6 Effetti Collaterali di Troppu Vitamina D
Cuntenutu
- Carenza è tossicità
- 1. Livelli elevati di sangue
- 2. Livelli elevati di calciu in sangue
- Supplementi 101: Vitamina D
- 3. Nausea, vomitu è poviru appetitu
- 4. Dolore di stomacu, stinzia o diarrea
- 5. Perdita ossea
- 6. Fallimentu renale
- U fondu
A vitamina D hè estremamente impurtante per una bona salute.
Ghjoca parechji roli in u mantenimentu di e cellule di u vostru corpu sane è in u funziunamentu cumu si deve.
A maiò parte di a ghjente ùn ottiene micca abbastanza vitamina D, cusì i supplementi sò cumuni.
Tuttavia, hè ancu pussibule - ancu sè raru - per sta vitamina di accumpagnassi è ghjunghje à livelli tossichi in u vostru corpu.
Questu articulu discute 6 effetti collaterali potenziali di uttene quantità eccessive di sta vitamina impurtante.
Carenza è tossicità
A vitamina D hè implicata in l'assorbimentu di calciu, a funzione immune, è a prutezzione di a salute di l'osse, di i musculi è di u core. Accade naturalmente in l'alimentu è pò ancu esse pruduttu da u vostru corpu quandu a vostra pelle hè esposta à u sole.
Eppuru, fora di i pesci grassi, ci sò pochi alimenti ricchi di vitamina D. In più, a maiò parte di a ghjente ùn riceve micca abbastanza esposizione à u sole per pruduce una vitamina D.
Cusì, a carenza hè assai cumuna. In fatti, si stima chì circa 1 miliardu di persone in u mondu sanu ùn ne abbianu micca abbastanza di sta vitamina ().
I supplementi sò assai cumuni, è sia a vitamina D2 sia a vitamina D3 pò esse presa in forma di supplementu. A vitamina D3 hè prodotta in risposta à l'esposizione à u sole è si trova in i prudutti animali, invece chì a vitamina D2 si trova in e piante.
A vitamina D3 hè stata trovata per aumentà i livelli di sangue significativamente più di D2. I studii anu dimostratu chì ogni 100 IU addizionale di vitamina D3 chì cunsumate per ghjornu aumenterà i livelli di vitamina D nel sangue di 1 ng / ml (2,5 nmol / l), in media (,).
Tuttavia, piglià dosi estremamente elevate di vitamina D3 per lunghi periodi pò purtà à l'accumulazione eccessiva in u vostru corpu.
L'intossicazione da vitamina D si verifica quandu i livelli sanguini superanu i 150 ng / ml (375 nmol / l). Perchè a vitamina hè conservata in grassu corporeu è liberata lentamente in u sangue, l'effetti di a tossicità ponu durà parechji mesi dopu chì smette di piglià supplementi ().
D’impurtanza, a tossicità ùn hè micca cumuna è si face guasgi solu in e persone chì piglianu supplementi à longu andà à dosi elevate senza cuntrollà i so livelli di sangue.
Hè ancu pussibule di cunsumà involuntariamente troppu vitamina D pigliendu supplementi chì cuntenenu quantità assai più alte di quelle chì sò elencate nantu à l'etichetta.
In cuntrastu, ùn pudete micca ghjunghje periculosamente alti livelli di sangue per mezu di a dieta è di l'esposizione à u sole.
Di seguito sò i 6 effetti secondari principali di troppu vitamina D.
1. Livelli elevati di sangue
Assicurà livelli adeguati di vitamina D in u vostru sangue pò aiutà à aumentà a vostra immunità è pruteggevi da malatie cum'è l'osteoporosi è u cancer (5).
Tuttavia, ùn ci hè micca accordu nantu à una gamma ottima per livelli adeguati.
Ancu se un livellu di vitamina D di 30 ng / ml (75 nmol / l) hè tipicamente cunsideratu adeguatu, u Cunsigliu di Vitamina D raccomanda di mantene livelli di 40-80 ng / ml (100-200 nmol / l) è afferma chì tuttu u 100 ng / ml (250 nmol / l) pò esse dannusu (, 7).
Mentre chì un numeru crescente di persone si suppulisce cù vitamina D, hè raru di truvà qualchissia cù livelli sanguini assai alti di sta vitamina.
Un recente studiu hà studiatu i dati di più di 20.000 persone annantu à un periodu di 10 anni. Hà trovu chì solu 37 persone avianu livelli sopra à 100 ng / ml (250 nmol / l). Una sola persona avia una vera tossicità, à 364 ng / ml (899 nmol / l) ().
In un studiu di casu, una donna avia un livellu di 476 ng / ml (1,171 nmol / l) dopu avè pigliatu un supplementu chì li dava 186,900 IU di vitamina D3 per ghjornu per dui mesi (9).
Questa era una grande 47 volte u limitu massimu sicuru generalmente raccomandatu di 4.000 IU per ghjornu.
A donna hè stata ammessa à l'uspidale dopu avè avutu fatica, dimenticanza, nausea, vomitu, discursu sfocatu, è altri sintomi (9).
Ancu se solu dosi estremamente grandi ponu causà tossicità cusì rapidamente, ancu forti sustenitori di sti supplementi raccomandanu un limite superiore di 10 000 IU per ghjornu ().
Riassuntu Livelli di vitamina D superiori à 100
ng / ml (250 nmol / l) sò cunsiderati potenzialmente dannosi. I sintomi di tossicità anu
hè statu ripurtatu à livelli di sangue estremamente alti risultanti da megadosi.
2. Livelli elevati di calciu in sangue
A vitamina D aiuta u vostru corpu à assorbe u calciu da l'alimentu chì manghjate. In fattu, questu hè unu di i so roli più impurtanti.
Tuttavia, se l'assunzione di vitamina D hè eccessiva, u calciu sanguinu pò ghjunghje à livelli chì ponu causà sintomi spiacevoli è potenzialmente periculosi.
I sintomi di ipercalcemia, o livelli alti di calciu in sangue, includenu:
- angoscia digestiva, cume vomitu, nausea, è
dulore à u stomacu - fatigue, vertigini, è cunfusione
- sete eccessiva
- urinazione frequente
A gamma nurmale di calciu sanguinu hè 8,5-10,2 mg / dl (2,1-2,5 mmol / l).
In un studiu di casu, un omu anzianu cù dimenza chì hà ricevutu 50.000 IU di vitamina D ogni ghjornu per 6 mesi hè statu ricusatu in ospedale cun sintomi relativi à alti livelli di calciu ().
In un altru, dui omi anu pigliatu imprudentemente etichettati supplementi di vitamina D, purtendu à livelli di calciu in sangue di 13,2-15 mg / dl (3,3-3,7 mmol / l). In più, ci hè vulsutu un annu per normalizà i so livelli dopu à avè smessu di piglià i supplementi ().
Riassuntu Piglia troppu vitamina D pò resultà
in assorbimentu eccessivu di calciu, chì pò causà parechji potenzialmente
sintomi periculosi.
Supplementi 101: Vitamina D
3. Nausea, vomitu è poviru appetitu
Parechji effetti collaterali di troppu vitamina D sò in leia cù u calciu eccessivu in u sangue.
Questi includenu nausea, vomitu è poviru appetitu.
Tuttavia, questi sintomi ùn si verificanu micca in tutti cù livelli elevati di calciu.
Un studiu hà seguitu 10 persone chì avianu sviluppatu livelli eccessivi di calciu dopu avè pigliatu alta dose di vitamina D per curregge a carenza.
Quattru d'elli anu avutu nausea è vomitu, è trè d'elli avianu una perdita di appetitu ().
Risposte simili à a megadosi di vitamina D sò state segnalate in altri studii. Una donna hà sperimentatu nausea è perdita di pesu dopu avè pigliatu un supplementu chì hè statu trovu chì cuntene 78 volte più vitamina D di ciò chì hè dichjaratu annantu à l'etichetta (,).
Impurtante, questi sintomi sò accaduti in risposta à dosi estremamente elevate di vitamina D3, chì hà purtatu à livelli di calciu superiore à 12 mg / dl (3.0 mmol / l).
Riassuntu In alcune persone, alta dose di vitamina D.
a terapia hè stata trovata per causà nausea, vomitu è mancanza d'appetitu per via di
alti livelli di calciu in sangue.
4. Dolore di stomacu, stinzia o diarrea
U dolore di stomacu, stinzia è diarrea sò lagnanze digestive cumuni chì sò spessu ligate à intolleranze alimentarie o sindrome di l'intestione irritabile.
Tuttavia, ponu ancu esse un segnu di livelli elevati di calciu causati da l'intossicazione da vitamina D ().
Sti sintomi ponu accade in quelli chì ricevenu dosi elevate di vitamina D per curregge a carenza. Cum'è cù altri sintomi, a risposta pare esse individualizata ancu quandu i livelli di vitamina D in sangue sò altrettantu elevati.
In un studiu di casu, un zitellu hà sviluppatu dolore à u stomacu è stinzia dopu avè pigliatu supplimenti di vitamina D impropriamente etichettati, mentre chì u so fratellu hà avutu livelli elevati di sangue senza altri sintomi ().
In un altru studiu di casu, un zitellu di 18 mesi chì hè statu datu 50.000 IU di vitamina D3 per 3 mesi hà avutu diarrea, dolore di stomacu, è altri sintomi. Questi sintomi si sò risolti dopu chì u zitellu hà cessatu di piglià i supplementi ().
Riassuntu Dolore di stomacu, stinzia, o
a diarrea pò risultà da grandi dosi di vitamina D chì portanu à un elevatu calciu
livelli in u sangue.
5. Perdita ossea
Perchè a vitamina D hà un rolu impurtante in l'assorbimentu di calciu è u metabolismu di l'osse, ottene abbastanza hè cruciale per mantene l'osse forti.
Tuttavia, troppu vitamina D pò esse dannosa per a salute di l'osse.
Ancu se parechji sintomi di vitamina D eccessiva sò attribuiti à livelli alti di calciu in sangue, certi ricercatori suggerenu chì e megadosi ponu purtà à livelli bassi di vitamina K2 in u sangue ().
Una di e funzioni più impurtanti di a vitamina K2 hè di mantene u calciu in l'osse è fora di u sangue. Si crede chì livelli di vitamina D assai alti ponu riduce l'attività di vitamina K2 (,).
Per prutegge contra a perdita di l'osse, evite di piglià eccessivi supplementi di vitamina D è pigliate un supplementu di vitamina K2. Pudete ancu manghjà cibi ricchi di vitamina K2, cum'è lattichi alimentati cù erba è carne.
Riassuntu Ancu se a vitamina D hè necessaria per
assorbimentu di calciu, livelli alti ponu causà perdita ossea interferendu cù a vitamina
Attività K2.
6. Fallimentu renale
Un ingestione eccessiva di vitamina D dà spessu risultati à una lesione renale.
In un studiu di casu, un omu hè statu ospedalizatu per fallimentu renale, livelli elevati di calciu in sangue, è altri sintomi accaduti dopu avè ricevutu iniezioni di vitamina D prescritte da u so duttore ().
In effetti, a maiò parte di i studii anu segnalatu una lesione renale moderata à grave in e persone chì sviluppanu tossicità da vitamina D (9,,,,,,,).
In un studiu in 62 persone chì anu ricevutu iniezioni di vitamina D di dosi eccessivamente elevate, ogni persona hà sperimentatu insufficienza renale - sì avianu reni sani o malattia renale esistente ().
A fallimentu renale hè trattata cù idratazione orale o intravenosa è medicazione.
Riassuntu Troppu vitamina D pò purtà à i reni
preghjudiziu in e persone cù reni sani, è ancu in quelli cun rene stabilitu
malatia.
U fondu
A vitamina D hè estremamente impurtante per a vostra salute generale. Ancu se seguitate una dieta sana, pudete dumandà supplementi per ottene livelli ottimali di sangue.
Tuttavia, hè ancu pussibule d'avè troppu di una bona cosa.
Assicuratevi di evità dosi eccessivi di vitamina D. In generale, 4000 UI o menu per ghjornu sò cunsiderati sicuri, fintantu chì i vostri valori sanguini sò monitorati.
Inoltre, assicuratevi di acquistà supplementi da produttori rispettabili per riduce u risicu di sovradosaggio accidentale per via di un etichettatu impropriu.
Se avete pigliatu supplementi di vitamina D è sperimentate unu di i sintomi elencati in questu articulu, cunsultate un prufessiunale sanitariu u più prestu pussibule.