Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 21 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
Cosa hè l'emofilia A? - Salute
Cosa hè l'emofilia A? - Salute

Cuntenutu

L'emofilia A hè più tipicamente un disordine di sangu sanguinicu geneticu causatu da una proteina di coagulazione mancante o difettosa chjamata fattore VIII. Hè ancu chjamata emofilia classica o carenza di fattore VIII. In casi rari, ùn hè micca ereditatu, ma invece causatu da una reazione immune anormale in u vostru corpu.

E persone cun emofilia A purganu è contusionanu facilmente, è u so sangue piglia assai tempu per furmà coaguli. L'emofilia A hè una cundizione rara è grave chì ùn hà cure, ma hè curabile.

Leghjite per avè una megliu cunniscenza di stu disordine sanguinante, cumprese cause, fattori di risicu, sintomi è cumplicazioni potenziali.

Chì causa l'emofilia A?

L'emofilia A hè u più spessu un disordine geneticu. Questu significa chì hè causatu da cambiamenti (mutazioni) à un genu particulare. Quandu sta mutazione hè ereditata, hè trasmessa da i genitori à i zitelli.

A mutazione genica specifica chì provoca l'emofilia A porta à una carenza in un fattore di coagulazione chjamatu fattore VIII. U vostru corpu usa una varietà di fattori di coagulazione per aiutà à furmà coaguli à una ferita o ferita.


Un coagulu hè una sostanza gelosa fatta di elementi in u vostru corpu chjamati piastrine è fibrina. I coaguli aiutanu à piantà u sanguinamentu da una ferita o tagliu è permettenu di guarì. Senza abbastanza fattore VIII, u sanguinamentu serà prolungatu.

Meno spessu, l'emofilia A si verifica à casu in una persona senza antecedenti familiari di u disordine. Questa hè cunnisciuta cum'è emofilia acquistata A. Hè tipicamente causata da u sistema immunitariu di una persona chì faci in modu incorrettu anticorpi chì attaccanu u fattore VIII. L'emofilia acquistata hè più cumuna in e persone trà l'età di 60 è 80 anni è in e donne incinte. L'emofilia acquistata hè stata cunnisciuta per risolve, à u cuntrariu di a forma ereditata.

Cumu si distingue l'emofilia A da B è C?

Ci hè trè tippi di emofilia: A, B (cunnisciuta ancu cum'è malattia di Natale), è C.

Emofilia A è B anu sintomi assai simili, ma sò causati da diverse mutazioni geniche. L'emofilia A hè causata da una carenza di fattore VIII di coagulazione. L'emofilia B risultati da una carenza di fattore IX.


D'altra parte, l'emofilia C hè dovuta à una carenza di fattore XI. A maiò parte di e persone cun stu tipu di emofilia ùn anu micca sintomi è spessu senza sanguinamentu in l'articuli è i musculi.Un sanguinamentu prolungatu di solitu si face solu dopu à una ferita o una chirurgia. A differenza di l'emofilia A è B, l'emofilia C hè a più cumuna in i Ghjudei Ashkenazi è affetta sia l'omi sia e donne à parità.

U Fattore VIII è IX ùn sò micca i soli fattori di coagulazione chì u vostru corpu hà bisognu per formà coaguli. Altri disordini rari di sanguinamentu ponu accade quandu ci sò carenze di fattori I, II, V, VII, X, XII o XIII. Tuttavia, e carenze in questi altri fattori di coagulazione sò estremamente rari, allora ùn si sà tantu di questi disordini.

Tutti i trè tippi di emofilia sò cunsiderati malatie rare, ma l'emofilia A hè a più cumuna di e trè.

Quale hè in periculu?

L'emofilia hè rara - accade solu in 1 di ogni 5.000 nascite. L'emofilia A si trova ugualmente in tutti i gruppi razziali è etnici.

Hè chjamata cundizione ligata à X perchè a mutazione chì provoca l'emofilia A si trova annantu à u cromusoma X. I masci determinanu i cromusomi sessuali di un zitellu, dendu un cromusoma X à e figliole è un cromusoma Y à i figlioli. Cusì e femine sò XX è i masci sò XY.


Quandu un babbu hà emofilia A, hè situatu annantu à u so cromusoma X. Assumendu chì a mamma ùn sia micca un purtatore di o hà u disordine, nimu di i so figlioli ereditarà a cundizione, perchè tutti i so figlioli anu da ellu un cromusoma. Tuttavia, tutte e so figliole saranu purtatrici perchè anu ricevutu da ellu un cromusomu X affettatu da l'emofilia è un cromosomu X micca influenzatu da a mamma.

E donne chì sò purtatrici anu un percentuale di 50 per centu di trasmette a mutazione à i so figlioli, perchè un cromusomu X hè influenzatu è l'altru ùn hè micca. Se i so figlioli ereditanu u cromusomu X affettatu, averanu a malatia, chì u so unicu cromusomu X hè di a so mamma. Tutte e figliole chì ereditanu u gen affettu da a so mamma seranu purtatrici.

L'unicu modu chì una donna pò sviluppà l'emofilia hè se u babbu hà emofilia è a mamma hè purtatrice o hà a malatia ancu. Una donna richiede a mutazione di emofilia in i dui cromusomi X per mostrà segni di a situazione.

Chì sò i sintomi di l'emofilia A?

E persone cun emofilia A purganu più spessu è per un tempu più longu di e persone senza a malatia. L'emorragia pò esse interna, cum'è in l'articuli o musculi, o esterna è visibile, cum'è da tagli. A gravità di i sanguinamenti dipende da u fattore VIII chì una persona hà in u plasma di u sangue. Ci hè trè livelli di severità:

Emofilia severa

Circa u 60 per centu di e persone cun emofilia A anu sintomi severi. I sintomi di l'emofilia severa includenu:

  • sanguinamentu dopu una ferita
  • sangu spontaniu
  • articulazioni strette, gonfie o dulurose causate da sanguinamentu in l'articuli
  • sanguinamenti nasali
  • sanguinamentu pesante da un tagliu minore
  • sangue in l'urina
  • sangue in e feci
  • grande contusioni
  • sanguinanti gengive

Emofilia moderata

Circa u 15 per centu di e persone cun emofilia A anu un casu moderatu. I sintomi di emofilia A moderata sò simili à l'emofilia A grave, ma sò menu gravi è si presentanu menu spessu. I sintomi includenu:

  • sanguinamentu prulungatu dopu à e ferite
  • sanguinamentu spontaniu senza causa evidente
  • contusioni faciule
  • rigidità articulare o dolore

Emofilia mite

Circa u 25 per centu di i casi di emofilia A sò cunsiderati leve. Spessu un diagnosticu ùn hè fattu chè dopu à una ferita seria o una chirurgia. I sintomi includenu:

  • sanguinamentu prolungatu dopu à una ferita seria, traumu, o chirurgia, cum'è un estrazzioni di denti
  • facili contusioni è sangu
  • sanguinamentu insolitu

Cumu hè diagnosticata l'emofilia A?

Un duttore face un diagnosticu misurendu u livellu di attività di fattore VIII in un campione di u vostru sangue.

Se ci hè una storia familiare di emofilia, o una mamma hè un trasportatore cunnisciutu, i test di diagnosticu ponu esse fatti durante a gravidanza. Questu hè chjamatu diagnosticu prenatale.

Chì sò e cumplicazioni di l'emofilia A?

Un sanguinamentu ripetitivu è eccessivu pò purtà à cumplicazioni, soprattuttu s'ellu ùn hè trattatu. Questi includenu:

  • anemia severa
  • danni articularii
  • sanguinamentu internu prufondu
  • sintomi neurologichi da sanguinamentu in u cervellu
  • una reazione immune à u trattamentu di u fattore di coagulazione

Riceve infusioni di sangue donatu aumenta ancu u risicu d'infezioni, cum'è l'epatite. Tuttavia, oghje u sangue donatu hè testatu accuratamente prima di a trasfusione.

Cumu hè trattata l'emofilia A?

Ùn ci hè micca cura per l'emofilia A è quelli chì anu u disordine richiedenu un trattamentu per tutta a vita. Hè cunsigliatu chì l'individui ricevenu trattamentu in un centru specializatu di trattamentu d'emofilia (HTC) quandu hè pussibule. In più di u trattamentu, i HTC furniscenu risorse è supportu.

U trattamentu implica a sustituzione di u fattore di coagulazione mancante per trasfusioni. U fattore VIII pò esse uttenutu da e donazioni di sangue, ma avà hè generalmente creatu artificiale in un laburatoriu. Questu hè chjamatu fattore VIII recombinante.

A frequenza di u trattamentu dipende da a gravità di u disordine:

Emofilia lieve A

Quelli cù forme leve di emofilia A ponu solu bisognu di terapia di rimpiazzamentu dopu un episodiu di sangu. Questu hè chjamatu trattamentu episodicu o à dumanda. Infusioni di un ormone cunnisciutu cum'è desmopressin (DDAVP) pò aiutà à stimulà u corpu à liberà più fattore di coagulazione per fermà un episodiu di sangu. I Medicazioni cunnisciuti cum'è sigillanti di fibrina ponu ancu esse applicati à un situ di ferita per aiutà à prumove a guarigione.

Emofilia severa A

E persone cun emofilia A grave ponu riceve infusioni periodiche di fattore VIII per aiutà à prevene episodi di sangu è complicazioni. Questu hè chjamatu terapia profilattica. Questi pazienti ponu ancu esse addestrati per dà infusioni in casa. I casi severi ponu avè bisognu di fisioterapia per alleviare u dolore causatu da un sanguinamentu in e articolazioni. In i casi severi, a chirurgia hè necessaria.

Chì hè a prospettiva?

A prospettiva dipende da se qualcunu riceve o micca un trattamentu currettu. Parechje persone cun emofilia A moreranu prima di l'adultu si ùn ricevenu micca una cura adatta. Tuttavia, cù un trattamentu currettu, hè prevista una speranza di vita quasi nurmale.

Vi Cunsigliemu Di Leghje

Alimenti ricchi in biotina

Alimenti ricchi in biotina

A biotina, chjamata ancu vitamina H, B7 o B8, pò e e trovata principalmente in organi animali, cum'è fegatu è reni, è in cibi cum'è i tuorghi d'uvu, cereali integr...
Ophophobia: cunnosce a paura di ùn fà nunda

Ophophobia: cunnosce a paura di ùn fà nunda

Ociophobia hè a paura e agerata di l'oziu, e endu caratterizata da una inten a an ietà chì i pone quandu ci hè un mumentu di noia. tu intimu accade quandu i pa a per un periodu...