Iniezione per allergie: amparate cumu funziona l'immunoterapia specifica
Cuntenutu
- In chì consiste l'immunoterapia specifica?
- Quale pò fà u trattamentu
- Quale ùn deve micca fà u trattamentu
L'immunoterapia specifica consiste in l'amministrazione di iniezioni cù allergeni, in dosi crescenti, per riduce a sensibilità di a persona allergica à questi allergeni.
L'allergia hè una reazione eccessiva di u sistema immunitariu quandu u corpu hè espostu à una sostanza chì capisce hè un agente dannosu. Hè per questa ragione chì alcune persone sò allergiche à a pelliccia di l'animali o di l'acari, per esempiu, mentre chì altri ùn sò micca. E persone chì sò più propensi à soffre di allergie sò quelle chì anu malatie respiratorie cum'è asma, rinite o sinusite.
Cusì, l'immunoterapia specifica hè una bona opzione di trattamentu per e persone cun malatie allergiche cum'è rinite allergica, congiuntivite allergica, asma allergica, reazioni allergiche à u velenu di morsu di insetti o altre malatie di ipersensibilità mediate da IgE.
In chì consiste l'immunoterapia specifica?
U vaccinu antiallergicu deve esse pruduttu per ogni persona, individualmente. Pò esse applicatu cum'è iniezione o cum'è gocce sottu a lingua è cuntene quantità crescenti di allergene.
L'allergeni da aduprà in immunoterapia specifica devenu esse scelti in base à testi allergichi, chì permettenu una valutazione qualitativa è quantitativa di allergie. U duttore pò urdinà testi cum'è un test di reazione allergica di a pelle, un test di sangue chjamatu REST o Immunocap per scopre esattamente ciò chì sò l'allergeni per quella persona. Scuprite cumu si face sta prova.
A dosa iniziale deve esse adattata à a sensibilità di a persona è dopu e dosi devenu esse aumentate progressivamente è amministrate à intervalli regulari, finu à chì una dose di mantenimentu sia ghjunta.
U tempu di trattamentu pò varià da una persona à l'altra, perchè u trattamentu hè individualizatu. Queste iniezioni sò generalmente ben tollerate è ùn producenu micca effetti collaterali maiò, è in certi casi si ponu verificà eruzioni cutanee è rossu.
Quale pò fà u trattamentu
L'immunoterapia hè indicata per e persone chì soffrenu di reazzioni allergiche esagerate chì ponu esse cuntrullate. E persone più indicate per fà stu tipu di trattamentu sò quelli chì anu allergie respiratorie cum'è asma, rinite allergica, congiuntivite allergica, allergie à u lattice, allergie alimentarie o reazioni à i morsi di insetti, per esempiu.
Quale ùn deve micca fà u trattamentu
U trattamentu ùn deve esse effettuatu in e persone cun asma dipendente da corticosteroidi, dermatite atopica severa, donne incinte, anziani sottu 2 anni di età è anziani.
Inoltre, ùn hè ancu cunsigliatu per e persone cun malatie autoimmune, disordini psichichi severi, chì utilizanu beta-bloccanti adrenergici, cù malatie allergiche non mediate da IgE è cundizioni di risicu per l'usu di epinefrina.
Possibili reazioni avverse
Alcuni di l'effetti chì ponu accade durante u trattamentu di immunoterapia, in particulare 30 minuti dopu a ricezione di l'iniezioni sò eritema, gonfiore è prurigine in u situ di iniezione, starnuti, tosse, eritema diffuso, orticaria è difficoltà à respirà.