A Storia Sorprendente, Breve di a Vagina
Cuntenutu
- Ancu oghje, tendemu à esse vaghi nantu à e vagine
- In più, i primi anatomisti si sò sbagliati assai nantu à a forma femina
- È i duttori anu avutu u so primu bellu aspettu in una vagina viva
- Ma ancu cù tutta a so nova esposizione, a vagina hè stata un pocu tabù
- Parlemu sempre di a vagina in manere imprecise è ingannevuli
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Avemu sempre avutu vagina, ma ci hè vulsutu assai per cunnosce li veramente - in particulare in medicina.
U numeru di parolle per u vaginu hè, francamente, stupendu.
Da i "bit di donna" simpaticu à u "vajayjay" simpaticu à i hoohas, l'affari di signora, è troppu termini insultanti per nome - a lingua inglese hè un veru smorgasbord di slang vagirificu. Pudemu esse abbastanza creativi, apparentemente, quandu ùn vulemu micca esce è dì "vagina".
È questu hè parlante.
Per una grande parte di a storia umana, a vagina hè stata in una certa misura un sughjettu tabù - se ùn hè micca cumpletamente indicibile, allora certamente micca qualcosa da discute apertamente.
In fatti, ùn ci era mancu un termine medicu per u passaghju sessuale femminile finu à u circondu di u 1680. Nanzu à quessa, a parolla latina "vagina" facia riferenza à una guaina o guaina per una spada. Dunque ùn duverebbe micca stupisce chì in u regnu medicu, a vagina è altre parti riproduttive femminili sò state longamente viste cum'è misteriosi - è ancu traditori - pezzi di anatomia.
L'anticu medicu grecu Aretaeus credia chì l'utru vagava per u corpu femminile cum'è un "animale in un animale", causendu malatie quandu sbattia in a milza o in u fegatu. Hà cridutu ancu chì era attiratu da l'odori fragranti, tale chì un medicu puderia attirà torna in u so postu presentendu a vagina cù prufumi piacevuli.
Cum'è l'historique Thomas Laqueur hà scrittu, era una cridenza cumuna à l'epica chì omi è donne anu spartutu literalmente i listessi organi sessuali.È cusì hè andatu per u vaginu - a so storia hè piena di mitu, incomprensione è maltrattamentu.
Dopu tuttu, cumu avete a cura di a salute di qualcosa chì pudete mancu appena menzionà?
"I genitali di e donne sò cusì sacri o cusì tabù chì ùn pudemu mancu parlà ne, o se ne parlemu, sò una burla brutta", dice Christine Labuski, anziana infirmiera praticante di ginecologia è avà culturale antropologu di Virginia Tech è autore di "It Hurts Down There", un libru annantu à u dulore vulvare.
Ancu oghje, tendemu à esse vaghi nantu à e vagine
Oprah hè ricunnisciutu per avè popularizatu u "vajayjay", ma ùn hè micca chjaru chì tutti parlemu di a stessa parte di u corpu. U vajayjay di Oprah hè a so vagina - u canali da u cervicu à l'esternu di u so corpu - o hè a so vulva, chì include tutte e parti esterne chì immagginu quandu qualcunu dice "bit di signora" - i labbra, u clitoride è u tumulu pubicu?
Spessu oghje, usemu solu a parolla vagina cum'è un attrazzu - forse perchè s'ellu ci hè una parolla chì simu menu comodi dicendu chè vagina, hè vulva.
È sì e donne di i tempi muderni ùn sò spessu chjari nantu à a so propria anatomia, pudete imaginà ciò chì l'omi antichi ne facianu.
Ùn hè chè in u 1994 chì u NIH hà mandatu chì a maiò parte di e prove cliniche includenu donne.
Galen, chì era cunsideratu u primu ricercatore medicu di l'Imperu Rumanu, hà rifiutatu l'utru errante ma hà vistu u vaginu cum'è letteralmente un pene internu. In u secondu seculu d.C., hà scrittu questu per aiutà i lettori à visualizà:
«Pensate prima, per piacè, à i [genitali] di l'omu girati è chì si stendenu versu l'internu trà u rettu è a vejiga. S'ellu accadessi, u scrottu piglierà necessariamente a piazza di l'utru, cù i testiculi stesi fora, accantu à ellu da ogni parte. "
Dunque eccu l'avete - Galen hà dettu chì, se imaginate di spinghje tutti l'omu à pezzi in u corpu di un omu, u scrotum seria l'utru, u pene sarebbe a vagina, è i testiculi saranu l'ovari.
Per esse chjaru, questu ùn era micca solu una analogia. Cum'è l'historique Thomas Laqueur hà scrittu, era una credenza cumuna à l'epica chì omi è donne spartianu letteralmente i stessi organi sessuali.
Perchè un scrotum ùn pò micca purtà i zitelli - senza cuntà induve esattamente u clitoris si inserisce in questu schema - ùn era micca cusì chjaru, ma Galen ùn era micca preoccupatu di queste dumande. Hà avutu un puntu da fà: Chì una donna era solu una forma imperfetta di un omu.
Puderia sunà stupidu oghje, ma l'assunzione di un maschile cum'è standard per u corpu umanu era persistente.
Ùn hè chè in u 1994 chì l’Instituti Naziunali di Salute (NIH) di i Stati Uniti mandanu chì a maiò parte di i prucessi clinichi includenu donne (l'ultima hè stata passata per a prima volta in u 1993, ma hè entrata in vigore dopu chì u NIH hà rivisu e linee guida).
Nanzu à quessa,, cun l'ipotesi chì travagliavanu listessu in i dui sessi. Questa supposizione hè stata errata. Da u 1997 à u 2001, 8 di 10 prescrizzioni di droghe chì sò state tirate da u mercatu anu fattu risichi maiò per e donne, spessu perchè e donne li metabolizeghjanu diversamente.
In più, i primi anatomisti si sò sbagliati assai nantu à a forma femina
L'idee di Galen nantu à e donne si appughjavanu nantu à a so tremenda capiscitura di l'anatomia femminile, ciò chì era forse capiscitoghju postu ch'ellu ùn era statu permessu di discaccià i cadaveri umani.
Ùn hè chè in u 1500, durante u Rinascimentu, chì l’anatumisti sò stati capaci di scrutassi in u corpu è anu cuminciatu à publicà disegni di i genitali cun altri organi. Tuttavia, e so immagini di u sistema riproduttivu sò state cunsiderate scandalose da a chjesa, cusì tanti libri di l'epica piattavanu i genitali sottu à lembi di carta o li omettianu interamente.
Ancu Andreas Vesalius, un medicu fiamminghju chì era cunsideratu u babbu di l'anatomia, ùn era micca sempre sicuru di ciò ch'ellu guardava. Hà vistu u clitoris cum'è una parte anormale chì ùn accadia micca in donne sane, per esempiu, attaccendu invece à a visione chì a vagina era l'equivalente femminile di u pene.
Ma durante u periodu di i Lumi da u 1685 à u 1815, e scienze, cumprese l'anatomia, fiuriscenu. E grazie à a stampa, più persone anu cuminciatu à amparà nantu à u sessu è u corpu femminile.
"Grazie à a nova cultura stampata", scrive Raymond Stephanson è Darren Wagner in una panoramica di l'epica, "letteratura di cunsiglii sessuali, manuali di ostetricia, sessulugie pupulari, erotica ... trattati medichi in lingua nustrale, ancu u rumanzu ... hè diventatu publicamente dispunibule un numeru di lettori senza precedente. "
"Stu libru (" I nostri corpi, noi stessi "1970) hè statu trasfurmativu", dice Rodriguez, "perchè hà datu à e donne cunniscenze nantu à u so corpu".In più, cù l'ascesa di a medicina muderna in u 1800, assai più persone anu cuminciatu à vede duttori.
U parto, chì era statu vistu cum'è un avvenimentu di vita normale da fà in casa, hà cuminciatu à trasladassi in ospedali, dice Sarah Rodriguez, PhD, storica medica à l'Università di u Norduveste.
È i duttori anu avutu u so primu bellu aspettu in una vagina viva
era un ghjovanu duttore in Alabama in l'anni 1840 quandu s'interessa à fà chirurgia à e donne - allora una impresa abbastanza nova. Per fà cusì, hà inventatu basicamente u campu di a ginecologia cume a cunniscimu oghje.
Prima, hà inventatu u speculum vaginale, chì i ginecologhi anu sempre adupratu per apre è vede à l'internu di u vaginu, è dopu hà fattu u pionieru di a prima chirurgia per riparà e fistule vesicovaginali, una complicazione di u partitu in cui un foru si apre trà u vaginu è a vescica.
A cirurgia hè stata una avanzata, ma l'avanzata hè andata à un grande costu. Ancu à l'epica, dice Rodriguez, i metudi di Sims eranu visti cum'è eticamente discutibili.
Hè perchè Sims hà sviluppatu a chirurgia sperimentendu nantu à donne africane americane in schiavitù. In i so propri conti, discute trè donne in particulare, chjamate Betsey, Anarcha è Lucy. Hà fattu 30 operazioni - tutte senza anestesia - solu nantu à Anarcha, à partesi da quandu ella avia 17 anni.
"Ùn pensate micca chì duvete parlà di a so creazione di sti cirugia senza menziunà quelle donne", dice Rodriguez. "A riparazione di a fistula hà benefiziu assai donne da tandu, ma questu hè accadutu cù trè donne chì ùn pudianu micca dì di nò".
In aprile 2018, una statua di Sims in u Central Park di New York hè stata abbattuta, per esse rimpiazzata da una placca chì darà i nomi di e trè donne chì Sims hà sperimentatu.
È mentre e donne oghje ponu truvà più infurmazioni nantu à i so corpi chè mai, significa ancu chì sò bombardate cù messaghji più negativi è imprecisi.Per parechje donne, a rimozione di a statua hè stata una ricunniscenza impurtante di u dannu è di a negligenza chì e donne anu patitu durante anni in manu di u stabilimentu medicu. Ùn hè statu chè in l'anni 70, dice Rodriguez, chì l'assistenza sanitaria di e donne hè entrata in u so propiu.
U libru "I nostri corpi, noi stessi" era una forza maiò in stu cambiamentu.
In u 1970, Judy Norsigian è altre donne in u Boston Women's Health Book Collective publicanu a prima edizione di u libru, chì parlava direttamente è francamente à e donne di tuttu, da l'anatomia à a salute sessuale è a menopausa.
"Stu libru hè statu trasfurmativu", dice Rodriguez, "perchè hà datu à e donne cunniscenze nantu à u so corpu".
E sta cunniscenza hà permessu à e donne di diventà i so propii esperti di salute - u libru hà vendutu dapoi più di quattru milioni di copie, è e donne contanu sempre storie di passà copie à orecchie di cani intornu finu à chì sò letteralmente sfondate.
Chjaramente, ci era una sete di cunniscenza, dice Judy Norsigian mentre riflette torna nantu à quellu tempu. "À a fine di l'anni 60 è 70 sapiamu pocu di i nostri corpi, ma sapiamu quantu sapiamu pocu", dice oghje. "Hè ciò chì hà fattu chì e donne si riunissinu è fessinu a ricerca".
Nta l'anni, dice Norsigian, a necessità di u libru ùn hè micca sparita, ma s'hè trasfurmata.
"Ci hè tanta disinformazione nant'à internet", dice ella. Ella descrive e donne chì si avvicinanu à l'eventi è chì facenu dumande chì mostranu una mancanza di cunniscenze di basa nantu à u corpu femminile.
"Ùn capiscenu micca a salute menstruale è l'infezioni di l'urinariu", dice ella, "o ùn sanu mancu ch'elli anu dui orifizii diversi!"
È mentre e donne oghje ponu truvà più infurmazioni nantu à i so corpi chè mai, significa ancu chì sò bombardate cù messaghji più negativi è imprecisi.
"Oggi e donne anu l'idea chì duvete sembrà cum'è in porn, allora si rasanu è alteranu a zona vaginale", dice Norsigian. "U ringiovanimentu vaginale hè una cirurgia calda avà".
Hè per quessa chì l'ultima edizione di u libru - ùn ci hè più finanzamentu per mantene l'aghjurnamentu - hà una sezzione nantu à cumu truvà infurmazioni precise in Internet, è evitendu pitches di vendita travestiti da educazione.
È dopu à quella longa storia, ci vularà à parlà assai di vagina per ripiglià u tempu persu.Ma ancu cù tutta a so nova esposizione, a vagina hè stata un pocu tabù
Eccu solu un esempiu: a sucietà Kotex hà pianificatu una publicità televisiva per i so pads è tamponi chì menziunavanu a parolla "vagina". Dopu tuttu, hè quì chì i so prudutti sò usati.
Dopu chì trè rete di trasmissione anu dettu à a sucietà chì ùn pudia micca aduprà sta parolla, Kotex hà filmatu l'annunziu cù l'attrice aduprendu a frasa "quì sottu".
Innò. Dui di e trè rete anu rifiutatu ancu questu.
Ùn era micca in l'anni 60 - sta publicità hè stata publicata in u 2010.
À a fine, era sempre una avanzata impurtante. A cumpagnia hà fattu piacè à a so propria publicità passata, chì presentava liquidu turchinu è donne chì ballavanu allegramente, cavalcavanu à cavallu, è saltavanu in pantaloni bianchi - presumibilmente tuttu mentre a menstruazione. Eppuru ancu in u 2010, Kotex ùn pudia fà nisuna menzione, ancu eufemisticamente, di una vera vagina.
Allora iè, avemu fattu una longa strada, o zitè. Sò seculi chì qualchissia hà pruvatu à tentà un utru errante cun un pudoriu vaginale. Ma a storia cuntinua à furmà ci.
Parlemu sempre di a vagina in manere imprecise è ingannevuli
Di conseguenza, parechje persone ùn cunnoscenu ancu a differenza trà a vagina è a vulva - assai menu cume si cura di unu o l'altru.
I magazini di e donne è parechji siti web orientati à a salute ùn aiutanu micca, prumove idee insensate cum'è "cumu uttene a vostra migliore vagina estiva di sempre" è prumove procedure cosmetiche è interventi chirurgichi chì servenu à vergugnà e donne à pensà à e so vulve perfettamente normali ùn sò micca abbastanza attraenti.
In 2013, un sondaggio in una università statunitense hà trovu chì solu u 38 per centu di e donne universitarie pudianu etichettà currettamente a vagina nantu à un schema anatomicu (battendu u 20 per centu di l'omi universitari chì a pudianu truvà). È menu di a mità di tutte e donne in un sundagiu internaziunale anu dichjaratu chì sò cunfortu discutendu di prublemi di vagina cù u so duttore di salute.
"Ancu se parechji di noi campanu in stu mondu" vag ", è a ghjente invia selfie di i so genitali è si sente cum'è questu momentu assai apertu, pensu [queste attitudini sò] ancu veramente novi in quantu à a longa storia", dice Labuski.
È dopu à quella "longa" storia, ci vularà à parlà assai di vagina per ripiglià u tempu persu.
Erika Engelhaupt hè ghjurnalista scientifica è editore. Ella scrive a colonna Gory Details à National Geographic, è u so travagliu hè apparsu in ghjurnali, riviste, è radio cumpresi Science News, The Philadelphia Inquirer, è NPR.