Varicella: chì ghjè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A varicella hè una malattia infettiva altamente contagiosa causata da u virus chì appartene à u genaru Ortopoxvirus, chì si pò trasmette per mezu di goccioline di saliva o di starnutimentu, per esempiu. À l'entrata in u corpu, stu virus cresce è si multiplica in e cellule, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è febbre alta, dolori di corpu, vomitu intensu è l'apparizione di vesciche nantu à a pelle.
Quandu si verifica l'infezzione, u trattamentu hà per scopu di riduce i sintomi di a malattia è impedisce a trasmissione à l'altri populi, è l'usu di antibiotici per prevene l'iniziu di infezioni batteriche associate pò ancu esse indicatu.
Malgradu esse una malatia grave, altamente contagiosa chì ùn hà cure, a varicella hè cunsiderata eradicata da l'Organizazione Mondiale di a Salute per via di u successu ligatu à a vaccinazione contr'à a malatia. Malgradu questu, a vaccinazione pò sempre esse raccomandata per via di a paura associata à u bioterrorismu, è hè impurtante prevene a malattia.
Virus di a varicella
Sintomi di varicella
I sintomi di a varicella cumpariscenu trà 10 è 12 ghjorni dopu l'infezzione da u virus, i segni è i sintomi iniziali sò:
- Febbra alta;
- Muscle aches in u corpu;
- Mal di schiena;
- Malessere generale;
- Vomitu intensu;
- Nausea;
- Dolori di panza;
- Mal di testa;
- Diarrea;
- Deliriu.
Qualchi ghjorni dopu à l'iniziu di i sintomi iniziali, vesciche apparsu in bocca, faccia è bracci chì si sparghjenu rapidamente à u troncu è à e gambe. Queste vesciche ponu esse facilmente scoppiate è portanu à cicatrici. Inoltre, dopu un pocu tempu e vesciche, in particulare quelle di u visu è di u troncu, diventanu più indurite è parenu esse attaccate à a pelle.
Trasmissione di varicella
A trasmissione di a varicella si face soprattuttu per inalazione o cuntattu cù a saliva di e persone infette da u virus. Ancu se menu cumunu, a trasmissione pò accade ancu per mezu di vestiti persunali o letti.
A varicella hè più cuntagiosa in a prima settimana d'infezzione, ma cume e croste sò furmate nantu à e ferite, ci hè una diminuzione di a trasmissibilità.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu di a varicella hà per scopu di alleviare i sintomi è prevene infezioni batteriche secondarie, chì ponu accade per via di a fragilità di u sistema immunitariu. Inoltre, si raccomanda chì a persona sia isolata per impedisce a trasmissione di u virus à altre persone.
In 2018, a droga Tecovirimat hè stata appruvata, chì pò esse aduprata contr'à a varicella. Ancu se a malatia hè stata eradicata, a so appruvazione hè stata da a pussibilità di bioterrurismu.
A prevenzione di a varicella deve esse fatta attraversu u vaccinu contra a varicella è evitendu u cuntattu cù e persone infette o oggetti chì anu avutu cuntattu cù u paziente.
Vaccinu contra a varicella
U vaccinu contra a varicella impedisce l'apparizione di a malatia è aiuta à curalla o à riduce e so cunsequenze s'ella hè amministrata in 3-4 ghjorni dopu chì u paziente abbia cuntrattu l'infezzione. Tuttavia, se i sintomi di a malattia sò dighjà apparsu, a vaccinazione ùn pò avè alcun effettu.
U vaccinu contra a varicella ùn face parte di u calendariu di vaccinazione di basa in Brasile, chì a malatia era cunsiderata eradicata più di 30 anni fà. Tuttavia, i militari è i prufessiunali sanitari ponu dumandà di esse vaccinati per prevene un cuntagiu pussibule.