Cume corregge a voce nasale
Cuntenutu
- 3 manere di curregge a voce nasale in casa
- 1. Apri a bocca di più per parlà
- 2. Fà esercizii per rinfurzà i musculi
- 3. Abbassate a lingua mentre parlate
Ci hè dui tippi principali di voce nasale:
- Ipoanalisi: hè quellu in chì a persona parla cum'è se u nasu hè bluccatu, è accade di solitu in casi d'influenza, allergie o cambiamenti in l'anatomia di u nasu;
- Hyperanasalada: hè u tippu di voce chì di solitu fastidiu u populu u più è chì nasce per via di l'abitudini di parlà sviluppati dapoi parechji anni, cambiendu a manera chì l'aria hè diretta in modu sbagliatu versu u nasu mentre si parla.
Unu di i migliori trattamenti per curregge ogni tippu di voce nasale hè di esse in gradu di cuntrullà a respirazione è di furmà l'arechja per pudè identificà chì soni si producenu cù l'aiutu di u nasu o solu cù a bocca è poi pruvà à currege u modu hè discorsu.
Dunque, hè megliu cunsultà un logopedista per identificà a causa pussibile di a voce nasale è per inizià sessioni di seguitu individualizate per ogni casu.
3 manere di curregge a voce nasale in casa
Ancu se l'aiutu di un logopedu hè necessariu per curregge a voce nasale una volta per tutte, ci sò qualchi suggerimenti chì ponu aiutà à diminuisce l'intensità cù a quale a voce diventa nasale è chì pò esse tenuta in casa, ancu quandu fate trattamentu indicatu da u logopedu:
1. Apri a bocca di più per parlà
A voce nasale hè assai cumuna in e persone chì parlanu cù a bocca quasi chjusa, chì significa chì l'aria ùn esce micca solu per a bocca, ma hè ancu eliminata per u nasu. Quandu fate questu, u sonu finisce per esse più nasale di u normale.
Dunque, e persone cù una voce nasale devenu circà di tene a bocca più aperta mentre parlanu. Una bona punta hè di imaginà chì tenete un oggettu trà i denti à u fondu di a bocca, per impedisce ch'ellu si riunisca è assicurà chì a bocca sia più aperta.
2. Fà esercizii per rinfurzà i musculi
Un altru bonu modu per migliurà u vostru modu di parlà è evità a voce nasale hè di praticà esercizii per rinfurzà i musculi intornu à a bocca chì participanu à l'attu di parlà. Alcuni modi per fà questu includenu:
- Ripeti pianu pianu e lettere "splusivu", cum'è P, B, T o G;
- Ripeti pianu pianu e lettere "mutu", cum'è S, F o Z;
- Ripetite u "a" / "an" sona ripetutamente, per esercità u musculu di u palatu;
- Aduprate una flauta per cuntrattà i musculi è dirige l'aria à a bocca.
Sti esercizii ponu esse ripetuti parechje volte à u ghjornu in casa è ponu ancu esse fatti senza a necessità di pruduce in realtà un sonu, ciò chì li permette di esse fatti mentre facenu e faccende di a casa, per esempiu, senza chì nimu sappia chì site in furmazione.
Vede più esercizii chì aiutanu à curregge a voce nasale.
3. Abbassate a lingua mentre parlate
Un altru prublema chì hè ancu spessu assuciatu à a voce nasale hè a crescita di a lingua durante u discorsu, ancu quandu ùn deve micca esse alzatu, producendu un sonu più nasale.
Ancu se stu cambiamentu hè difficiule da identificà, pò esse furmatu. Per questu, ci vole à stà davanti à un specchiu, tene u mentone cù una mano, apre a bocca è mette a punta di a lingua nantu à i denti di davanti è di fondu. Dopu à esse in questa pusizione, duvete dì a parolla 'gá' senza chjude a bocca è osservà se a lingua scende quandu si parla di 'a' o s'ella hè sempre alzata. Sè site in piedi, duvete pruvà à furmà finu à chì u sonu esca cù a lingua sottu, chì questu hè u modu currettu per parlà.