Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à ematomi vaginali
Cuntenutu
- Cosa hè un ematoma vaginale?
- Chì sò i sintomi?
- Chì a causa?
- Cumu hè diagnosticatu?
- Cumu hè trattatu?
- Chì ci hè a prospettiva?
Cosa hè un ematoma vaginale?
Un ematoma vaginale hè una raccolta di sangue chì si riunisce in i tessuti molli di a vagina o di a vulva, chì hè a parte esterna di a vagina. Accade quandu i vini sanguini vicini si rompenu, di solitu per via di una ferita. U sangue di sti navi rotti pò filtrà in i tessuti circundanti. Pudete pensà à quessa cum'è una specie di contusione profonda.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à i sintomi di un ematoma vaginale è chì tippu di trattamenti sò dispunibili.
Chì sò i sintomi?
In parechji casi, un picculu ematoma vaginale ùn pruvucarà alcun sintimu. Hematomi più grandi ponu causà:
- Dolore è gonfiore. Puderete pudè sente o vede una massa cuperta da a pelle di culore viulente o turchinu, simile à un brusgiu.
- Urinazione dolorosa o difficiule. Se a massa mette pressione nantu à a vostra uretra o blocca a vostra apertura vaginale, pudete avè difficultà à urinare. Questa pressione pò ancu rende dolorosa.
- Tissu gonfiu. Ematomi assai grossi à volte si estendenu fora di a vagina.
Chì a causa?
Ematomi vaginali, cum'è tutti ematomi, sò generalmente u risultatu di una ferita. A vagina cuntene assai vasi sanguigni, soprattuttu paragunatu à altre zone di u corpu.
Parechje cose ponu ferisce a vagina, cumprese:
- falendu
- rapporti sessuali vigorosi
- sport à altu impattu
Stu tipu di ematoma pò accade ancu durante u partitu vaginale, sia per via di pressione da spinghje sia per ferite da strumenti medichi, cumprese pinze. Avè una episiotomia pò ancu causà un ematoma vaginale. Si riferisce à un tagliu chirurgicu vicinu à l'apertura vaginale per fà più faciule per un criaturu di passà per ellu. L'ematomi vaginali causati da u parturimentu ùn ponu micca prisentà finu à un ghjornu o dui dopu a nascita.
Cumu hè diagnosticatu?
Per diagnosticà un ematoma vaginale, u vostru duttore cumincerà da fà un esame di basa di a vulva è di a vagina per verificà eventuali segni visibili di un ematoma. Sicondu ciò chì trovanu durante l'esame, u vostru duttore pò ancu urdinà una ecografia o CT per vede quantu hè grande l'hematoma è se cresce.
L'ematomi vaginali ponu certe volte cunduce à un sanguinamentu periculosu, dunque hè una bona idea di cuntrollà cù u vostru duttore, ancu s'ellu l'hematoma pare minore.
Cumu hè trattatu?
Ci hè parechje opzioni di trattamentu per l'hematomi vaginali, secondu cumu sò grandi è se causanu sintomi.
Un picculu ematoma, di solitu sottu à 5 centimetri di diametru, hè di solitu gestibile cù analgesici senza ricetta. Pudete ancu applicà una compressa fredda à a zona per riduce u gonfiore.
Sì avete un ematoma vaginale più grande, u vostru duttore pò avè bisognu di drenallu chirurgicamente. Per fà questu, anu da cumincià annudendu a zona cun un anesteticu lucale. Dopu, faranu una piccula incisione in l'hematoma è usanu un picculu tubu per drenà u sangue cumunu. Una volta chì u sangue si ne và, stuzzicanu a zona. Pudete ancu esse datu un antibioticu per prevene una infezzione.
Ematomi assai grossi, o ematomi situati in fondu à a vagina, ponu dumandà una sedazione più pesante è una chirurgia più larga.
Chì ci hè a prospettiva?
L'ematomi vaginali sò relativamente rari. Quandu accadenu, hè di solitu u risultatu di una ferita o di un partu. A vagina hè ricca in vini sanguini, dunque ogni tipu di traumu in questa zona pò causà un ematoma. Mentre i chjuchi spessu guariscenu da soli, i più grandi ponu avè bisognu à esse drenati da u vostru duttore. Indipendentemente da a dimensione, hè megliu fà un appuntamentu cù u vostru duttore per assicurassi chì ùn abbiate alcun sanguinamentu internu.