A Vitamina C Trattà l'Acne?
Cuntenutu
- Vitamina C è cura di a pelle
- Cumu a vitamina C affetta l'acne?
- Pò riduce l'infiammazione cunnessa à l'acne
- Pò migliurà l'apparenza di cicatrici d'acne
- Pò riduce l'iperpigmentazione
- Fonti è formulazioni
- Alimentazione è supplementi
- Prudutti di cura di a pelle
- U fondu
L'acne vulgaris, cunnisciutu ancu cum'è acne, hè una cundizione cumuna di a pelle chì pò causà brufoli è pelle grassa. In America di u Nordu, finu à u 50% di l'adulescenti è u 15-30% di l'adulti sperimentanu sintomi ().
Parechje persone usanu creme tematiche, medicazione, alimenti è supplementi per aiutà à alleviare l'acne. In fattu, a vitamina C hè spessu aghjunta à parechji prudutti di cura di a pelle chì pretendenu trattalla.
Eppuru, pudete dumandassi se a vitamina C hè efficace per questu scopu.
Questu articulu spiega se l'applicazione topica di vitamina C tratta l'acne.
Vitamina C è cura di a pelle
Ufficialmente cunnisciuta cum'è acidu ascorbicu, a vitamina C hè una vitamina solubile in acqua chì hè cruciale per vari aspetti di a salute, cumprese a vostra pelle. U vostru corpu ùn u pruduce micca, allora duvete ottene lu cù a vostra dieta ().
Questa vitamina hè ancu un antioxidante putente chì aiuta à neutralizà i radicali liberi, chì sò cumposti instabili chì ponu dannà e cellule di u vostru corpu cù u tempu quandu i livelli diventanu troppu alti in u corpu (,).
A vostra pelle hè influenzata da i radicali liberi per via di a so esposizione sia à i vostri ambienti interni sia esterni. Frà altri fattori, a dieta, u stress, u fumu, i raggi ultravioletti (UV) è l'inquinamentu influenzanu tutti a salute di a pelle (,,).
L'epidermide di a vostra pelle - u stratu superiore di a pelle chì hè visibile per l'ochju umanu - cuntene alti livelli di vitamina C. Stu nutriente hà un rolu di primura in a prutezzione, a guarigione è a produzzione di nova pelle ().
Cum'è l'acne hè una cundizione altamente infiammatoria chì pò esse aggravata da i fattori di stress ambientali, a vitamina C pò ghjucà un rolu in u so trattamentu.
riassuntuA vitamina C hè una vitamina solubile in acqua chì agisce cum'è un putente antioxidante per prutege a vostra pelle è altre cellule da danni radicali liberi.
Cumu a vitamina C affetta l'acne?
L'acne hè una cundizione infiammatoria di a pelle causata da i pori bluccati. Conduce à rossu, gonfiore, è à volte pustule, chì sò urti infiammati chì cuntenenu pus ().
Oltre à i sblocchi, l'acne lascia parechje persone cun cicatrici postinflamatorii è danni à a pelle. Tuttavia, a ricerca indica chì a vitamina C pò trattà parechje di queste condizioni.
Tenite à mente chì mentre una alta assunzione di alimenti ricchi di vitamina C pò aiutà altri aspetti di a salute di a pelle, nisuna ricerca lega a vitamina C dietetica à livelli di acne ridotti. Tuttavia, una ricerca limitata suggerisce chì l'applicazione topica di vitamina C pò esse utile.
Pò riduce l'infiammazione cunnessa à l'acne
L'età, a genetica è l'ormoni sò fattori di risicu per l'acne. Inoltre, certi ceppi di u batteriu cumunu di a pelle Cutibacterium acnes (C. acnes) pò attivà sta cundizione (,).
Datu chì a vitamina C hè antiinflamatoria, pò aiutà à riduce u rossu è u gonfiore in quantu à l'acne quandu s'utilizza per via topica. Cusì, pò migliurà l'apparenza di lesioni d'acne ().
In un studiu di 12 settimane in 50 persone, u 61% di i participanti chì anu usatu una lozione chì cuntene 5% sodiu ascorbilfosfatu (SAP) - hà sperimentatu miglioramenti significativi in e lesioni acne, paragunatu cù un gruppu di cuntrollu ().
In un studiu più chjucu di 8 settimane in 30 persone, quelli chì anu utilizatu 5% SAP anu avutu una riduzione di 48,8% in lesioni acne. Inoltre, quelli chì anu utilizatu una cumminazione di SAP è 2% retinol - un derivatu di vitamina A - anu avutu una reduczione di 63,1% ().
Ancu se questi risultati sò prometenti, sò necessarii studii di alta qualità più grandi.
Pò migliurà l'apparenza di cicatrici d'acne
Dopu à un acne, a vostra pelle richiede tempu per guarisce. Senza guarigione curretta, cicatrici da l'acne ponu sviluppà.
E cicatrici per l'acne sò di solitu in relazione cù l'acne cisticu severu, ma ponu esse ancu da casi lievi. Inoltre, l'acne prolongatu, a genetica è a manipulazione fisica cum'è a cugliera o a spremitura ponu aumentà a probabilità di cicatrici ().
I trè tippi principali di cicatrici da l'acne sò atrofiche, ipertrofiche è cheloidi.
E cicatrici atrofiche causanu una perdita di tessuti di a pelle è di collagene è apparenu cum'è piccule indentazioni in a pelle. Sia cicatrici ipertrofiche sia cheloidi derivanu da una sovrapproduzione di collagene è apparenu cum'è un tessutu cicatriciale spessivu, alzatu ().
A Vitamina C tratta i cicatrici da l'acne aumentendu a sintesi di collagene, una proteina rispunsevule per a struttura di a vostra pelle è vitale per ricustruisce una pelle sana. Di conseguenza, sta vitamina pò accelerà a guarigione di e ferite da l'acne (,,).
Un studiu di 4 settimane in 30 persone hà rimarcatu miglioramenti moderati in cicatrici da l'acne dopu aduprà microneedling - chì implica rotulamentu di picculi aghi nantu à a pelle per prumove a guarigione è aumentà a produzzione di collagene - accantu à una crema topica di 15% vitamina C una volta à settimana ().
Eppuru, ùn si sà se microneedling, vitamina C, o una cumbinazione di tramindui eranu rispunsevuli di sti risultati ().
Inoltre, a vitamina C è a microneedling ùn sò micca adatte per cicatrici ipertrofiche è cheloidali, chì sti tippi risultanu da una sovrapproduzione di collagene ().
Mentre chì nisuna ricerca ùn leia a vitamina C dietetica à a cicatrisione di l'acne ridutta, aumenta a produzzione naturale di collagene di u vostru corpu è hè sempre benefica per a salute generale di a pelle (,).
Pò riduce l'iperpigmentazione
Iperpigmentazione hè a furmazione di macchie scurite nantu à a vostra pelle à causa di acne, raggi UV, o altre ferite - ancu se deve esse nutatu chì sta cundizione hè innocu.
L'applicazione di vitamina C à a vostra pelle pò riduce l'iperpigmentazione interferendu cun un enzima chjamatu tirosinasi, chì hè incaricatu di a produzzione di melanina, un pigmentu naturale di a pelle (,,).
Inoltre, a vitamina C agisce cum'è un agente illuminante è pò riduce l'apparizione di macchie scurite senza cambià u culore naturale di a vostra pelle (,,).
Alcuni studii umani chì combinanu a vitamina C topica cù iontoforesi - un gradiente elettricu applicatu à a pelle - anu trovu riduzioni significative in iperpigmentazione (,).
Ancu se stu metudu hè prometitore, l'ionoforesi aumenta l'assorbimentu di vitamina C in a vostra pelle, significendu chì l'applicazione topica di vitamina C sola ùn pò micca dà i stessi risultati ().
Inoltre, a maiò parte di studii cunnessi utilizanu vitamina C in cumbinazione cù altri ingredienti anti-iperpigmentazione cum'è alfa-idrossiacidi, rendendu difficiule a determinazione di l'effetti specifici di a vitamina. In generale, più ricerca hè necessaria ().
riassuntuA vitamina C topica pò aiutà à riduce e cicatrici da l'acne, è dinò l'infiammazione è l'iperpigmentazione cunnesse à l'acne. Eppuru, a maiò parte di e ricerche suggerenu chì cumbinalla cù altri trattamenti dà i migliori risultati.
Fonti è formulazioni
Ancu se numerosi alimenti è supplementi cuntenenu vitamina C, tenite à mente chì i prudutti di cura di a pelle formulati cù sta vitamina sò più propensi à aiutà e cundizioni cunnesse à l'acne.
Nisun studiu attuale lega a vitamina C dietetica à l'acne o cicatrici ridotte.
Alimentazione è supplementi
Parechji frutti è ligumi sò ricchi di vitamina C, cume i pimentoni, e fragole, i pumati, u brocciu, i verdi à fronde è l'agrumi ().
Inoltre, i supplementi di vitamina C sò largamente dispunibili.
Cusì, a maiò parte di a ghjente in i paesi sviluppati risponde à i so bisogni di vitamina C attraversu una dieta è supplementazione ().
Cum'è a vitamina C hè solubile in acqua, u vostru corpu scarta ogni eccessu attraversu a vostra urina. Prima di piglià un supplementu, pudete vulete cunsultà un prufessiunale sanitariu ().
Prudutti di cura di a pelle
A vitamina C hè aduprata in parechji prudutti per a cura di a pelle, cum'è serumi, creme idratanti è creme.
Ancu se l'acidu L-ascorbicu hè a forma a più putente di sta vitamina, hè ancu u menu stabile è si rancide assai prestu in i prudutti di cura di a pelle. I boosters di sieri di vitamina C d'attualità sò populari ancu, ma anu ancu una breve durata di conservazione (,).
Dunque, i derivati di vitamina C più stabili sò cumunemente aduprati per i prudutti d'attualità. Tuttavia, pochi studii umani esaminanu cumu questi derivati affettanu l'acne. In più, ùn si sà se sti ingredienti furniscenu risultati simili à quelli di l'acidu L-ascorbicu (,).
Tenite à mente chì parechji sieri di vitamina C sò fatti cù altri antioxidanti cum'è a vitamina E per aumentà a stabilità è furnisce benefici supplementari ().
Per megliu risultati, seguitate e istruzioni di u fabbricante è scartate tutti i prudutti scaduti o scoloriti.
Sè oghji aduprate qualsiasi medicazione topica o orale per l'acne, cunsultate u vostru dermatistu o prufessiunale sanitariu prima di aghjunghje qualsiasi prudutti di cura di a pelle di vitamina C à a vostra rutina.
riassuntuAncu se a vitamina C hè dispunibule assai in l'alimenti è in i supplementi, l'evidenza scientifica sustene solu l'usu di prudutti d'attualità per riduce i sintomi di l'acne.
U fondu
L'acne hè unu di i disordini di a pelle i più cumuni di u mondu.
A vitamina C, un putente antioxidante, hè cunnisciuta per a lotta contru i danni radicali liberi à e cellule di a pelle è pò aiutà à trattà l'acne.
I prudutti di vitamina C d'attualità ponu migliurà l'iperpigmentazione è riduce l'infiammazione indotta da l'acne, ma sò necessarie ulteriori ricerche.
Mentre chì nisuna ricerca ùn associa vitamina C dietetica cù acne ridutta, hè sempre impurtante ottene abbastanza in a vostra dieta per sustene a sintesi di collagene, a guarigione di e ferite è a salute generale.
Se site interessatu à aduprà vitamina C per l'acne, parlate cun un dermatologu o prufessiunale sanitariu prima di aghjunghje a vostra rutina di cura di a pelle.