Autore: Charles Brown
Data Di Creazione: 3 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Nuvembre 2024
Anonim
Cheratosi Actinica: chì hè, sintomi principali è cumu trattà - Salute
Cheratosi Actinica: chì hè, sintomi principali è cumu trattà - Salute

Cuntenutu

A cheratosi actinica, cunnisciuta ancu cum'è cheratosi actinica, hè un disordine benignu chì provoca lesioni di a pelle rossa brunastra, di dimensioni diverse, scaling, aspre è dure. Hè causatu principalmente da una esposizione eccessiva à u sole, essendu cumunu in e zone di u corpu cum'è a faccia, labbra, orecchie, braccia, mani è u cuoio capellu in persone calve.

Benchè a cheratosi actinica si pò sviluppà per parechji anni, di solitu ùn mostra micca sintomi chè dopu à 40 anni di età è di solitu ùn hè micca accumpagnata da altri segni. A maiò parte di i casi sò curabili è benigni, è u trattamentu hè fattu per eliminà e lesioni. Appena i sintomi apparsu, hè impurtante vede un dermatologu u più prestu pussibule, postu chì ci sò casi in cui a cheratosi actinica pò diventà cancru di a pelle.

Alcune misure ponu aiutà à prevene e lesioni di cheratosi actinica, cume l'usu di una crema solare cù un fattore di prutezzione superiore à 30, evitendu l'esposizione à u sole durante l'ore di punta è l'autoesaminazione regulare di a pelle.


Principali sintomi

E lesioni cutanee causate da cheratosi actinica ponu avè e caratteristiche seguenti:

  • Dimensione irregulare;
  • Culore rossu brunastru;
  • Desquamative, cum'è s'elle fussinu secche;
  • Ruvidu;
  • Spuntendu nantu à a pelle è induritu;

Inoltre, e lesioni ponu causà prurito o una sensazione di brusgiatura è in certi casi, sò dolorose è sensibili à u toccu. In alcune persone, a cheratosi actinica pò diventà infiammata, cun sanguinamentu minore è sembra una ferita chì ùn guarisce micca.

Cause principali

A causa principale di l'apparizione di cheratosi actinica hè l'esposizione à i raggi ultravioletti senza prutezzione è per lunghi periodi, dunque cumpariscenu di solitu in e zone di a pelle chì sò più esposte à u sole.

Oltre à i raggi ultravioletti di u sole, i raggi emessi da i letti di cuncia ponu aumentà u risicu di sviluppà cheratosi actinica è ancu alcuni tippi di cancheru di a pelle, dunque stu tipu di prucedura estetica hè pruibita da ANVISA.


Alcune persone sò in più risicu di sviluppà lesioni da cheratosi actinica cum'è persone chì anu più di 40 anni, chì travaglianu a maiò parte di u tempu esposti à u sole, chì anu a pelle chjara è chì anu una immunità bassa per via di malatie o trattamentu di chimioterapia.

Cumu cunfirmà u diagnosticu

U diagnosticu di cheratosi actinica hè fattu da un dermatologu, chì valuta e caratteristiche di e lesioni è, se necessariu, richiede una biopsia cutanea. A biopsia di a pelle hè una prucedura simplice eseguita cun anestesia lucale chì cunsiste à caccià un picculu campionu di a lesione chì hè poi mandatu à u laburatoriu per analizà s'ella hà e cellule cancerose. Scopri di più nantu à cumu si face a biopsia di a pelle.

Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu per a cheratosi actinica deve sempre esse guidatu da un dermatologu è cuminciatu subitu dopu à u diagnosticu, perchè s'ellu ùn hè trattatu pò trasformassi in cancru di a pelle. I tippi di trattamentu più aduprati per a cheratosi actinica sò:


1. Terapia fotodinamica

A terapia fotodinamica hè un trattamentu chì implica l'applicazione di laser direttamente à a lesione di cheratosi actinica. Prima di a sessione di terapia fotodinamica, hè necessariu applicà un unguentu o riceve una medicina in vena per aiutà u laser à tumbà e cellule alterate.

A prucedura dura una media di 45 minuti è ùn causa micca dolore o fastidiu, dopu à quale una fascia hè posta per prutege u situ da infezioni è ferite.

2. Utilizazione di creme

In certi casi, u dermatologu raccomanda l'usu di creme per trattà a cheratosi actinica, cume:

  • Fluorouracil: hè u tippu di unguentu u più adupratu per a cheratosi actinica, aiuta à eliminà e cellule chì causanu a ferita;
  • Imiquimod: hè un unguentu adupratu per rinfurzà u sistema immunitariu, aiutendu à tumbà e cellule di a lesione;
  • Ingenol-mebutato: hè un unguentu di tippu gel chì elimina e cellule malate in 2 o 3 ghjorni d'usu;
  • Diclofenac cù acidu ialuronicu: hè ancu un unguentu in gel, ma hè u menu adupratu per trattà e ferite.

U dermatologu raccomanderà u tippu di crema secondu e caratteristiche di a lesione cutanea, cume a dimensione, a forma è a situazione. U tempu d'usu è u numeru di volte chì devenu esse applicati ponu variare da persona à persona è, dunque, si deve sempre rispettà l'istruzzioni di u duttore.

3. Crioterapia

A crioterapia consiste in l'applicazione di azotu liquidu cù un dispositivu simile spruzzo per congelà e cellule malate chì causanu e lesioni di cheratosi actinica. Parechje sessione sò tenute per eliminà e lesioni è a durata di stu tipu di trattamentu dipende da l'indicazione di u duttore.

Stu tipu di trattamentu ùn richiede micca anestesia, postu chì ùn provoca dolore, tuttavia dopu à e sessioni hè cumunu per a regione di a pelle diventà rossa è leggermente gonfia.

4. Sbucciatura chimicu

O sbucciatura chimicu hè un trattamentu chì implica l'applicazione di un acidu, chjamatu trichloroacetic, direttamente à e lesioni di cheratosi actinica. Hè realizatu da un dermatologu in l'uffiziu, ùn provoca dolore, ma à volte provoca una sensazione di brucia.

Stu tipu di trattamentu serve per tumbà e cellule alterate presenti in e lesioni è dopu à u sbucciatura chimicu hè sempre necessariu aduprà una crema solare per via di u risicu di brusgià in u locu appiicatu l'acidu.

Cosa da fà per prevene

U megliu modu per prevene a cheratosi actinica hè di aduprà a crema solare, cù un fattore di prutezzione minimu di 30. Tuttavia, altre misure ponu aiutà à riduce u risicu di sviluppà cheratosi actinica, cume evità l'esposizione à u sole trà 10 ore è 4 ore di sera. u dopu meziornu, portate cappelli per prutege a to faccia da i raggi ultravioletti è evità l'abbronzatura.

Inoltre, hè impurtante di fà l'auto-esame di a pelle spessu è cunsultà regolarmente un dermatologu, in particulare e persone cù a pelle chjara o cù una storia familiare di cancru di a pelle.

Publicazioni Affascinanti

Dumandate à u Dottore Dieteticu: Truvate u Vostru Intimu di Caffè

Dumandate à u Dottore Dieteticu: Truvate u Vostru Intimu di Caffè

Q: Aiutu! ò ottu via troppu cadenze à u travagliu è bi ognu à e e focalizatu, tat. U caffè hè veramente a ri po ta per mè?A: Puderia dipende da quale ite. Curio amen...
U Cervellu Masculinu On: Porn

U Cervellu Masculinu On: Porn

I filmi gro i ponu accendelu, ma troppu erotica puderia dannà u o cervellu: Quantu più omi porno guardanu, e regioni più chjuche è menu attive di a o ge tione di u cervellu è ...