Vaginosi batterica: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di vaginosi batterica
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Rischi di vaginosi batterica
A vaginosi batterica hè una infezzione vaginale causata da eccessu di batteri Gardnerella vaginalis o Gardnerella mobiluncus in u canale vaginale è chì provoca sintomi cum'è pruritu intensu, brusgiatura o fastidiu quandu urina, un odore pessimu è una scarica bianca pastosa, chì pò ancu esse giallastra o grisgia.
Stu batteriu face parte di a microbiota vaginale nurmale di a donna è ùn hè micca trasmessu sessualmente. L'infezzione cù stu batteriu si verifica quandu ci hè un sbilanciu in u microbiota vaginale di a donna, resultendu in una diminuzione di a quantità di lactobacilli è in una predominanza di una specie di batteri sopra l'altri.
Ancu se pò causà assai disagiu, a vaginosi pò esse facilmente trattata cù l'usu di antibiotici è, dunque, hè assai impurtante andà à u ginecologu per identificà u prublema è inizià u trattamentu adattatu, chì implica l'usu di antibiotici secondu a guida di u duttore.
Sintomi di vaginosi batterica
A maiò parte di i casi di vaginosi batterica ùn portanu micca à l'apparizione di segni o sintomi, essendu identificati solu durante a cunsultazione cù u ginecologu o dopu à a prova di urina.
In i casi induve i sintomi di l'infezzione sò identificati, sò più frequenti dopu à i rapporti sessuali è prima o dopu à u periodu mestruale, i principali essendu:
- Scaricamentu grisgiu, verdicciu o giallasciu;
- Odore vaginale simile à i pesci marci;
- Prurite in a vulva è u vaginu;
- Sensazione di bruciu quandu urina.
A vaginosi batterica pò accadere à chiunque, tuttavia, e donne cù parechji partinarii sessuali, chì anu dusce vaginali frequenti o chì anu una flora vaginale bassa in lactobacillus sò à risicu aumentatu di avè vaginosi batterica. Inoltre, a microbiota vaginale pò esse influenzata da cambiamenti di immunità per situazione cum'è stress è ansietà, per esempiu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di a vaginosi batterica hè di solitu fattu per mezu di un esame preventivu, chjamatu ancu frammenti di pap, in un esame di routine, o quandu questu hè dumandatu da u ginecologu, quandu a donna riporta sintomi di a malattia, per esempiu. Tuttavia, alcune donne ponu avè vaginosi ma ùn anu sintomi, l'infezzione hè stata scuperta durante a cunsultazione cù u ginecologu, per mezu di a valutazione di i segni è sintomi presentati.
Per compie u diagnosticu di vaginosi batterica da Gardnerella sp, i criteri diagnostichi cunsiderati sò:
- Scaricamentu vaginale biancu omogeneu in grande quantità;
- Scaricamentu vaginale cù un pH superiore à 4,5;
- Identificazione di l'odore di pesci marcii, soprattuttu quandu si mischia a secrezione vaginale cù una soluzione KOH à 10%;
- Identificazione di a presenza di batteri è cambiamenti in e caratteristiche di e cellule epiteliali, chì si chjama cellule di indiziu, vistu microscopicu.
U ginecologu pò ricumandà ancu un test di urina o cultura di urina per cunfirmà a vaginosi. Cusì, dopu à u diagnosticu, u duttore pò indicà u trattamentu più adattu, chì generalmente implica l'usu di antibiotici.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a vaginosi batterica si face di solitu cù l'usu di antibiotici, cum'è u metronidazole, chì pò esse applicatu direttamente à u situ, in forma di unguenti o d'ova, o di compresse per ingestione orale. L'antibioticu deve esse adupratu per 7 ghjorni o secondu l'indicazione di u ginecologu è ùn deve esse interruttu cù u miglioramentu di i sintomi.
Durante u trattamentu hè ancu raccomandatu di aduprà preservativi in tutte e relazioni è evità di beve bevande alcoliche. Vede cumu si tratta a vaginosi.
Inoltre, per prevene l'apparizione di vaginosi batterica, hè raccomandatu di ùn avè douching vaginale, aduprà preservativi in tutte e relazioni, restringe u numeru di partner, evite vestiti stretti, dà preferenza à mutandine di cotone è esegue esami ginecologichi almenu una volta à l'annu .
Rischi di vaginosi batterica
In a maggior parte di i casi, a vaginosi batterica ùn causa micca complicazioni maiò, in ogni casu, in e persone cun un sistema immunitariu indebolitu, pò:
- Infettà l'utru è e tube di Falloppiu, generendu una malattia infiammatoria pelvica, cunnisciuta ancu cum'è PID;
- Aumenta a probabilità di infezione da u SIDA, in casi di esposizione à u virus;
- Aumenta e probabilità chì una donna sia infettata da altre malatie di trasmissione sessuale, cume chlamydia o gonorrea.
Inoltre, in u casu di e donne incinte, stu tipu d'infezzione pò ancu aumentà u risicu di nascita prematura o di u nascita di u nascita cù un pesu inferiore à a media. Amparate più nantu à a vaginosi batterica in gravidanza.