Fisicamenti, Sò Prontu per u Sestu Postpartum. Mentale? Micca Tantu
Cuntenutu
Da a paura di rimanere incinta, à mette si cunfortu cù u vostru novu corpu, u sessu postpartum hè più cà solu fisicu.
Illustrazione di Brittany England
A sottumissione seguente hè di un scrittore chì hà sceltu di stà anonimu.
Va bè, aghju da esse veramente vulnerabile quì è ammettu qualcosa di spaventosu è assai imbarazzante per mè: aghju avutu un criaturu mesi è mesi fà, è possu cuntà da una manu quante volte u mo maritu è eiu simu stati intimi dapoi.
In verità, sapete chì? Perchè ancu finta - fate què a mità di una manu.
Iè, hè vera.
Mi sò inchietu chì qualcosa ùn và micca cun mè, chì qualcosa ùn và bè cù u mo maritu, se mai torneremu à "nurmale", o se u nostru matrimoniu hè cundannatu per sempre.
Ma allora aghju decisu di smette di preoccupassi, perchè sapete chì? Avè un criaturu hè abbastanza duru senza chì quelli chì anu parturitu si sentinu ancu pressatu per fà sessu prima ch'elli volenu.
A verità hè, parlemu assai di quandu vi sentirete fisicamente prontu à ripiglià attività sessuale dopu à avè parturitu, ma u emutivu i fattori anu assai à chì vede ancu cù l'umore.
Eccu alcuni di i veri ostaculi emotivi chì puderete incontrà cum'è novu genitore, affinchì se li sperimentate, pudete sapè chì ùn site micca solu.
Paura di restà incinta
Se site appena postpartum, questu puderia esse una paura assai vera per voi, soprattuttu se nessunu di voi ùn hà pigliatu misure permanenti per a sterilizazione (è ehi, ancu se l'avete - a paura hè un'emuzione valida è avemu tutti intesu e storie di gravidanze di vasectomia).
In u nostru casu, diceraghju chì questu hè statu unu di i fattori più grandi, se micca u fattore numeru unu, in a nostra mancanza di attività di a camara. In termini semplici, aghju avutu una gravidanza, un parto è una esperienza postpartum veramente difficiule, è credu veramente chì u mo corpu ùn gestisce micca di rimanere incinta di novu.
Aviamu discuttu di e nostre opzioni di cuntrollu di e nascite mentre eru incinta, cù a decisione mutuale chì u mo maritu avessi fattu u passu per esse strappatu. Ma per via di uni pochi di fattori cumplicanti diversi, ùn hè micca accadutu.
Per via di quessa, in verità, sò stata spaventata da u sessu. Micca solu u mo desideriu per qualsiasi attività sessuale hè super bassu avà, grazia à l'allattamentu è senza sonnu, è tutte l'altre richieste di a vita, ma u sessu, per mè, mi pare solu troppu grande di un risicu per piglià senza rassicuranza infallibile I ùn resterà micca incinta.
Mentre u sessu per u mo maritu pò esse solu un momentu divertente, u sessu per mè avà mi pare un affari periculosu è risicatu - è micca in un bonu modu.
Emu principiatu à pensà à u scambiu di questi pochi minuti (ahem) cù ciò chì puderia purtà à 9 mesi di disconfort, ore di travagliu, è mesi di recuperu per mè, è cumencia solu à sente ... ùn vale nunda.
Mi dispiace, ma per mè avà, hè a verità. E cose ùn si sentenu micca listesse, e parti di u corpu sò in pusizioni sfarenti, certe parti ponu esse perdite, è cumu nantu à a terra duverebbe sentite sexy se site constantemente preoccupatu per passà a prova chì avete subitu torna?
Trasfurmendu e priorità
In più di a paura chì m'hà impeditu ancu di vulè cunsiderà u sessu di novu, hè u fattu chì e mo priorità ùn includenu micca u sessu avà. Sò cusì prufondu in a modalità di sopravvivenza avà chì devu letteralmente aspettà chì u mo maritu rientri in casa è mi liberassi di i duveri di figlioli solu per pudè fà cose basiche cum'è aduprà u bagnu o fà una doccia.
U nostru ciucciu ùn hà mai durmitu tutta a notte - s'arrizza almenu duie o trè volte à a notte in a bene notte - è perchè aghju un impiegu à distanza da casa, stò travagliendu à tempu pienu mentre mi occupu di ellu à tempu pienu dinò.
À a fine di a ghjurnata, tuttu ciò chì vogliu fà hè dorme qualchì mumentu preziosu chì possu. U sessu, di novu per mè, ùn mi sentu micca solu degnu di scambià perde una quantità di sonnu.
Cumunicazione cum'è una coppia
Si parla assai di u latu fisicu di u sessu postpartu, ma cumu a vostra vita sessuale pare chì qualchissia chì hà appena parturitu hè prufundamente persunale è ùn implichi micca solu un corpu chì hè guaritu.
Avè un criaturu cambia a vostra vita è a vostra rilazione in modi cusì drastichi chì pò esse difficiule solu di pruvà à saltà subitu ind'i tempi in cui avete fattu e cose senza esplorà i modi in cui a vostra relazione hè cambiata.
Un studiu interessante di u 2018 hà paragunatu a suddisfazione sessuale trà dui gruppi di donne postpartum - una chì hà ricevutu cure postpartum standard è una chì hà ricevutu cunsiglii di coppia è di gruppu.
U gruppu chì hà ricevutu cunsiglii nantu à l'intimità, a cumunicazione, e risposte sessuale di e donne, è i prublemi psiculogichi è suciali chì circundanu u sessu postpartum anu avutu una soddisfazione sessuale assai più alta dopu 8 settimane cà u gruppu di cuntrollu.
Imagine chì, veramente? Ricunnoscendu chì u sessu postpartum puderia implicà di più cà una persona chì guarisce quì è riprende l'attività cum'è normale hà aiutatu e donne à avè una vita sessuale migliore? Quale averia chjappu?
U puntu in tuttu què, cari cari genitori, hè micca solu di rassicuràvvi chì site assai prubabile di fà assai megliu in u dipartimentu di a camara di mè, ma di rammintà tuttu ciò quandu si tratta di sustene è educà a ghjente nantu à cumu per navigà in a vita dopu avè avutu un criaturu, avemu sempre assai travagliu da fà.
Allora se stai luttendu cù a vostra vita sessuale avà, prima di tuttu, ùn vi batte micca per quessa. Ùn ci hè solu un modu "ghjustu" o "sbagliatu" per avvicinà u sessu in u stadiu postpartum, è ogni coppia serà diversa.
Invece, pigliate u tempu per ricunnosce i veri fattori fisichi è emotivi chì puderebbenu entrà in ghjocu, cumunicà cum'è coppia, è ùn avè paura di circà ancu aiutu prufessiunale. (Verificate a guida di Healthline per a terapia à bon pattu.)
Hè u vostru a vita sessuale, è u vostru sperienza postpartum, cusì solu voi pudete sapè ciò chì hè megliu per voi è u vostru cumpagnu. A cosa più impurtante hè di assicurà chì ti senti comodu, è u sessu sia sempre una sperienza pusitiva per voi quandu vi sentite prontu - micca qualcosa chì vi sentite culpevule o vergugnoso.