Una Scansione di Densità Ossee Aiuterà à Trattà A mo Osteoporosi?
Cuntenutu
- Cosa hè una scansità di densità ossea?
- Capisce i risultati di una scansione di densità ossea
- Rischi per una scansione di densità ossea
- Benefici per uttene una scansione di densità ossea
- Dumande da dumandà à u vostru duttore nantu à scans di densità ossea
Cum'è qualchissia chì vive cun osteoporosi, pudete avè avutu una scansione di densità ossea fatta per aiutà u vostru duttore à diagnosticà a situazione. Tuttavia, u vostru duttore pò raccomandà scansioni di seguitu per testà a densità di e vostre ossa cù u tempu.
Mentre i scans ùn sò micca elli stessi un trattamentu per l'osteoporosi, certi duttori li usanu per monitorà cumu i medicazione è altri trattamenti per l'osteoporosi funzionanu.
Cosa hè una scansità di densità ossea?
Una scansione di a densità ossea hè un test indolore, non invasivu chì utilizza i raggi X per rilevà cume l'ossi densi sò in e zone chiave. Queste ponu include a vostra spina, fianchi, polsi, dita, rotule è tacchi. Tuttavia, certe volte i duttori scannanu solu certe zone, cume i vostri fianchi.
Un scansu di densità ossea pò ancu esse cumpletatu cù una scansione CT, chì furnisce immagini più dettagliate è tridimensionali.
Esistenu diversi tipi di scanners di densità ossea:
- I dispositivi centrali ponu misurà a densità di l'osse in i vostri fianchi, a spina dorsale è u corpu tutale.
- I dispositivi periferichi misuranu a densità ossea in e dita, i polsi, i rotuletti, i tacchi, o i stinchi. Calchì volta e farmacie è i magazini sanitari offrenu dispositivi di scansione periferichi.
L'ospedali anu tipicamente i più grandi scanners centrali. Scansioni di densità ossea cù dispositivi centrali ponu costà più di i so omologhi periferichi. Ogni test pò piglià da 10 à 30 minuti.
A scansione misura quanti grammi di calciu è altri minerali ossi chjave sò in porzioni di u vostru osu. I scansi di a densità ossea ùn sò micca listessi chì i scansi di l'osse, chì i duttori adupranu per rilevà fratture d'osse, infezioni è tumori.
Secunnu a Task Force di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti, tutte e donne di più di 65 anni duveranu avè un test di densità ossea. E donne menu di 65 anni chì anu fattori di risicu per l'osteoporosi (cum'è una storia di famiglia di osteoporosi) duveranu avè un test di densità ossea.
Capisce i risultati di una scansione di densità ossea
Un duttore rivederà i risultati di i test di densità ossea cun voi. Di solitu, ci sò dui numeri principali per a densità ossea: un puntu T è un puntu Z.
Un puntu T hè una misurazione di a vostra densità ossea persunale paragunatu cù un numeru nurmale per una persona sana chì hà 30 anni. U puntu T hè una deviazione standard, vale à dì quante unità a densità ossea di una persona hè sopra o sottu a media. Mentre i vostri risultati di punteggio T ponu variare, i seguenti sò valori standard per i punteggi T:
- –1 è supiriuri: A densità ossea hè normale per età è sessu.
- Trà –1 è –2.5: I calculi di densità ossea indicanu osteopenia, chì significa chì a densità ossea hè menu di u normale.
- –2,5 è menu: A densità ossea indica l'osteoporosi.
Un puntu Z hè una misurazione di u numeru di deviazioni standard paragunatu cù una persona di a vostra età, sessu, pesu, è origine etnica o razziale. I punteggi Z chì sò menu di 2 ponu indicà chì una persona sperimenta una perdita ossea chì ùn hè micca prevista cù l'invecchiamentu.
Rischi per una scansione di densità ossea
Perchè e scansioni di densità ossea implicanu raggi X, site espostu à un certu gradu di radiazioni. Tuttavia, a quantità di radiazioni hè cunsiderata chjuca. Se avete avutu assai raggi X o altre esposizioni à e radiazioni durante u corsu di a vostra vita, pudete desiderà parlà cun u vostru duttore nantu à e prublemi potenziali per scansioni ripetute di densità ossea.
Un altru fattore di risicu: e scansioni di a densità ossea ùn ponu micca prevede currettamente u risicu di frattura. Nisuna prova hè sempre 100 per centu precisa.
Se un duttore vi dice chì avete un risicu elevatu di frattura, pudete avè u stress o l'ansietà per via di u risultatu. Hè per quessa hè impurtante di sapè ciò chì voi è u vostru duttore fate cù l'infurmazioni chì una scansione di densità ossea furnisce.
Inoltre, una scansione di densità ossea ùn determina micca necessariamente perchè avete osteoporosi. Invechjamentu pò esse una di e molte cause. Un duttore deve travaglià cun voi per determinà se avete altri fattori chì contribuiscenu chì puderete cambià per migliurà a densità ossea.
Benefici per uttene una scansione di densità ossea
Mentre i scansi di densità ossea sò aduprati per diagnosticà l'osteoporosi è prevede ancu u risicu di una persona per sperimentà fratture bone, anu ancu valore per quelli chì sò digià diagnosticati cù a situazione.
Un duttore pò raccomandà a scansione di a densità ossea cum'è un mezu per valutà se i trattamenti di osteoporosi stanu travagliendu. U vostru duttore pò paragunà i vostri risultati à qualsiasi scansione iniziale di densità ossea per determinà se a vostra densità ossea diventa megliu o peghju. Sicondu a Fundazione Naziunale di Osteoporosi, i fornituri di assistenza sanitaria spessu cunsiglienu di ripetiri una scansione di densità ossea un annu dopu l'iniziu di trattamenti è ogni unu o dui anni dopu.
Tuttavia, l'opinioni di l'esperti sò mischiate in quantu à l'utilità di scansi regulari di densità ossea dopu chì un diagnosticu hè statu fattu è u trattamentu hà iniziatu. Unu hà esaminatu guasi 1,800 femine trattate per bassa densità minerale ossea. I risultati di i circadori anu scupertu chì i duttori raramente anu fattu cambiamenti à un pianu di trattamentu di a densità ossea, ancu per quelli chì a densità ossea hè diminuita dopu u trattamentu.
Dumande da dumandà à u vostru duttore nantu à scans di densità ossea
Se pigliate medicazione per l'osteoporosi o avete fattu cambiamenti di stile di vita per rinfurzà e vostre ossa, u vostru duttore pò ricumandà di ripetere scans di densità ossea. Prima di sottumessi scans ripetuti, pudete dumandà à u vostru duttore e seguenti dumande per vede se scans ripetuti sò a megliu scelta per voi:
- A mo storia di esposizione à a radiazione mi mette in risicu per altri effetti collaterali?
- Cumu utilizate l'infurmazioni chì uttene da a scansione di a densità ossea?
- Cume spessu cunsigliate scans di seguitu?
- Ci hè altre prove o misure chì possu piglià chì vi raccomandassi?
Dopu avè discuttu di scansioni di seguitu potenziali, voi è u vostru duttore pudete determinà se ulteriori scans di densità ossea ponu migliurà e vostre misure di trattamentu.