Video laparoscopia: à chì serve, cumu si face è cumu hè a recuperazione
Cuntenutu
- Cosa hè a videolaparoscopia
- Cumu hè realizata a videolaparoscopia
- Quandu ùn si deve micca fà
- Cumu hè a Recuperazione
- Possibili complicazioni
A videolaparoscopia hè una tecnica chì pò esse aduprata sia per u diagnosticu sia per u trattamentu, quest'ultima hè chjamata videolaparoscopia chirurgica. A videolaparoscopia hè realizata cù l'obiettivu di osservà e strutture presenti in a regione addominale è pelvica è, se necessariu, a rimozione o a correzione di l'alterazione.
In e donne, a laparoscopia hè fatta principalmente per u diagnosticu è u trattamentu di l'endometriosi, tuttavia questu ùn hè micca u primu test effettuatu, chì hè pussibule ghjunghje à u diagnosticu attraversu altri testi, cume l'ultrasu transvaginale è a risonanza magnetica, per esempiu, chì sò menu invasivu.
Cosa hè a videolaparoscopia
A videolaparoscopia pò esse aduprata sia cum'è metudu di diagnosticu sia cum'è opzione di trattamentu. Quandu s'impiega per scopi diagnostichi, a videolaparoscopia (VL), chjamata dinò VL diagnostica, pò esse utile in l'investigazione è a cunferma di:
- Problemi di cistifellea è appendice;
- Endometriosi;
- Malatia peritoneale;
- Tumore addominale;
- Malatie ginecologiche;
- Sindrome adesivu;
- Dolore abdominal crònicu senza causa apparente;
- Gravidanza ectopica.
Quandu hè indicatu per scopi terapeutici, riceve u nome di VL chirurgica, è pò esse indicatu per:
- Eliminazione di a cistifellea è appendice;
- Correzione di l'Hernia;
- Trattamentu Hydrosalpinitis;
- Eliminazione di e lesioni ovariani;
- Eliminazione di l'aderenze;
- Ligatura di e tubule;
- Isterektomia tutale;
- Rimuzzioni Myoma;
- Trattamentu di distopie genitali;
- Chirurgia ginecologica.
Inoltre, a videolaparoscopia pò esse indicata per fà una biopsia ovarica, chì hè un esame in cui l'integrità di u tessutu di l'utru hè valutata microscopicamente. Capite ciò chì hè è cumu si face a biopsia.
Cumu hè realizata a videolaparoscopia
A videolaparoscopia hè un esame simplice, ma deve esse fatta sottu anestesia generale è cunsiste à fà un picculu tagliu in a regione vicinu à l'ombelicu attraversu u quale un picculu tubu chì cuntene una microcamera deve entrà.
In più di stu tagliu, altri picculi tagli sò generalmente fatti in a regione addominale attraversu chì altri strumenti passanu per esplorà a regione pelvica, addominale o per fà a chirurgia. A microcamera hè aduprata per monitorà è valutà tuttu l'internu di a regione addominale, permettendu di identificà l'alterazione è di prumove a so rimozione.
A preparazione per fà l'esame consiste in a realizazione di esami precedenti, cume a valutazione preoperatoria è chirurgica di u risicu, è quandu questu esame esplora a cavità addominale, hè necessariu svuotà cumpletamente l'intestinu aduprendu lassativi sottu cunsiglii medichi u ghjornu prima di l'esame.
Quandu ùn si deve micca fà
A videolaparoscopia ùn deve esse realizata in casu di gravidanza avanzata, in e persone cun obesità morbosa o quandu a persona hè severamente compromessa.
Inoltre, ùn hè micca indicatu in casu di tuberculosi in u peritoneu, cancru in a regione addominale, massa addominale ingombrante, ostruzione intestinale, peritonite, ernia addominale o quandu ùn hè micca pussibule di applicà anestesia generale.
Cumu hè a Recuperazione
A recuperazione da a chirurgia laparoscopica hè assai megliu cà a chirurgia convenzionale, postu chì ci sò menu tagli è u sangu durante a chirurgia hè minimu. U tempu di recuperu da a chirurgia laparoscopica dura da 7 à 14 ghjorni, secondu a procedura. Dopu stu periodu, a persona pò tornà gradualmente à l'attività quotidiana secondu a raccomandazione medica.
Subitu dopu à a videolaparoscopia, hè nurmale di sente dulore in l'abdomen, dolore à e spalle, avè un intestinu intrappulatu, sente gonfiatu, malatu è sentu vomitu. Dunque, durante u periodu di recuperu, si deve riposà u più pussibule è evità di fà sessu, guidà, pulisce a casa, fà shopping è esercitassi in i primi 15 ghjorni.
Possibili complicazioni
Ancu se questu esame hè u megliu per cumplettà u diagnosticu di alcune malatie è avè una migliore recuperazione, quandu hè adupratu cum'è una forma di trattamentu, oltre à altre procedure chirurgiche, a videolaparoscopia presenta alcuni rischi per a salute, cume l'emorragia in organi impurtanti cum'è u fegatu o milza., perforazione di l'intestinu, vescica o utru, ernia in u situ di l'entrata di i strumenti, infezzione di u situ è peghju di l'endometriosi, per esempiu.
Inoltre, quandu si svolge nantu à u pettu, pò accade pneumotorace, embolia o enfisema. Per questa ragione, a videolaparoscopia ùn hè di solitu dumandata cum'è prima opzione per diagnosticà e malatie, essendu più usata cum'è forma di trattamentu.