Sta Donna hà vintu una Medaglia d'Or à i Paralimpiadi Dopu à esse in un Statu Vegetativu
Cuntenutu
- Chjuccatu Dentru u mo Corpu
- Amparate à campà di novu
- Diventà un Paralympian
- Da Camminà à Ballà
- Amparate à accettà u mo corpu
- Rivista per
Crescendu, eru u zitellu chì ùn hè mai statu malatu. Dopu, à 11 anni, sò statu diagnosticatu cù duie condizioni estremamente rare chì anu cambiatu a mo vita per sempre.
Cuminciò cù u dulore severu à u latu drittu di u mo corpu. À u primu, i duttori anu pensatu chì era u mo appendice è mi anu programatu per una chirurgia per rimuoverla. Sfurtunatamente, u dulore ùn hè ancu andatu. In duie settimane aghju persu una tonna di pesu è e mo gammi cuminciaru à cede. Prima di sapemu, aghju ancu cuminciatu à perde a mo funzione cognitiva è e abilità motorie fini.
D'agostu 2006, tuttu s'hè scuru è sò cascatu in un statu vegetativu. Ùn aghju micca amparatu finu à sette anni dopu chì soffrenu di mielitis transversa è di encefalomielite aguda disseminata, dui rari disordini autoimmuni chì m'hà fattu perde a mo capacità di parlà, di manghjà, di caminari è di muvimentu. (Assuciatu: Perchè e Malatie Autoimmune sò à l'Ascesa)
Chjuccatu Dentru u mo Corpu
Per i quattru anni dopu, ùn aghju micca mostratu segni di cuscenza. Ma dui anni in, ancu se ùn avia micca cuntrollu nantu à u mo corpu, aghju cuminciatu à piglià cuscenza. À u principiu, ùn aghju micca capitu chì eru chjusu, cusì aghju pruvatu à cumunicà, chì tutti sapianu chì era quì è chì stava bè. Ma à a fine, aghju realizatu chì ancu s'ellu pudia sente, vede è capisce tuttu ciò chì passa intornu à mè, nimu ùn sapia chì eru quì.
Di solitu, quandu qualchissia hè in un statu vegetativu per più di quattru settimane, si prevede di stà cusì per u restu di a so vita. I medichi ùn anu micca sentitu diversamente da a mo situazione. Avianu preparatu a mo famiglia dendu li sapè chì ci era poca speranza di sopravvivenza, è ogni tippu di recuperu era assai improbabile.
Una volta ch'e aghju fattu a mo situazione, sapia chì ci sò duie strade chì puderaghju piglià. Puderaghju o continuà à avè paura, nervosu, arrabiatu è frustratu, chì ùn cunduceria à nunda. O puderia esse grati chì aghju ricuperatu a mo cuscenza è esse speranza per un dumane megliu. Infine, hè ciò chì aghju decisu di fà. Eru vivu è datu a mo cundizione, ùn era micca qualcosa chì aghju da piglià per scontu. Sò stati cusì per dui anni più prima chì e cose piglianu una volta per u megliu. (Assuciatu: 4 Affirmazioni Pusitive Chì Vi Scupreranu Da Ogni Funk)
I mo medichi m'hà prescrittu pastiglie di sonnu perchè aghju avutu cunvulsioni recurrenti è pensanu chì a medicazione m'aiuterà à riposà un pocu. Mentre chì e pillole ùn m'hà micca aiutatu à dorme, i mo convulsioni anu cessatu, è per a prima volta, aghju pussutu acquistà u cuntrollu di i mo ochji. Hè quandu aghju fattu u cuntattu visuale cù a mo mamma.
Sò sempre stata spressiva cù i mo ochji da quandu eru zitellu. Dunque quandu aghju pigliatu u sguardu di a mo mamma, per a prima volta hà avutu l'impressione d'esse culà. Emozionata, m'hà dumandatu di lampà duie volte se a sentia è l'aghju fatta, fendula capì chì eru stata cun ella per tuttu u tempu. Ddu mumentu era u principiu di una ricuperazione assai lenta è dolorosa.
Amparate à campà di novu
Per i prossimi ottu mesi, aghju cuminciatu à travaglià cù logopedisti, terapeuti occupazionali è fisioterapeuti per ritruvà pianu pianu a mo mobilità. Cuminciò cù a mo capacità di parlà uni pochi di parolle è dopu aghju cuminciatu à muvimenti i mo dita. Da quì, aghju travagliatu à tene u capu in capu è à a fine aghju cuminciatu à pusà per contu meiu senza assistenza.
Mentre a mo parte superiore di u corpu mostrava qualchi segnu seriu di miglioramentu, ùn pudia ancu sente e mo gambe è i duttori anu dettu chì probabilmente ùn puderia micca camminà torna. Hè quandu sò statu introduttu in a mo sedia à rotelle è aghju amparatu à entrà è esce da ellu da solu per pudè esse u più indipendente pussibule.
Quandu aghju cuminciatu à avè abituatu à a mo nova realità fisica, avemu decisu chì avia bisognu di ricuperà tuttu u tempu chì aghju persu. Aviu mancatu cinque anni di scola quandu eru in un statu vegetativu, allora sò tornatu cum'è matricula in 2010.
Inizià u liceu in sedia à rotelle era menu cà ideale, è eru spessu intimuritu per a mo immubilità. Ma piuttostu chè di lascià chì mi ghjunghjessi, l'aghju adupratu per alimentà a mo vittura per esse pigliatu. Aghju cuminciatu à focalizà tuttu u mo tempu è sforzu nantu à a scola è aghju travagliatu u più duru è u più prestu pussibule per graduà. Era in questu tempu chì aghju tornatu in piscina di novu.
Diventà un Paralympian
L'acqua hè sempre stata u mo locu felice, ma eru esitatu à ritruvà ci pensendu chì ùn pudia micca move e gambe. Allora un ghjornu i mo fratelli triplet appena afferratu i mo braccia è i gammi, strapped on a life jacket è saltavanu in piscina cun mè. Aghju capitu chì ùn era nunda di teme.
À u tempu, l'acqua hè diventata assai terapeutica per mè. Era l'unica volta chì ùn eru micca aghjuntu à u mo tubu d'alimentazione o ligatu in una sedia à rotelle. Puderia esse liberu è sentia un sensu di normalità chì ùn avia micca sentitu in un bellu pezzu.
Ancu sempre, a cuncurrenza ùn era mai in u mo radar. Aghju intrutu in un coppiu scontri solu per piacè, è mi sò battutu da i zitelli di 8 anni. Ma sò sempre statu super cumpetitivu, è perde per una mansa di zitelli ùn era solu una opzione. Allora aghju cuminciatu à nuà cun un scopu: ghjunghje à i Paralimpiadi di Londra di u 2012. Un scopu elevatu, a so, ma cunsiderendu chì aghju passatu da esse in un statu vegetativu à i giri di natazioni senza aduprà i mo gammi, aghju veramente cridutu chì tuttu era pussibule. (Relativu: Incuntrà Melissa Stockwell, Veteranu di Guerra diventatu Paralimpicu)
Avanzate veloce dui anni è un coach incredibile dopu, è eru in Londra. À i Paralimpiadi, aghju vintu trè medaglie d'argentu è una medaglia d'oru in u 100-meter freestyle, chì hà guadagnatu assai l'attenzione di i media è m'hà imbuttatu in u focu. (Assuciatu: Sò Amputatu è Allenatore Ma ùn aghju micca messu u pede in palestra Finu à 36 anni)
Da quì, aghju cuminciatu à fà apparizioni, parlendu di a mo ricuperazione, è eventualmente sbarcò à e porte di ESPN induve à 21 anni, aghju statu assuciatu cum'è unu di i so ghjurnalisti più ghjovani. Oghje, travagliu cum'è host è reporter per prugrammi è eventi cum'è SportsCenter è i X Games.
Da Camminà à Ballà
Per a prima volta in un bellu pezzu, a vita era in su è sopra, ma ci mancava solu una cosa. Ùn pudia ancu marchjà. Dopu avè fattu una tonna di ricerca, a mo famiglia è aghju trovu Project Walk, un centru di ricuperazione di paralisi chì era u primu à avè a fede in mè.
Allora decisu di dà tuttu è cuminciatu à travaglià cun elli per quattru à cinque ore à ghjornu, ogni ghjornu. Aghju ancu cuminciatu à immerse in a mo nutrizione è hà cuminciatu à utilizà l'alimentu cum'è un modu per alimentà u mo corpu è rende più forte.
Dopu à migliaia d'ore di terapia intensa, in 2015, per a prima volta in ottu anni, aghju avutu un lampu in a mo gamba destra è aghju cuminciatu à piglià passi. In u 2016 caminava di novu ancu s'ellu ùn sentia ancu nunda da a cintura in giù.
Allora, cum'è aghju pensatu chì a vita ùn puderia micca megliu, mi sò avvicinatu per participà Dancing with the Stars u vaghjimu scorsu, chì era un sognu fattu realità.
Da quandu era chjucu, avia dettu à a mo mamma chì vulia esse in mostra. Avà l'oppurtunità era quì, ma cunsiderendu chì ùn sentia micca i mo gammi, amparà à ballà mi pareva cumplitamenti impussibule. (Relativu: Sò diventatu un ballerino prufessiunali dopu chì un accidente di vittura m'hà lasciatu paralizatu)
Ma aghju firmatu è cuminciatu à travaglià cù Val Chmerkovskiy, u mo cumpagnu di ballu pro. Insemi simu ghjunti cun un sistema duve ellu mi toccava o dicia parole chjave chì mi aiutavanu à guidà mi attraversu e mosse à chì puntu eru capace di fà e danze in sonnu.
A cosa pazza hè chì grazia à u ballu, aghju cuminciatu à marchjà megliu è era capaci di coordinà i mo muvimenti più senza saldatura. Ancu se sò ghjustu ghjuntu in semifinali, DWTS veramente m'hà aiutatu à guadagnà più perspettiva è m'hà fattu capisce chì veramente tuttu hè pussibule s'ellu ci mette a vostra mente.
Amparate à accettà u mo corpu
U mo corpu hà rializatu l'impussibile, ma ancu sempre, feghju e mo cicatrici è mi ricordu di ciò chì aghju passatu, chì à le volte, pò esse schiacciante. Ricertamenti, facia parte di a nova campagna di Jockey chjamata # ShowEm-è era a prima volta chì davveru accettatu è apprezzatu u mo corpu è a persona chì eru diventatu.
Per anni, aghju statu cusì autocusciente di e mo gammi perchè sò state cusì atrofiate. In fatti, aghju fattu un sforzu per mantene li coperti perchè ùn avianu micca musculu. A cicatrice nantu à u mo stomacu da u mo tubu d'alimentazione m'hà sempre disturbatu ancu, è aghju fattu sforzi per piattàla.
Ma esse una parte di sta campagna hà veramente messu e cose à u focu è m'hà aiutatu à nutre un apprezzamentu novu per a pelle in a quale mi trovu. Mi hè toccu chì tecnicamente, ùn devu micca esse quì. Avissi da esse 6 piedi sottu, è mi sò dettu chì innumerevule volte da esperti. Allora aghju cuminciatu à guardà u mo corpu per tuttu ciò chì hè datu mè è micca ciò chì hè nigatu eiu.
Oghje u mo corpu hè forte è hà superatu ostaculi inimaginabili. Ié, e mo gambe puderebbenu micca esse perfette, ma u fattu ch'elli sianu stati dati a capacità di marchjà è di muvassi torna hè qualcosa chì ùn daraghju mai per scontu. Ié, a mo cicculata ùn anderà mai, ma aghju amparatu à abbraccialla perchè hè a sola cosa chì mi hà tenutu in vita per tutti quessi anni.
Aspittendu avanti, spergu d'inspirà a ghjente per ùn mai piglià i so corpi per scontate è per esse ringraziatu per a capacità di spustà. Ùn uttenite chè un corpu dunque u minimu chì pudete fà hè cunfidallu, apprezzallu, è dalli l'amore è u rispettu chì si merita.