu a prima.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii ligati à u vaccinu sò rari, in ogni modu reazzioni ponu accade in u situ di l'applicazione, cum'è dolore, rossu è gonfiore, è i sintomi devenu sparisce dopu à 1 ghjornu. Inoltre, u vaccinu contra l'epatite A pò ancu causà mal di testa, mal di stomacu, diarrea, nausea, vomitu, dolore musculare, diminuzione di l'appetitu, insonnia, irritabilità, frebba, stanchezza eccessiva è dolore articulare.
Quale ùn deve micca aduprà
Stu vaccinu ùn deve micca esse amministratu à i zitelli cù una storia di reazione allergica severa à qualsiasi cumpunente di u vaccinu o dopu l'amministrazione precedente di un vaccinu cù i stessi cumpunenti o cumpunenti.
Inoltre, ùn deve micca esse adupratu ancu in i zitelli di menu di 12 mesi o in e donne incinte senza a raccomandazione di un duttore.
Fighjate a seguita video, a cunversazione trà u nutrizziunistu Tatiana Zanin è u Duttore Drauzio Varella, è chiarisce qualchi dubbitu nantu à a trasmissione, prevenzione è trattamentu di l'epatite: